Gå til innhold

Ønsker å bli politi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å søke meg inn på politiskolen, da jeg hele mitt liv har drømt om å bli politi. Jeg er jente, ikke at det spiller noen rolle i forhold til det jeg lurer på. Det jeg har merket er spesielt på sponset innlegg på facebook der politihøgskolen viser videoer der ulike personer forteller hvorfor de ønsker å bli politi osv, og ser så mye negative kommentarer. At det er kun maktsyke mennesker som vil bli/er politi, og at politi er noe dritt, at politiet misbruker all makt. Ja rett og slett veldig mye negativt, og det gjør meg til et stort spørsmålstegn. Jeg har utrolig mye omsorg for andre mennesker, og vil ha denne jobben for å hjelpe andre ikke for å utføre unødvendig makt.. Hvorfor er det slik at det er så mange som har negative holdninger til politiet? Det påvirker selvfølgelig ikke ønsker mitt, men synes det er trist og dumt. Hva tror folk at vi skulle gjort uten politiet, og jeg håper ikke noen virkelig tror at samfunnet hadde fungert uten?



Anonymous poster hash: e17a6...cbc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har merket den samme negative holdningen overfor militære. Jeg får nyskjerrige, men også sure blikk når jeg går uniformert i det sivile. Har også fått negative tilbakemeldinger, rettet mot meg på grunn av mitt kjønn og hva jeg jobber som. Har ikke funnet ut hvorfor det er slik, jeg mener nå at vi er en veldig viktig ressurs, på lik linje med politiet. Selv skal jeg nok også bli politi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet at det er temmelig vanskelig å få seg jobb etterpå

med denne utdanningen? Maaange nyutdannede som er

arbeidsledige.



Anonymous poster hash: 216f1...0e1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merka en del maktmisbruk, ja.. Bl.a. Den gangen jeg var på et kjøpesenter og politiet hadde parkert midt i veien utafor hovedinngangen. "Her skjer det noe", tenkte jeg, men neida, de skulle bare på apoteket. Bremsa all trafikk gjorde de og.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merka en del maktmisbruk, ja.. Bl.a. Den gangen jeg var på et kjøpesenter og politiet hadde parkert midt i veien utafor hovedinngangen. "Her skjer det noe", tenkte jeg, men neida, de skulle bare på apoteket. Bremsa all trafikk gjorde de og.

Noen frynsegoder må jo jobben ha, vettu ;)

Anonymous poster hash: 216f1...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også fått negative tilbakemeldinger, rettet mot meg på grunn av mitt kjønn og hva jeg jobber som.

Kvotering er nok et viktig stikkord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet at det er temmelig vanskelig å få seg jobb etterpå

med denne utdanningen? Maaange nyutdannede som er

arbeidsledige.

Anonymous poster hash: 216f1...0e1

Helt urelevant svar for meg. Det er jeg fullstendig klar over, og trenger ikke å bli påminnet det hele tiden. Ellers, takk for omtanken :)

Anonymous poster hash: e17a6...cbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merket den samme negative holdningen overfor militære. Jeg får nyskjerrige, men også sure blikk når jeg går uniformert i det sivile. Har også fått negative tilbakemeldinger, rettet mot meg på grunn av mitt kjønn og hva jeg jobber som. Har ikke funnet ut hvorfor det er slik, jeg mener nå at vi er en veldig viktig ressurs, på lik linje med politiet. Selv skal jeg nok også bli politi.

Ja, kan tenke det blir en del innenfor militæret også. Synes det er rart at folk skal ta alle under samme kam, aldri fortstått det. Finnes da et par "svarteper" i alle yrker, betyr ikke at alle er slik. Det er ikke til å benekte at politiet og militæret er en absolutt veldig viktig ressurs, så skjønner aldri hvorfor folk prøver å benekte dette.

Anonymous poster hash: e17a6...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvotering er nok et viktig stikkord.

