Gå til innhold

Sjefen mener at min sykemelding er ugyldig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble sykemeldt i mars på grunn av influensa. Syk på fredag, og fikk se lege på mandag og ble sykemeldt til torsdag. Legen mente at eg bør bli sykemeldt til på søndag men de sa eg nei til. Jeg var relativt "ok" på torsdag og spiste middag ute på torsdag selv om min hoste var hemsk og eg fortsatt var mye trøtt. Eg var tilbake på jobb dagen etterpå. Nå mener min sjef at sykemelding ikke er gyldig? Eg har hatt 41 graders feber, feber fantasier, ikke kunnet puste på grunn av slem i lunger og andre forskellige ting?! Er dette OK?!

Anonymous poster hash: 0db72...a5f

arb.giver kan ikke overstyre legens avgjørelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gurimalla

arb.giver kan ikke overstyre legens avgjørelse.

Arbeidsgiver kan nekte å betale sykepenger dersom han har mistanke om at arbeidstaker ikke er syk. Sykmeldingen blir da vurdert av NAV.

Det finnes eksempel på arbeidstakere som har sykmeldt seg hvis de ikke har fått fri som ønsket og i etterkant har blitt nektet sykepenger...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Arbeidsgiver kan nekte å betale sykepenger dersom han har mistanke om at arbeidstaker ikke er syk. Sykmeldingen blir da vurdert av NAV.

Det finnes eksempel på arbeidstakere som har sykmeldt seg hvis de ikke har fått fri som ønsket og i etterkant har blitt nektet sykepenger...

... Eller ikke levert sykemelding i tide.

Men i slike tilfeller er det ikke greit å begynne informasjonen om ar en ikke aksepterer sykemeldingen med å trekke i lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Eg treffe sjefen i dag og hadde akkurat et mote fra min side i går. Plutslig var sykepengene inne i dag. Utrolig. Anonymous poster hash: 0db72...a5f

Hurra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...