Gå til innhold

Pebbles bryllupsdagbok


Pebbles

Anbefalte innlegg

Tenkte å starte min egen bryllupsdagbok her inne jeg også.

Vi forlovet oss tidligere i sommer og nå er det under et år igjen til den store dagen er her!! Forbredelsene har vi kommet sånn smått igang med også.

Så langt er vi bestemmt oss for:

Dato 6.august 2011

Kirke - samme kirke som jeg er konfirmert i klokken 1500. Hadde 2 andre alternativer også, kirken han er døpt og konfirmert i og kirken vi sogner til nå, men siden vi ikke vet om vi bor her fortsatt neste år (mest sansynlig ikke)valgte vi vekk den vi sogner til. Det ble heller ikke kirken som han var døpt og konfirmert i da det var flere av gjestene som måtte ha reist og vi ville trengt overnatting til flere.

Lokale - pappa har reservert et lokale for oss, var mange år siden sist jeg hadde vært der og husket ikke hvordan det så ut der, men i går var vi og sjekket det ut. Tror det blir bra (om vi får de til å slå av en kjøledisk eller va det var som stod å bråkte)og evt hengt opp noen lysere gardiner inn mot kjøkkenet. Ellers så kan det være at det blir et helt nytt lokale, som ikke er bygd enda, rett ved siden av der vi har reservert siden de flytter aktivitetene de har dit. Blir da evt. litt større lokale, men det gjør ingen ting (større plass til gavebord da hihi)

Fotograf - Har reservert Silje Holte. Til henne skal vi før vielsen og håper på flotte bilder

Ringer - Før vi dro på en liten ferie var vi å bestillte ringer, nå har vi fått dem på fingeren begge to, og jeg er VELDIG fornøyd. Vi kommer sikkert til å få de pusset opp igjen til neste år, men kommer ikke til å ha noe ringoverrekkelse i kirken.

Har også fundert litt på farger.. akkurat nå står jeg på mørk rosa og lilla.. (men det kan sikkert endre seg mange ganger på et år. Fikk et tips om at vi kunne bruke lyng (rosslyng) til pynt på bordene, dette er et tips jeg skal ta med videre.. liker ting som er billige/gratis..

Edit: har lagt inn link til ringene våre

Endret av Pebbles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg brukt tid på nettet til å se på brudekjoler... Masse fint der ute i kjolejungelen :) Har laget meg en liten liste over de jeg syns var finest, etter det jeg har kommet frem til nå kommer kjolen mest sansynlig til å være ganske enkel og a-linjet, de fleste kjolene jeg har sett på er også stroppeløs. Favorittene nå erSara ogBrittney fra Maggie Sottero. Tror jeg må få kommet meg ned til sentrum for å sjekke ut brudesalongene om ikke så lenge :jepp:

Noe jeg glemte i første innlegget er at gjestelisten er også skrevet, kan fortsatt være noen flere som kommer på den, men for øyeblikket er den på 73 personer inkludert meg og mannen :yvonne:

Ellers så begynner jeg i ny jobb på mandag, blir spennende å jobbe igjen etter tre år på skolebenken. Så neste året blir brukt til ny jobb og bryllupsforbredelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med første uken på jobb. Så langt trives jeg veldig godt på jobben :)

Tar meg selv i å fundere på bryllup relaterte ting ganske ofte, men sånn er det vel å være forlovet :yvonne: .. i dag fikk vi den nye IKEA katalogen i posten, så da begynte jeg å se etter lysestaker og vaser som vi kan pynte bordet med :fnise: er jo ikke sikkert vi trenger noe sånt engang.. kan være vi ender opp med blomsteroppsatser (som tante lager), men nå tenker jeg iallefall enkel pynt med lave vaser..

Tror det kanskje blir kjoleprøving en av de kommende ukene..(salgene på brudesalongene starter jo, og da må man jo stikke innom å se om man finner noe :) Blir sikkert mannen som evt. blir med - kan jo være vi finner hans klær istedenfor :fnise: . Kan være han blir byttet ut med mamma, får se.. Søsteren min, som skal være forlover, har sagt hun skal komme hjem en helg slik at vi kan se etter kjoler, men vet ikke når det blir. og er det salg så er det salg.. da må man jo slik jeg har skjønt det ta kjolen med seg på dagen. så finner jeg noe som jeg liker og passer går hun glipp av kjoleprøving :snurt: men da får hun, som "nesten" alle andre se meg for første gang bryllupsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med forlovelse!

Og lykke til med kjoleprøving!

Takktakk. Hyggelig at noen er innom her også :) Gleder meg til å begynne å prøve kjoler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg tenkt litt på fotografering - hvem jeg ønsker at vi skal ta bilde sammen med i løpet av kvelden. Har laget en liten liste:

oss + alle gjestene

oss + foreldre (sammen og på hver side)

oss + foreldre og søsken (sammen og på hver side)

oss + foreldre, søsken og besteforeldre(sammen og på hver side)

oss + foreldre, søsken og svoger/svigerinner(på hver side)

oss + besteforeldre (sammen og på hver side)

meg + brødre og søster

meg + søster (skal være forlover for meg)

han + bror

han + forlover (kan være det blir broren som blir forlover, da blir denne strøket)

oss + forlovere

oss alene

Har også startet på en handleliste over ting jeg trenger til invitasjoner og bordkort.. handlelisten vil sikkert bli lengre etterhvert

Endret av Pebbles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KJOLEN har kommet i hus!!