Ja for kvinner skal jo bare holde seg til sykepleiejobber....helst deltid...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt urelevant svar for meg. Det er jeg fullstendig klar over, og trenger ikke å bli påminnet det hele tiden. Ellers, takk for omtanken :)

Anonymous poster hash: e17a6...cbc

Enig med deg. Det er en fin utdanning å ha, tror nok du skal få deg jobb:-)

Det heter forresten irrelevant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Det er en fin utdanning å ha, tror nok du skal få deg jobb:-)

Det heter forresten irrelevant

Jeg kan forskjellen irrelevant og urelevant, mente urelevant i forhold til spørsmålet mitt :) men var også helt irrelevant. Ellers takk for svar :)

Anonymous poster hash: e17a6...cbc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange barnslige holdninger ute og går. Klart det finnes noen råtne egg blant politiet, men de aller fleste er hyggelige folk, altså. Dessverre er det mange som drar alle over en kam, og også mange som skylder på politiet og slenger dritt om dem fordi de selv ble stoppet/tatt når de gjorde noe ulovlig. Spesielt ungdom som kjører bil er veldig negative. Men de ser visst ikke selv at å slenge dritt om politiet er helt blåst når de bare gjør jobben sin.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som er mest negative til politiet, mangler vanligvis innsikt. De skjønner ikke at politiet er en av demokratiets viktigste støttesystem, slik samfunnsoppdraget er formulert i Norge.

De aller fleste som får muligheten til å være med politiet på jobb, forandrer totalt syn på hva dette går ut på. Og mediene skriver stort sett om det som ikke går som det skal, og glemmer de tusenvis av oppdrag hvert døgn som løses tilnærmet optimalt, uten vold og med stor positiv betydning for enkeltmennesker.

TS: Hvis du tenker deg inn på politihøgskolen, ta vare på det demokratiske perspektivene og se politifunksjonen i sammenheng med samfunnet for øvrig der tilstedeværelse og dialog er det viktigste verktøyene. Politiet skal understøtte de demokratiske verdiene. Ta med deg dette som grunnholdning.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merka en del maktmisbruk, ja.. Bl.a. Den gangen jeg var på et kjøpesenter og politiet hadde parkert midt i veien utafor hovedinngangen. "Her skjer det noe", tenkte jeg, men neida, de skulle bare på apoteket. Bremsa all trafikk gjorde de og.

Hvordan vet du at de ikke hadde hatt et hasteoppdrag og at du kun så det som skjedde rett etterpå?

Dette er problemet i dag. Det er ekstremt mye tåpelig synsing.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har planer om å søke meg inn på politiskolen, da jeg hele mitt liv har drømt om å bli politi. Jeg er jente, ikke at det spiller noen rolle i forhold til det jeg lurer på. Det jeg har merket er spesielt på sponset innlegg på facebook der politihøgskolen viser videoer der ulike personer forteller hvorfor de ønsker å bli politi osv, og ser så mye negative kommentarer. At det er kun maktsyke mennesker som vil bli/er politi, og at politi er noe dritt, at politiet misbruker all makt. Ja rett og slett veldig mye negativt, og det gjør meg til et stort spørsmålstegn. Jeg har utrolig mye omsorg for andre mennesker, og vil ha denne jobben for å hjelpe andre ikke for å utføre unødvendig makt.. Hvorfor er det slik at det er så mange som har negative holdninger til politiet? Det påvirker selvfølgelig ikke ønsker mitt, men synes det er trist og dumt. Hva tror folk at vi skulle gjort uten politiet, og jeg håper ikke noen virkelig tror at samfunnet hadde fungert uten?

Litt morsomt at du fikk et eksempel på denne trollearten i akkurat denne tråden.

De negative kommentarene kommer stort sett fra tapere som ikke har annet å ta seg til enn å skylde på alle andre fordi de ikke har evner til å få til noe som helst selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan vet du at de ikke hadde hatt et hasteoppdrag og at du kun så det som skjedde rett etterpå?

Dette er problemet i dag. Det er ekstremt mye tåpelig synsing.

Et hasteoppdrag hvor politidamen går rolig inn til apoteket og ler og prater med de som jobber der? Tror ikke det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et hasteoppdrag hvor politidamen går rolig inn til apoteket og ler og prater med de som jobber der? Tror ikke det.

Men hvordan i all verden vet du hva situasjonen faktisk er? Hvordan vet du hva som skjedde i forkant?

Du synser jo bare i vei, og har ikke peiling på hva politiet faktisk gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forskjellen irrelevant og urelevant, mente urelevant i forhold til spørsmålet mitt :) men var også helt irrelevant. Ellers takk for svar :)

Anonymous poster hash: e17a6...cbc

Jeg kom borti plusseren. Poenget var at det ikke finnes noe ord som heter urelevant. Altså "kan du ikke forskjellen på urelevant og irrelevant allikevel"

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan i all verden vet du hva situasjonen faktisk er? Hvordan vet du hva som skjedde i forkant?

Du synser jo bare i vei, og har ikke peiling på hva politiet faktisk gjør.

Tro hva du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...