Gå til innhold

Hvem vil være septikktømmer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan noen finne på å bli en septikktømmer i 2014??? :fnise:

Tenke seg å stå der med en slange som suger opp dritten fra andre mennesker. Lønna er vel også elendig???



Anonymous poster hash: 8eab6...540
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lønnen er sikkert ikke så ille. Garantert bedre enn barnehageassistent. Typisk "manneyrke" ved du!



Anonymous poster hash: b7a20...8f8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår, om ts har en septiktank, at ingen kommer å tømmer denne. Så får h*n sitte der på dass å drite til dritten flyter over.



Anonymous poster hash: 71074...84e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og pris for at det er noen som har den jobben.

Klarer du i din villeste fantasi å tenke deg til hvilke forhold det ville vært om det ikke var noen som tok dritten etter andre? Enten det er septiktømmer eller renholder(som også er et yrke som mange har en negativ holdning til)



Anonymous poster hash: bc9e4...3b9
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en veldig bra jobb for de som er så "uheldige" at de ikke har luktesans!



Anonymous poster hash: afb3f...d0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bekjente som jobber i denne bransjen. Det er et helt kurant ugrisete yrke hvis lønn ligger på det ingeniører tjener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med septik, men har vært med en kompis på jobb som søppelbilsjåfør. Synes det virket som en fin jobb med god lønn. Lukta blir man fort vant til.

Heller det, enn å jobbe i barnehage eller i helsevesenet. Usj...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønna er faktisk helt super, lukta er kanskje ikke så kos, men den blir man vant til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antal svar og trådens visninger kan tyde på at flertallet er enig med meg, det er ikke et yrke som det er så mange som ser opp til. Det er jo ingen her som drømmer om å være septkktømmer :)



Anonymous poster hash: 8eab6...540
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ærlig jobb og det er sikkert ikke så ille.

Vil mye heller ha med fysisk dritt en mental dritt, type snobber og pingler i alle sektorer en er nødt til å forholde seg til.

Har du egen bil å eget firma kan du sikkert tjene bra. Husk disse bilene pumper kjemikalier, oljer fra bensinstasjoner og al

alt mulig rart i tillegg. Penger lukter ikke vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min jobbet med dette, på en god måned med noe overtid dro han gjerne hjem en 40 000 kroner du, så sitt der og le :)

Anonymous poster hash: 58265...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kryper jo ikke akkurat rundt i møkka da. :ler:

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De viktigste jobbene blir av en eller annen grunn sett ned på. Kanskje vi skulle gått tilbake til middelalderen med åpen kloakk og pest og kolera?



Anonymous poster hash: 3954f...b24
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok like overbetalte som alle andre ufaglærte manneyrker tenker jeg, men jeg ville nå tusen ganger heller jobbet med noe jeg interesserte meg for :)

Men selvfølgelig viktig yrke da, glad noen gidder :)



Anonymous poster hash: 6a636...1b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De er nok like overbetalte som alle andre ufaglærte manneyrker tenker jeg, men jeg ville nå tusen ganger heller jobbet med noe jeg interesserte meg for :)

Men selvfølgelig viktig yrke da, glad noen gidder :)

Anonymous poster hash: 6a636...1b4

Nå er jo den relativt høye lønna ofte tillegg for ubekvem arbeidstid samt risiko. Å jobbe med kloakk og avfall er sikrere i dag, men det er likevel en viss risiko, f. eks. dette med utvikling av metangass.

Anonymous poster hash: a5eb9...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med denne tråden? Takk og lov at ikke alle vil gå i dress og sitte på kontor. Hvordan ville samfunnet sett ut da tror du? Som i alle andre yrker er det jo ikke sikkert dette er drømmejobben til alle som har den, kan være en rekke grunner til at de endte opp med akkurat den. Uansett bedre enn å sitte på sin høye hest på KG og se ned på andre. Og nei, jeg er ikke septikktømmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk ser ned på mennesker som gjør viktige jobber i samfunnet, bare fordi det ikke krever masterutdannning å få jobben. Jeg er så utrolig glad for renholdere, renovasjonsarbeidere, gatefeiere, vindusvaskere o.l. som gjør at alle vi andre kan leve i rene og ryddige omgivelser! Jeg jobber i helsevesenet og er avhengig av ufaglærte innen vaskeri, sengevask, portørtjeneste og div assistentstillinger for å få dagen til å gå rundt. De er utrolig viktige, og vi savner dem stort om de er vekke en dag! Alle er viktig for å bidra og få samfunnet til å gå rundt, så om du er en av de som sitter plantet i sofaen på navs regning og mener deg for fin til enkelte jobber, da har du misforstått grovt.



Anonymous poster hash: a6c0e...9b0
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo den relativt høye lønna ofte tillegg for ubekvem arbeidstid samt risiko. Å jobbe med kloakk og avfall er sikrere i dag, men det er likevel en viss risiko, f. eks. dette med utvikling av metangass.

Anonymous poster hash: a5eb9...2ab

hehe, hva med ufaglærte i helsetjenesten som ødelegger rygg, knær, hofter på tungt fysisk arbeid og lite opplæring i riktige løfteteknikker etc. Nå vet jeg ikke hvilke tider septikktømmere jobber, men i helsevesenet er det jo bemanning døgnet rundt 365 dager i året, så det er rimelig belastende arbeidstider der også.

Så jeg er ikke spesielt begeistret for den enorme lønnsforskjellen disse ufaglærte kvinne- og mannsdominerte yrkene har. Jeg ser ingenting som kan rettferdiggjøre (hvis det er sant det AB 58265...d72 skriver at de kan tjene opp til 40000 kr i mnd.) når ufaglærte kvinner i helsevesenet tjener så dårlig...

Anonymous poster hash: 6a636...1b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...