Var på salg i en brudesalong i dag, 2. kjolen jeg prøvde ble KJOLEN.. Den passet helt perfekt, eneste er at den er litt lang, men det skal gå greit å få ordnet. Ble ikke noen av kjolene jeg har sett på tidligere. Det ble en kjole fra Marylise, men overvelmet som jeg var når jeg kjøpte kjolen, glemte jeg å spørre om hva kjolen heter.. ikke klarer jeg å finne den på internett heller. Får huske å spørre når jeg skal inn å få den sydd litt opp. Er en enkel kjole i ivory (tror jeg, husker jeg å spørre om noe som helst :fnise: ) med perler/stener under brystet, nå må jeg bare finne slør, smykker og underskjørt, men har nå litt tid på meg enda :)

Mannen endte opp med dress også, så nå er han "helt klar" for bryllup neste år. Han skal også bare inn ordnet litt søm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag klarte jeg ikke å la kjolen bare henge i skapet.. jeg tok den på mens mannen var ute... prøvde den med noen sølvsko som jeg har, (blir disse skoene jeg kommer til å bruke hvis jeg ikke finner noen andre) konklusjonen er vel fortsatt at jeg må få ringt å få time hos skredderen på brudesalongen, den er "fortsatt for lang". Det vil vel egentlig si at jeg har ikke har blitt noe høyere siden lørdag :fnise:

Burde egentlig pakke litt, etter jobb i morgen reiser vi i bryllup, der mannen er forlover.. 3. bryllupet så langt i år :bryllup: Gleder meg :)

Ellers så har vi hatt megler på besøk i dag, er litt spent på hva pris han mener vi bør legge leiligheten ut for. nærmer seg møte med banken også. Håper det ikke går så alt for lang tid før vi finner ny plass å bo også

Endret av Pebbles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei :vinke:

Spennende å følge deg på ferden mot bryllupet, om jeg får lov? :)

Vi gifter oss 23. juli neste år, føler vi er ganske godt i gang med planleggina.. tror vi iallefall :P

Ser ut som om dere har gjort en hel masse, lykke til videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare til å følge med MonThe, og lykke til med bryllupsforbredelser du også :) er kanskje ikke like flink til å oppdatere som andre her inne, men tar det litt som det kommer :fnise:

I dag har jeg bestillt sko, satser på at de er gode å gå med og ikke er veldig forskjellig fra bildet, ellers blir det å sende de tilbake og prøve noen andre. Den andre skoen det sto mellom, hadde de ikke i min størrelse, så satser på at skoene passer fint, og at den "passer" til kjolen min.

I går ringte jeg brudesalongen og fikk fikset time til skredder til meg og mannen (satser bare på at det går i orden med avspasering på jobb den dagen (har lagt inn ønske allerede, så det burde vel gå bra :) )), og da er det greit at skoene er i boks slik at kjolen blir lagt opp i forhold til helhøyden på skoene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare til å følge med MonThe, og lykke til med bryllupsforbredelser du også :) er kanskje ikke like flink til å oppdatere som andre her inne, men tar det litt som det kommer :fnise:

I dag har jeg bestillt sko, satser på at de er gode å gå med og ikke er veldig forskjellig fra bildet, ellers blir det å sende de tilbake og prøve noen andre. Den andre skoen det sto mellom, hadde de ikke i min størrelse, så satser på at skoene passer fint, og at den "passer" til kjolen min.

I går ringte jeg brudesalongen og fikk fikset time til skredder til meg og mannen (satser bare på at det går i orden med avspasering på jobb den dagen (har lagt inn ønske allerede, så det burde vel gå bra :) )), og da er det greit at skoene er i boks slik at kjolen blir lagt opp i forhold til helhøyden på skoene.

Pene sko!:) Driver selv å titter på sko også, har funnet en modell jeg liker men vet ike om jeg tør bestille de fra nett.. Er jo så forskjellig fra sko til sko hvordan passformen/komforten er..

Skal dere til skredder allerede, eller er det nærmere bryllupet?? Her er også kjolen i hus, mens mannen enda ikek har vært å tittet -- han og forloveren skal å titte i nabobyen når det nærmer seg jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene sko!:) Driver selv å titter på sko også, har funnet en modell jeg liker men vet ike om jeg tør bestille de fra nett.. Er jo så forskjellig fra sko til sko hvordan passformen/komforten er..

