Gå til innhold

Dere som ser ned på sykepleierutdannelsen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop

Jeg ser ikke ned på utdannelsen eller yrket, jeg ser bare ned på mennesker som sutrer og klager over arbeidsforhold og lønn i helsesektoren, når de selv så hardnakket påstår at det er drømmejobben :dry:

.... Samt folk som påstår sykepleierstudiet er så hardt og vanskelig. Det er jo bare en bachelor, og ikke noe vanskeligere enn andre bachelorer!

Aldri sagt at det er drømmejobben, men noen må gjøre det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

men nå er det mange som faller ut av spl også. Er nesten halvparten som stryker, så så enkelt er det ikke

Det jo klart man må gjøre en innsats og studiet er jo ikke kjempeenkelt, men syntes det virker litt fordummende når det blir hevdet at det like vanskelig som hvilken som helst annen bachelor. Alle har en plass i samfunnet - heldigvis! Og jeg syntes at det er fantastisk at noen vil være sykepleiere, eller ingeniør for den saks skyld!

Anonymous poster hash: fd3c9...2ff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det jo klart man må gjøre en innsats og studiet er jo ikke kjempeenkelt, men syntes det virker litt fordummende når det blir hevdet at det like vanskelig som hvilken som helst annen bachelor. Alle har en plass i samfunnet - heldigvis! Og jeg syntes at det er fantastisk at noen vil være sykepleiere, eller ingeniør for den saks skyld!

Anonymous poster hash: fd3c9...2ff

Du vet jo ikke hvbor vanskelig det er, så du kan ikke uttale deg basert på statistikk. Jeg har studert reiseliv som bachelor og og jeg vil si sykepleien var mye vanskeligere

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærer man ikke å behandle såre tær på sykepleierstudiet? Det ser ut til at det er mange sykepleiere her inne som trenger en kur :laugh:

Hvorfor er dere så opptatte av hva andre synes?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Lærer man ikke å behandle såre tær på sykepleierstudiet? Det ser ut til at det er mange sykepleiere her inne som trenger en kur :laugh:

Hvorfor er dere så opptatte av hva andre synes?

nei vi lærer ikke å behandle såre tær nei

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste og tyngste utdanningen, er som regel de best betalte;)

Jobber i butikk jeg, og største delen som tipper lotto er hjelpepleiere og sykepleiere.

Enten tjener de dårlig, eller så går de med en drøm om å vinne nok penger til å slutte i jobben :D

Hoho!

Anonymous poster hash: d8571...26c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste og tyngste utdanningen, er som regel de best betalte;)

Jobber i butikk jeg, og største delen som tipper lotto er hjelpepleiere og sykepleiere.

Enten tjener de dårlig, eller så går de med en drøm om å vinne nok penger til å slutte i jobben :D

Hoho!

Anonymous poster hash: d8571...26c

Siden når måtte man oppgi yrke/tittel for å kunne tippe? :klo:

Anonymous poster hash: 64075...87f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Den beste og tyngste utdanningen, er som regel de best betalte;)

Jobber i butikk jeg, og største delen som tipper lotto er hjelpepleiere og sykepleiere.
Enten tjener de dårlig, eller så går de med en drøm om å vinne nok penger til å slutte i jobben :D
Hoho!

Anonymous poster hash: d8571...26c

nåja. søppeltømmere tjener ganske godt...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden når måtte man oppgi yrke/tittel for å kunne tippe? :klo:Anonymous poster hash: 64075...87f

De fleste kommer innom for å handle i lunsjen, og da har de uniformer på seg;)

I stressende yrker, er det ikke tid til å skifte om.

Anonymous poster hash: d8571...26c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kommer innom for å handle i lunsjen, og da har de uniformer på seg;)

I stressende yrker, er det ikke tid til å skifte om.

Anonymous poster hash: d8571...26c

I lunsjen gidder de færreste å bytte.

Få se om jeg forstår din tankerekke? I lunsjen har du en del hjelpepleiere og sykepleiere som kommer innom. En del av disse tipper. Ut fra dette konkluderer du med at hjelpepleiere og sykepleiere har dårlig lønn og ønsker seg vekk fra jobben sin?

Jeg ville konkludert med at du lå nærme et sykehus eller en legevakt. Men så har jo jeg bachelor. Man trenger tydeligvis det for å innse i alle fall de minste selvfølgeligheter.

