Gå til innhold

Ønsker å bli politi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan forskjellen irrelevant og urelevant, mente urelevant i forhold til spørsmålet mitt :) men var også helt irrelevant. Ellers takk for svar :)Anonymous poster hash: e17a6...cbc

???? Det er ingenting som heter "urelevant".

Ta den utdanningen du ønsker. Ikke bry deg med fordommer.

Anonymous poster hash: db694...af6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kom borti plusseren. Poenget var at det ikke finnes noe ord som heter urelevant. Altså "kan du ikke forskjellen på urelevant og irrelevant allikevel"

Beklager miss prippen. Jeg har hørt urelevant i flere sammenhenger og derfor jeg bruker det ordet istedet. Var det noe mer du føler du må påpeke som er IRRELEVANT?

Anonymous poster hash: e17a6...cbc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig igjen i hvordan du har det ts, bare at jeg skal bli tannlege;)

Føler det er samme type folk som er kritiske til politiet som skjeller ut barnevernet på nett. Ikke de mest oppegående med andre ord..

Men det er ikke så gøy å ha et yrke mange hat sterke meninger om. Men vær stolt!

Anonymous poster hash: 51d9d...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et hasteoppdrag hvor politidamen går rolig inn til apoteket og ler og prater med de som jobber der? Tror ikke det.

Ser ikke problemet. Ser da ambulanser stopper rett utenfor kiosker for å kjøpe seg mat, uten at det er lov å stå der. De er jo på jobb, det er tjenestebil, de kan vel stå hvor de vil vel?

Tenkte kritikken evt ville være unødvendig bruk av vold eller noe, men nei, de står utenfor oppmerket parkering...

Anonymous poster hash: 51d9d...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS

Jeg syns ikke du skal bry deg om fordommer mot politi fordi mange mennesker har fordommer mot det meste å tildags. Det er ikke sikkert du kommer unna fordommer om du blir lærer, sykepleier eller jobber i bank heller. Selv er jeg humanist og møter mye fordommer om at jeg ikke er nyttig, er arbeidsløs og klarer aldri å komme frem til et svar på noe som helst. Jeg har imidlertid fast jobb, tjener godt og er til nytte for bedriften jeg er ansatt hos.

Om du vil bli politi, så bli det - lykke til :)



Anonymous poster hash: dee5d...ddc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har ikke noen problemer med politiet. Det er bare noen få samfunnstapere som er totale tapere og som tar det ut på alt de kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest skravle

Apropos maktsyke politifolk. Hva er så galt med det? Nå mener jeg ikke politi som bruker yrket til egen vinning. Ala korrupsjon. Men jeg tenker det å sette seg i respekt og gi folk klar beskjed at du ikke kødder med politiet.

Har inntrykk mer og mer av politiet i Norge oppfører seg som barnehagetanter mot kriminelle. Å hjelpe andre mennesker? Ja, men da hjelpe mennesker mot å bli utsatt for kriminelle handlinger.

Når jeg ser folk tør å vise finger til politiet, rope ukvemsord og endatil spytte etter de, da er det gått for langt. Da er respekten borte. Har ikke noe imot politiet er litt mer hardhendt mot slike folk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos maktsyke politifolk. Hva er så galt med det? Nå mener jeg ikke politi som bruker yrket til egen vinning. Ala korrupsjon. Men jeg tenker det å sette seg i respekt og gi folk klar beskjed at du ikke kødder med politiet.

Har inntrykk mer og mer av politiet i Norge oppfører seg som barnehagetanter mot kriminelle. Å hjelpe andre mennesker? Ja, men da hjelpe mennesker mot å bli utsatt for kriminelle handlinger.

Når jeg ser folk tør å vise finger til politiet, rope ukvemsord og endatil spytte etter de, da er det gått for langt. Da er respekten borte. Har ikke noe imot politiet er litt mer hardhendt mot slike folk.

