Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

LOL:-) Nei, er nok bare foreldre som er stolte over hvor flink sønnen er.

Skulle ønske familien min satte litt pris på den enorme arbeidsmengden jeg legger inn i studiene. Blir i stedet bombandert med spørsmål om jeg snart er ferdig med å studere....

Sukk.

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må klage litt etter som jeg har eksamen noen dager etter påsken er over:( Dårlig gjort!



Anonymous poster hash: 519e4...ebf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Sitter i sydenland ved bassenget og løser gamle eksamensoppgaver. Synes jeg er ganske flink. Selv om jeg ikke klarer meg uten sensorveiledning foreløpig. Men det kommer håper jeg.

Det er jo ikke så effektivt som det kunne vært, men 2-3 timer hver dag er jo ikke sååå gæærnt.

Det hørtes veeeldig deilig ut med syden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser frem til hele påsken på lesesalen :sukk: Men det blir i alle fall rolig og stille der, får ta med meg påskeegget mitt og kose meg i pausene! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veeeldig deilig ut med syden nå.

Ja, det er det virkelig. Trengte jeg etter en veldig slitsom vinter. Og går overraskende bra å gjøre Eksamensoppg også. Tror faktisk det hadde vært vanskeligere hjemme, for da hadde jeg nok sittet på kg og Facebook hele dagen i steden.

Har ikke gjort så mye som planlagt, men en god del har jeg fått gjort. Og nå gruer jeg meg faktisk ikke til eksamen. Jeg var dritnervøs for den for 2 uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GI MEG STYRKE! Har to store oppgaver som skal inn på torsdag, har førsteutkastet ferdig på den ene og ca 1/4 av førsteutkastet på den andre. Alt av research er ferdig, og det eneste som gjenstår er å skrive ferdig den andre oppgaven og fikse småting på den første, og DET ER SÅ FORBASKA KJEDELIG! Jeg koser meg masse med å gjøre research, analyse og alt det der, men selve skrivejobben er lite artig. Har store ambisjoner om å få ferdig et første utkast av oppgave 2 i dag, trenger ca 2500 ord før jeg kan begynne å redigere. :murvegg: Har mest lyst til å bare riste ordboka og se hva som ramler ut.

Viktig at jeg skal se tilbake på dette om et år når jeg sitter på siste innspurt av masteroppgaven, så kan jeg le av hvor ung og naiv jeg var ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste innspurt med oppgaveskriving, har te- og surfepause før jeg skal sette meg ned og gjøre mitt forhåpentligvis siste forsøk på å skrive de siste par hundre ordene. Er bare innledning som gjenstår, og deretter bibliografi og formatering, så jeg er nok snart ferdig.

Må sutre litt, sitter her med verdens største klump i halsen og har bare lyst til å grine, en av hovedprofessorene våre fortalte oss i dag at hun har sagt opp jobben ved universitetet og takket ja til en jobb som fakultetsleder ved et universitet i USA. Høres sikkert superteit ut å bli så lei seg for at en professor slutter, men hun er en helt fantastisk ressurs for hele avdelingen og en ubeskrivelig stor støtte for studentene, både akademisk og personlig. Alle forguder henne, så vi er veldig triste hele gjengen nå. Selvsagt er jeg kjempeglad på hennes vegne, hun går til en veldig spennende jobb med nye utfordringer og får jobbe med eksakt det hun har mest lyst til, og endelig komme "hjem" (hun er amerikaner) men åååååh, kommer til å savne henne veldig. Hadde håpet å få henne som veileder på masteroppgaven til neste år, så nå må jeg gå en ny vurderingsrunde om hvem jeg skal søke om istedet. Uansett hvem jeg får blir det jo bra, men...huff, trist læll :sukk:

(Og jeg begynner å innse nå at jeg kommer antageligvis til å trenge omfattende Ben&Jerry-terapi etter jeg er ferdig på uni og må ta farvel med alle :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må snike meg inn igjen. Trenger hjelp hvis noen vet!!

Jeg har rett og slett ingen mulighet til å klare 4 eksamner dette semesteret. Jeg har ikke vært på skolen og slitt med psyken og sykdom.