Videre er det garantert flere som tipper, men da utenom lunsjtider. Disse har da ikke arbeidsuniformer på seg. Følgelig aner du ikke hvilken tittel de som kommer utenfor arbeidstid har.

Anonymous poster hash: 64075...87f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lunsjen gidder de færreste å bytte. Få se om jeg forstår din tankerekke? I lunsjen har du en del hjelpepleiere og sykepleiere som kommer innom. En del av disse tipper. Ut fra dette konkluderer du med at hjelpepleiere og sykepleiere har dårlig lønn og ønsker seg vekk fra jobben sin? Jeg ville konkludert med at du lå nærme et sykehus eller en legevakt. Men så har jo jeg bachelor. Man trenger tydeligvis det for å innse i alle fall de minste selvfølgeligheter. Videre er det garantert flere som tipper, men da utenom lunsjtider. Disse har da ikke arbeidsuniformer på seg. Følgelig aner du ikke hvilken tittel de som kommer utenfor arbeidstid har. Anonymous poster hash: 64075...87f

Butikken ligger ute på landet.

Og sykehuset er ca.40 min unna med bil.

Anonymous poster hash: d8571...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Butikken ligger ute på landet.

Og sykehuset er ca.40 min unna med bil.

Anonymous poster hash: d8571...26c

Hjemmesykepleie kalles det.

Utenom hjemmesykepleie er det ikke lov å bruke uniformen.

Men om alle andre også hadde kommet med arbeidsklær så hadde nok inntrykket ditt vært annerledes. Ikke at jeg helt ser problemet med å tippe lotto men... Er det lavmål også nå?

Anonymous poster hash: 3eae6...48c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hjemmesykepleie kalles det.

Utenom hjemmesykepleie er det ikke lov å bruke uniformen.

Men om alle andre også hadde kommet med arbeidsklær så hadde nok inntrykket ditt vært annerledes. Ikke at jeg helt ser problemet med å tippe lotto men... Er det lavmål også nå?

Anonymous poster hash: 3eae6...48c

hjemmesykepleiere pleier som regel å ha vanlige klær på jobb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjemmesykepleiere pleier som regel å ha vanlige klær på jobb

Det er ikke vanlig her ihvertfall.

Anonymous poster hash: 3eae6...48c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Det er ikke vanlig her ihvertfall.

Anonymous poster hash: 3eae6...48c

er vel ulik praksis fra sted til sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmesykepleie kalles det.

Utenom hjemmesykepleie er det ikke lov å bruke uniformen.

Men om alle andre også hadde kommet med arbeidsklær så hadde nok inntrykket ditt vært annerledes. Ikke at jeg helt ser problemet med å tippe lotto men... Er det lavmål også nå?

Anonymous poster hash: 3eae6...48c

Kan ikke se at vedkommende skrev om at noe som helst var lavmål jeg. Det var din fortolkning.

Anonymous poster hash: bb31b...2ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss at ingeniører bare har teori i tre år.

Anonymous poster hash: bb31b...2ab

Anbefaler deg å lese Fredrik Svenaeus sin "Sykdommens mening" om du trenger mer forståelse for hvorfor teori alene ikke er god nok kunnskap i enkelte fagdisipliner.

Anonymous poster hash: 37a59...6aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt unødvendig å se ned på yrker og utdanninger. Det vil alltids være yrker/utdanninger man selv ikke ville ønsket å ha, men man trenger ikke å se ned på personer som utdanner seg eller er utdannet innenfor det/de yrkene.
Jeg tror det kommer helt an på hver og en om sykepleien (evt andre bachelorstudier) er lett eller vanskelig. Noen personer forstår seg kanskje fort på kroppens anatomi, sykdomsprosesser o.l, mens andre strever med å forstå og lære seg det. Slik er det jo i alle studier. Og jeg tror også det kommer an på om man interesserer seg innenfor faget eller ikke. Det er godt mulig at en person med universitetsgrad/master (ikke helserelaterte fag) ville synes at sykepleien var krevende og vanskelig, rett og slett fordi personen ikke interesserer seg for faget eller forstår ting, til tross for at en universitetsgrad/master er "høyere oppe" enn bachelor.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...