Veldig enig her. Det bør, og skal være et visst samfunnshieraki i ethvert land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Tror det med å snakke negativt om politet kommer litt av at det har vært/er poppis med rapmusikk og "fuck the police" (jeg er ikke 90 år selv om det hørtes sånn ut nå). Det har vært tøft å stå i mot autoriteter.

I Norge har politiet høyt fokus på konflikthåndtering og dialog, og om det skjer maktmisbruk, tenker jeg at det er snakk om enkeltpersoner, ikke en generell trend i politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos maktsyke politifolk. Hva er så galt med det? Nå mener jeg ikke politi som bruker yrket til egen vinning. Ala korrupsjon. Men jeg tenker det å sette seg i respekt og gi folk klar beskjed at du ikke kødder med politiet.

Har inntrykk mer og mer av politiet i Norge oppfører seg som barnehagetanter mot kriminelle. Å hjelpe andre mennesker? Ja, men da hjelpe mennesker mot å bli utsatt for kriminelle handlinger.

Når jeg ser folk tør å vise finger til politiet, rope ukvemsord og endatil spytte etter de, da er det gått for langt. Da er respekten borte. Har ikke noe imot politiet er litt mer hardhendt mot slike folk.

Det som er galt med maktsyke politifolk er at vi lever i et moderne rettssamfunn der alle har krav på å bli behandlet skikkelig. Politiet skal være der for å beskytte befolkningen, og selv om man har gjort noe fælt så har man fortsatt rettigheter.

Det er ikke politiets oppgave å dømme og straffe kriminelle. De skal derfor oppføre seg skikkelig og gjøre jobben på en slik måte at de bruker minst mulig makt mot selv folk som er mistenkt for ulovlige handlinger.

Selvsagt må de kunne bruke den makt som er tilstrekkelig, men hvis f.eks. en mistenkt barnemorder overgir seg til politiet og er medgjørlig som en pusekatt så er det ikke politiets oppgave å avstraffe vedkommende. Da trenger de ikke å bruke mye makt, men tar ham bare med og gjør klar for rettssak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si at jeg har lagt merke til at det er mange negative kommentarer om kvinnelig politi, eller politi generelt. Det eneste jeg har hørt mange ganger er at det er vanskelig å få jobb, men det kan jo forandre seg til du er ferdig uansett :)

Det eneste negative jeg kommer på, er fra folk jeg kjenner i politibransjen som irriterer seg over at mange av jentene ikke er så fysisk sterke. Har hørt om episoder der en politikvinne skal holde fast/legge i bakken en stor mann som kjemper imot, og at de ikke har klart det, og dermed har satt kollegaen i en unødvendig farlig situasjon.

Men politi er et bra yrke! Så lenge man ikke blir det kun fordi det er "tøft", men at man har de rette holdningene.



Anonymous poster hash: 42698...ed3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste negative jeg kommer på, er fra folk jeg kjenner i politibransjen som irriterer seg over at mange av jentene ikke er så fysisk sterke. Har hørt om episoder der en politikvinne skal holde fast/legge i bakken en stor mann som kjemper imot, og at de ikke har klart det, og dermed har satt kollegaen i en unødvendig farlig situasjon.

En stor mann vil fint kunne kjempe imot de fleste menn også.

Det som er så greit med politiet er at de ikke bare er enkeltpersoner, men de representerer statens absolutte overmakt. Hvis en enkelt politimann ikke klarer å legge kreket i bakken er det bare å kjøre på med økt maktbruk. I ytterste konsekvens kan tullingen få beredskapstroppen på nakken og/eller en kule i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ofte folks misnøye med politiet kommer av lovverket som til tider kan virke helt ulogisk, lite fornuftig, rettferdig eller hva du vil kalle det. Politiet er pålagt til å følge lovverket i sin arbeidspraksis når det gjelder lovbrudd. Er nok mange som tar dette utover politiet. Det er mange politifolk som også er frustrert over lovverket :)