Spørsmålet mitt er. Hvis jeg karrer meg til å fullføre 3 eksamner og bare står på dem, men da mangler 7,5 studiepoeng dette semesteret. Vil jeg miste stipend til neste semester da? Har aldri hatt for lite studiepoeng før, så vet ikke hvordan det fungerer :/ hva skal jeg gjøre 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke sutre over at påsken har blitt brukt på studier, for jeg brukte vel kanskje 2-3 timer tilsammen hele påska på å lese. Nå derimot, merker jeg at latskapen fra januar-april gir mer eksamensnerver. Full fokus på lesing nå ut mai, men dessverre er det strååålende sol ute :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som opplever litt sure familiemedlem nå i påsken, fordi en takker nei til diverse ting på dagtid, fordi en må lese til eksamen/jobbe med oppgave? Noen har veldig liten forståelse for hva det faktisk vil si å måtte studere. Jeg har innlevering på tirsdag og ble spurt om jeg kunne være barnvakt til nevøene fordi det skal kjøres flyttelass i dag. Jeg gav beskjed i starten av helgen at jeg kom til å være opptatt på DAGTID i påsken fordi jeg måtte lese/skrive oppgave. De forstod det, men at jeg måtte komme å besøke de på kveldstid. Så da måtte jeg skrive at jeg ikke kunne nå på dagen fordi jeg skal skrive oppgave og fordi vi har planlagt besøk til søsteren min i ettermiddag, men at jeg heller kunne passe i kveld. Spurte lillebroren min om han kunne være barnevakt nå i stedet for å løse problemet, og da spurte mamma hvorfor jeg ikke kunne gjøre det, med et litt småsurt mine. Alltid når jeg sier jeg må studere når jeg er hjemme, får jeg den irriterte holdninga. I tillegg når jeg sendte melding om at lillebroren min kunne være barnevakt i stedet, fikk jeg tilbake melding først: "Snilt av deg", også kom det en rettelselesmelding: "Han*". Jeg tipper det var gjort med vilje for å gi meg dårlig samvittighet.

Jeg satt faktisk å jobbet 8 timer med studiene i går for å få gjort mest mulig, slik at jeg kan heller ta mer fri i helgen, men likevel....

Måtte bare klage litt. Ellers er jeg fornøyd med innsatsen min så langt i påsken. Tror jeg redder meg ut fra noen jævla panikkfulle uker etter påske, og oppgaven skal jeg klare å få i boks før tirsdag.

Kjenner meg så godt igjen! Samme greia her i påska... Null forståelse for hvordan det er å være (master)student!!

Anonymous poster hash: 4ee2f...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vondt i magen. Har seks eksamener på rekke og rad fremover, og har ALT for mye pensum å ta igjen. I dag leste jeg i ti timer. Kan ikke gjøre annet enn å sove og lese framover. -_-

Anonymous poster hash: be733...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eksamen om under to uker, men hodet mitt bare vil ikke innse det siden vi fremdeles har forelesninger og sånn. Tusler rundt som ingenting, mens jeg egentlig burde leseleselese. Er litt spent på hvordan det kommer til å gå til slutt, og om jeg kommer til å begynne å lese. For selv om jeg sitter og skriver dette innlegget om at jeg har dårlig tid, så ser jeg egentlig på film, og kjenner at jeg ikke har noen planer om å slutte med det.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som har sittet i parken hele uka istedenfor på lesesalen?

Nytt forsøk i morgen, satser på en lang dag på lesesalen (parken!) :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SUTRE!!!!

1 mnd til innlevering av bacheloroppgaven, og før det skal jeg rekke å ha 2 eksamener på 25 stp og 15 stp?!

Som jeg ikke har begynt å lese til overhode... Og bacheloren er utsatt fra i fjor... Så kan ikke utsette den noe mer da jeg må ut i jobb fra høsten, og jeg vil jo bare bli ferdig uansett!!

Men fy fader det føles som å stange hue i veggen! Har kommet til et punkt i skriveprosessen hvor ord for ord må tynes og tvinges ned i dokumentet og det går så jævla tregt!

I tillegg er det strålende vær og varmt, vil bare være ute og nyte våren, men blir sittende inne og surmule med dette makkverket av en oppgave...

HVORDAN FINNE STYRKE!!!!



Anonymous poster hash: 35e18...b5e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinbjo1

Gi MEG styrke!

Har vært sengeliggende i hele påskeferien pga influensa, og kroppen er fortsatt ikke på plass igjen. Hvordan skal jeg klare å lese til eksamen når jeg såvidt klarer å holde meg våken!??!?!?!?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Fikk ikke gjort noe i påsken. Jeg ligger bare ca. en uke etter på pensum, men hvor mye av det jeg har lest i år jeg husker er noe helt annet. Jeg tenker å bruke den neste uka på å lese alt det gjenværende, og deretter repetere masse.

Jeg har ikke lyyyyst!!! Vi skal på Interrail i sommer og det eneste jeg greier å gjøre er å planlegge pakkinga og se på togtider! Jeg er så klar for ferie nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...