Gå til innhold

Ønsker å bli politi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Igjen svarer du ikke på det jeg skriver, og du kommer ikke med noen argumenter for påstandene dine heller. Jeg bringer opp blant annet forskning gjort av en av politiets største kritikere, men det overser du glatt.

Tragisk.

Forstår du virkelig ikke at folk ikke gidder å kommentere alt det dumme du skriver?

Så forstår du heller ikke at jeg ikke gidder å argumentere for mine påstander?

Hjelpe meg. I motsetning til deg, bruker jeg ikke tid på å undergrave det jeg har skrevet.

Jeg forklarer mine meninger og at du ikke forstår bedre blir din utfordring, jeg har ingen behov for å argumentere videre på det jeg opprinnelig skrev.

Det står der som fakta, du kan lese det flere ganger, ser ingen grunn til å omformulere så du skal forstå bedre. Ikke alle er like skarpe og det er bare å godta, men jeg tenker uansett at du har lært endel av det jeg har skrevet, til tross for dine utfordringer med å forstå. Det kommer nok etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hvor har jeg sagt at politiet bestemmer lover og dømmer? Spar deg for å putte usaklige påstander i munnen på andre. Debatten her gjelder hvorfor folk har avsmak for polititjenestemenn.

Du løy om hvordan man kommer opp og frem i politiet og hva de driver med, for så å snakke om strenge straffer. Konteksten er altså politiet, og da snakker du som om politiet bestemmer straffene.

Vet du hva offerløs innebærer? Virker. Ikke slik på meg. Å kjøre 95 km/t på 3felts 90-sone er et eksempel. Å kjøre uten belte en annen. Man kan si det er idiotisk, man kan gjøre det ulovlig men det er en offerløs handling per definisjon. Å bruke narkotika er også en offerløs handling.

Her påstår du altså at det eneste UP gjør er å stoppe de som kjører i 95 i 90-sone? Herregud. Ikke rart meningene dine er så merkelige. Du har virkelig ikke peiling på hva de driver med.
Hint: Mange skades og dør i trafikken hvert år. Dessuten kjører mange kriminelle bil, og rutinekontroller avdekker ofte alvorlige straffbare handlinger som ligger utenfor ren trafikktjeneste.

Synes du det er viktigere at din kjæreste eller mor ikke blir voldtatt? Eller at man stopper poker og skriver ut bøter?

Jeg synes du skal holde deg til saken og prøve å skaffe deg litt grunnleggende kunnskap i stedet for å spy ut kunnskapsløs svada. Er den trafikkdrepte ikke et offer kanskje?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår du virkelig ikke at folk ikke gidder å kommentere alt det dumme du skriver?

Så forstår du heller ikke at jeg ikke gidder å argumentere for mine påstander?

Hjelpe meg. I motsetning til deg, bruker jeg ikke tid på å undergrave det jeg har skrevet.

Jeg forklarer mine meninger og at du ikke forstår bedre blir din utfordring, jeg har ingen behov for å argumentere videre på det jeg opprinnelig skrev.

Det står der som fakta, du kan lese det flere ganger, ser ingen grunn til å omformulere så du skal forstå bedre. Ikke alle er like skarpe og det er bare å godta, men jeg tenker uansett at du har lært endel av det jeg har skrevet, til tross for dine utfordringer med å forstå. Det kommer nok etterhvert.

Igjen svarer du ikke på det jeg skriver, og du kommer ikke med noen argumenter for påstandene dine heller. Jeg bringer opp blant annet forskning gjort av en av politiets største kritikere, men det overser du glatt.

Tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lett å bli negativ til politiet, når man ser hvor mange saker som henlegges. Det har pågått så lang tid at jeg som liten husker kommentarer som "Ja, de har tid til å stå her å måpe, men ikke til å etterforske saker".

Man hører ofte negative ting om politiet fra de som føler seg sviktet av politiet, de som er kriminelle og de som har latt seg påvirke av andre saker, noe som utgjør en stor gruppe til sammen.

Det er ikke slik at det er politiet som man ser "ute på gatene" som gjør det meste av arbeidet med å behandle saker. Det er det jurister og andre ansatte i politiet som gjør. De har en ekstrem arbeidsmengde, og det er hovedårsaken til at de fleste saker henlegges.

Anonymous poster hash: 26ee1...290

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forskjellen irrelevant og urelevant, mente urelevant i forhold til spørsmålet mitt :) men var også helt irrelevant. Ellers takk for svar :)

Anonymous poster hash: e17a6...cbc

Hvordan har dette innlegget fått fem plusser? Det er ikke noe som heter "urelevant."

Anonymous poster hash: 2d7c6...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager miss prippen. Jeg har hørt urelevant i flere sammenhenger og derfor jeg bruker det ordet istedet. Var det noe mer du føler du må påpeke som er IRRELEVANT?

Anonymous poster hash: e17a6...cbc

Selv om det finnes flere uvitende mennesker der ute, betyr det selvsagt ikke at det er riktig. Måtte le da du skrev at du visste forskjellen mellom "irrelevant og urelevant." Jiz!

Anonymous poster hash: 2d7c6...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...