Endret av debattanten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har planer om å søke meg inn på politiskolen, da jeg hele mitt liv har drømt om å bli politi. Jeg er jente, ikke at det spiller noen rolle i forhold til det jeg lurer på. Det jeg har merket er spesielt på sponset innlegg på facebook der politihøgskolen viser videoer der ulike personer forteller hvorfor de ønsker å bli politi osv, og ser så mye negative kommentarer. At det er kun maktsyke mennesker som vil bli/er politi, og at politi er noe dritt, at politiet misbruker all makt. Ja rett og slett veldig mye negativt, og det gjør meg til et stort spørsmålstegn. Jeg har utrolig mye omsorg for andre mennesker, og vil ha denne jobben for å hjelpe andre ikke for å utføre unødvendig makt.. Hvorfor er det slik at det er så mange som har negative holdninger til politiet? Det påvirker selvfølgelig ikke ønsker mitt, men synes det er trist og dumt. Hva tror folk at vi skulle gjort uten politiet, og jeg håper ikke noen virkelig tror at samfunnet hadde fungert uten?

Anonymous poster hash: e17a6...cbc

DN listet opp arbeidsplasser hvor man finner flest psykopater, det som toppet listen var politiet og mediabransjen. Mye maktsyke mennesker og mye spisse albuer.

Derfor trenger nok politiet flere som deg, som bryr seg om folk. :) synes du skal søke:)

Endret av Miss Indi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DN listet opp arbeidsplasser hvor man finner flest psykopater, det som toppet listen var politiet og mediabransjen. Mye maktsyke mennesker og mye spisse albuer.

Derfor trenger nok politiet flere som deg, som bryr seg om folk. :) synes du skal søke:)

Da har du nok misset en del psykologi.

Det er ikke bare at slike yrker tiltrekker slike personer, det skaper også slike personer fra folk som i utgangspunktet ikke er slik. Sjekk ut "stanford prison experiment"

Anonymous poster hash: 57a05...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du nok misset en del psykologi.

Det er ikke bare at slike yrker tiltrekker slike personer, det skaper også slike personer fra folk som i utgangspunktet ikke er slik. Sjekk ut "stanford prison experiment"

Anonymous poster hash: 57a05...54e

Når vi snakker om psykopater, så er det ikke det noe man plutselig blir når man er i et spesielt yrke eller posisjon.

Anonymous poster hash: b544c...d8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Politi og ambulanse kan stå parkert foran butikker etc både sidelengs og opp-ned for min del. Om de får et oppdrag når de er inne så er det om å gjøre å komme seg fortest mulig ut igjen, og da er det lite praktisk å stå inneklemt mellom flere biler. Og om de parkerer på to plasser for å utnytte makten sin, så værsegod da også. Det gjør meg ingen verdens ting. Finnes sikkert flere p-plasser i verden.

Har all verdens respekt for politiet, det hadde gått gærnt om de ikke var her for å si det sånn.. Og all skittkastingen de må tåle når de er på jobb :klappe: Takk for at dere tør å være politi!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du nok misset en del psykologi.

Det er ikke bare at slike yrker tiltrekker slike personer, det skaper også slike personer fra folk som i utgangspunktet ikke er slik. Sjekk ut "stanford prison experiment"

Anonymous poster hash: 57a05...54e

Jeg har ikke misset noen ting, men mulig du missforstår en del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DN listet opp arbeidsplasser hvor man finner flest psykopater, det som toppet listen var politiet og mediabransjen. Mye maktsyke mennesker og mye spisse albuer.

Derfor trenger nok politiet flere som deg, som bryr seg om folk. :) synes du skal søke:)

DN listet opp en undersøkelse fra USA, som ikke kan overføres til norske forhold. F.eks. er politiutdannelsen i USA på noen uker, mens her i Norge er den på tre år.

Det foregår også en aktiv selektering på politiutdannelsen i Norge, så maktsyke psykopater blir silt ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du nok misset en del psykologi.

Det er ikke bare at slike yrker tiltrekker slike personer, det skaper også slike personer fra folk som i utgangspunktet ikke er slik. Sjekk ut "stanford prison experiment"

Her har vi noen som ikke har satt seg inn i dette eksperimentet, eller hvordan norsk politi fungerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...