Gå til innhold

Trives du på jobben?


-Jiinxs-

  

117 stemmer

  1. 1. Trives du på jobben din?

    • Ja
      70
    • Nei
      47
  2. 2. Hvor lenge har du jobbet på arbeidsplassen din?

    • Under 1 år
      45
    • 1 - 5
      53
    • 5 - 10
      15
    • Mer enn 10 år
      4


Anbefalte innlegg

Jeg er veldig nysgjerrig på hva deres erfaringer og holdning til jobben deres er.

Om dere gruer dere for å gå på jobben og blir ødelagt mentalt av å være et sted hvor dere ikke trives.

Vil også høre ifra dere som er så heldig å ha funnet et sted hvor dere trives :-)

Jeg kan vel begynne med å at jeg ikke trives.

Det er har mye med at det blir mer og mer papirarbeid og restriksjoner som vi må begynne å følge, og et veldig trangsynt og idiotisk regelverk vi må begynne å følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mistrives ikke direkte, men er lei og sliter med å motivere meg for jobben. Trangsynt regelverk og restriksjoner her også. I tillegg synes jeg det er slitsomt å tvinge meg selv til å være sosial med kollegaer, når jeg hele tiden må være smørblid med kunder. Jeg er introvert, og har islolert meg selv bort fra kollegaer. Ikke bra. De er hyggelige folk, bare jeg som er rar.



Anonymous poster hash: 6a695...c9a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives veldig godt med jobben min. Jobber i barnehage, med bare skjønne, herlige barn og stort sett kjempeherlige voksne. Men det er en kollega jeg ikke takler, og det kjenner jeg går ut over trivselen. Hun egner seg ikke til å jobbe med barn, og begår daglige overgrep mot barna - uten at hun hører etter når hun blir veiledet. Slikt er vanskelig å se på, og jeg kjenner ofte at det holder på å koke over.



Anonymous poster hash: f159d...c5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stortrives og gleder meg til å gå på jobb (barnehage). Har vert i barnehage i 5 år ,og er sjelden syk/har syke barn. Vi er 9 damer på basen,med ganske forskjellige personligheter , men det funker bra.

Men jeg har hatt en jobb,der sjefen var en stor idiot mildt sagt , og da gledet jeg meg ikke til å gå på jobb , tvert imot. Var også ganske slitsomt at av oss 7 som jobbet der (kjøkken) , var det kun meg og en til som gadd å gjøre jobben vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i helsevesenet, og gruer meg hver dag til jobb. Ikke pga pasientene, men pga kollegaene mine. Å møte så sure mennesker som jeg jobber med skal man lete lenge etter. Kommer til å slutte etter 1-2 måneder.



Anonymous poster hash: 28ac6...a1a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en psykopat-sjef som er veldig on and off. En dag kan han være i kjempegodt humør og gi deg masse ros for jobben, dagen etter er alt du gjør dritt. Jeg blir nervøs av slike ustabile mennesker. Også elsker han å ydmyke folk.. Typ få oss ansatte til å synge/danse "Hode,skulder,kne og tå" på møtene våres.. Og vi som ikke gjør det får kjeft og ingen lønnstillegg. Ja, jeg vil slutte men aner ikke hva jeg vil gjøre istedet..



Anonymous poster hash: ab7b0...590
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en psykopat-sjef som er veldig on and off. En dag kan han være i kjempegodt humør og gi deg masse ros for jobben, dagen etter er alt du gjør dritt. Jeg blir nervøs av slike ustabile mennesker. Også elsker han å ydmyke folk.. Typ få oss ansatte til å synge/danse "Hode,skulder,kne og tå" på møtene våres.. Og vi som ikke gjør det får kjeft og ingen lønnstillegg. Ja, jeg vil slutte men aner ikke hva jeg vil gjøre istedet..

Anonymous poster hash: ab7b0...590

:(

Jeg tror ofte lederstillinger tiltrekker seg psykopater..

Anonymous poster hash: cdfe3...a30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:(

Jeg tror ofte lederstillinger tiltrekker seg psykopater..

Anonymous poster hash: cdfe3...a30

Ja, spesielt i finansbransjen! Jeg har snakket med HR ang sjefen men det har ikke hjulpet da alle digger han :( Ellers har jeg heldigvis supre kolleger da, men det er kjedelig å grue seg til jobb.