Skal dere til skredder allerede, eller er det nærmere bryllupet?? Her er også kjolen i hus, mens mannen enda ikek har vært å tittet -- han og forloveren skal å titte i nabobyen når det nærmer seg jul :)

Tok sjangsen med å bestille sko på nett, har sett i skobutikker, men fant ikke noen jeg likte.. er jo bare til å sende de tilbake om jeg ikke er fornøyd (åpent kjøp i 30 dager og fri frakt og retur, så koster meg ikke noe mer enn det å gå i butikken å prøve sko)

Vi skal til skredder (brudesalongen) midt i oktober, vi kjøpte kjole og dress på salg og skulle vi bruke brudesalongens skredder måtte vi gjøre det før året er omme da neste år er "reservert" for 2011 koleksjonen. Så vi tenkte det var like greit å bli ferdig med det (og sleppe og styre med det oppi julegavehandling) Er greit med alt som er gjort :) Kan sikkert ta kontakt med de neste år om kjolen vokser i skapet(tviler på den krymper, da resten av klærne mine har blitt litt større de siste månedene :P )

Etter at dressen til mannen er fikset, så er den fikset, han har brukt samme str. i klær så lenge jeg har kjent han, så tviler på at han endrer så mye på kroppsfasongen frem til august neste år og høyden vil iallefall ikke bli noe endring på.

Vi er jo kanskje litt utradisjonelle av oss da.. han var med å valgte kjolen min og jeg var med å valgte dressen hans, så vi skal til skredder samme dag også. Jeg skal ha lillesøster som forlover, men hun bor ikke i samme landsdel som oss, tror hun kanskje var litt skuffet over at det ikke ble kjoleprøving sammen med henne. men men jeg kan heller være med henne for å finne kjolen hun skal ha på seg.. sambo har vel akkurat valgt hvem han vil ha som forlover, så hans forlover går også glipp av klesshoppingen :fnise: ikke det at jeg tror han vil savne det noe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på visning på et hus, men vi la ikke inn noe bud. Tror vi hadde for store forventninger iforhold til bildene som ligger på nettet. Er bare første huset vi har vært på visning på, så vi får smørre oss med tolmodighet og komme oss på flere visninger etter hvert som vi finner noe av interesse.

I dag kom også skoene jeg har bestillt, de ble pakket opp, prøvd og pakket ned igjen. var vel egentlig akkurat litt for små. Fargen passet heller ikke med kjolen, skoene såg veldig gule ut når jeg holdt de sammen med kjolen. Tror jeg skal prøve meg på disse i et nr større isteden for - er jo samme merke bare annen modell så jeg satser på at størrelsen er ca den samme. Er jo litt annerledes enn de første, men såg på disse også, men de hadde ikke størrelsen sist jeg var inne og såg.

De første er pakket inn i gråpapir med retur klistrelapp klistret på, tar de med på jobb i morgen og kjører innom et postkontor på vei hjem.

Ellers så har mannen nå spurt en kamerat om han vil være forlover, noe han sa ja til :) Så nå har vi forover i boks begge to

Endret av Pebbles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Er under 10 måneder igjen til den store dagen!! neste helg kommer min kjære lillesøster hjem, gleder meg. Blir vel til at jeg viser henne kjolen, vil jo være hennes jobb å kneppe igjen alle knappene som skal sjule glidelåsen i ryggen :gjeiper: Har fått sett den på bilde, men det er noe helt annet å se den i virkeligheten

Jeg har ikke sett lillesøster siden i sommer, så gleder meg veldig til hun kommer. Det fine er også at jeg er tidlig ferdig på fredag, mens mannen jobber sent. Så vi vil ha nesten hele dagen for oss selv bare jeg og lillesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Har egentlig helgefølelse i dag, har avspasert fra jobb, så sov lenge.. Blir rart med noen dager til på jobb før helgen egentlig.

I dag har vi (både mannen og jeg) vært å fått tilpasset kjolen og dressen. Endte opp med å kjøpe underskjørt også i dag,siden det også måtte syes litt opp.. Skredderen skal sy inn hempe slik at jeg kan henge opp slepet på kjolen også, tror det kommer til å bli veldig bra. Jeg vil jo slippe å gå med slepet over armen store deler av kvelden om vi henger det opp :) Om litt over 2 uker får vi de igjen, da kommer jeg også til å henge kjolen hos mamma og pappa. Den tar egentlig opp ganske masse plass i skapet vårt her.

På fredag var jeg med lillesøster, vi var innom noen kjolebutikker i sentrum, men hun fant ingen som passet med det hun hadde forestilt seg at hun skulle ha. Får se til jul når hun kommer hjem igjen om vi drar på noen andre butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med forlovelse og alt. Vi skal gifte oss på samme dato, så gøy! :) Vi er omtrent ferdige, har bare litt småtterier som står igjen heldigvis. Uansett, lykke til, her skal jeg følge med. :) Nydelige sko forresten!

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MaxineM

Da var vi tre som har valgt samme dato :)

Så flinke dere er som har kommet så langt i planleggingen! Jeg er ikke helt der ennå, men prøver å innbille meg at jeg har god tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...