Anonymous poster hash: ab7b0...590

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jrg hater jobben min. Alt går på tid, til og med dopausene, man blir kun målt på antall telefoner og tid, ikke noe om hvor bra man gjør jobben. Jeg får ikke puste mellom hver samtale, jeg stresser meg ihjel, men jeg kommer aldri til å bli bra nok. Og jeg er bekymret for helsen min, for dette tar knekken på meg. Nye rutiner må læres hver dag, det man fikk beskjed om å gjøre igår er feil idag osv osv. Ekstremt stort sykefravær og mange som slutter. Dette er innenfor kundeservice



Anonymous poster hash: 5915e...2ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater jobben min. Føler meg redd, sjenert og utilpass hver dag.



Anonymous poster hash: f02be...6ef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, ja!! Håper jeg får fast jobb der. Det er en skole, og jeg har jobbet der i snart 5 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som vikar i en liten barnehage og stortrives! Har jobbet i denne siden august. Før det jobbet jeg i en mye større barnehage. Trivdes godt der og, men foretrekker mindre forhold. Håper å få noe fast.

Tidligere har jeg jobbet mange år i fotoforretning, og et par år i fotostudio. Trivdes godt med kollegene der jeg jobba lengst, ikke fullt så godt neste arbeidsplass.

Selv om jeg er glad i fotofaget kommer jeg neppe til å gå tilbake til å ha det som levebrød. Arbeidet med barn er mye mer givende :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere som ikke trives, ser dere aktivt etter en ny jobb?

Ja, men jeg aner ikke hva jeg vil jobbe med! Jobber i bank nå og der blir det bare nedskjæringer framover siden så mye blir outsourca til utlandet. Så jeg er helt i villrede.. I tillegg har jeg noen dyre ferier framover så må nesten vente til jeg er ferdig med det med å bytte jobb.

Anonymous poster hash: ab7b0...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistrives ikke med alle oppgaver, og kollegaene er egentlig ok. Men er i en vikarstilling jeg kun takket ja til med utgangspunkt i at det bare skulle være for to måneder, da den ikke har noe som helst med utdanning eller interesser å gjøre.

Nå har vikariatet blitt forlenget i over et halvt år, og selv om jeg hele tiden har mulighet til å takke nei når de tilbyr meg å bli lenger, våger jeg ikke dette så lenge jeg ikke har en annen jobb klar. Grunnen er dels økonomisk, da jeg da må gå åtte uker uten lønn før jeg har rett på dagpenger, og dels at jeg er redd for at jeg "mister" vikarbyrået jeg jobber for litt, i den forstand at de ikke vil prioritere meg til mer interessante oppdrag.

(Også er jeg også lei kundekjør, jeg skulle gjerne brukt litt av dagen på å fordype meg i noe i ro og fred, samt brukt hjernen litt mer...)



Anonymous poster hash: ddeac...c6e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt godt å se at de fleste faktisk trives, for det er jo det man burde gjøre på jobben.

Man tilbringer jo utallige timer der pr uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke trives på jobb, må iallefall huske at dere får en lønningspose hver måned. Skulle gitt mye for å være i deres sko. Jeg hadde elsket å ha en jobb jeg mistrivdes i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tidligere en jobb som jeg trivdes kjempegodt i, både måten å jobbe på og kollegaene mine. Pga skole og flytting fant jeg en annen jobb, hvor jeg mistrivdes sterkt, hovedsaklig på grunn av kollegaer, mange som ikke hadde peiling på hva de gjorde og at det var veldig stressende og slitsomt. Sluttet der, og fant heldigvis ny jobb rett etterpå, som er i litt samme kategori som der jeg jobbet aller først. Trives kjempegodt nå! Hadde lett taklet jobb nr.2 som var litt stressende dersom disse nye kollegaene mine hadde jobbet der, så hvem man jobber med har nok mest å si for min del :)

Hva med å lete etter annen jobb? Dersom du svarer "nei" på dette, får du heller finne deg en måte å trives i jobben din på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har verdens kjedeligste jobb.

jeg jobber i helsesektoren der hvor jeg har ansvar for en bruker. Denne brukeren har 24/t hjelp, men jeg gjør ingenting på jobb. Sitter bare på et rom å surfer på PC-en hele vakten. Skjønner ikke hvorfor enkelte får lov å bruke så sykt mye penger av staten og vi som jobber her, er til ingen nytte. Det går flere millioner i året på denne brukeren. Brukeren vil ha oss her fordi h*n har angst, så vi kan gå ut max en time sammenhengende. Brukeren sitter i rullestol, så toalettbesøk blir assistert. Men resten av tiden sitter vi bare her. Frustrerende.



Anonymous poster hash: b663f...94c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...