Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å gå 3 km?


-Fisken-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vel ikke hvor lang tid man bruker på å gå som er avgjørende for om man får borteboerstipend...

Ikke vet jeg hva reglene er, men nekter å tro det. Er vel heller snakk om avstand i km og det regnes sikkert ut i luftlinje, vil nå jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å få bostipend er det noen krav som blir stilt

Du må bo for deg selv og minst ett av disse kravene må være oppfylt:

    * skolen ligger minst 40 km fra foreldrehjemmet

    * reisetiden mellom hjem og skole er minst tre timer tur-retur

    * det er spesielle forhold som gjør at du ikke kan bo hjemme mens du går på skolen, for eksempel sykdom eller funksjonshemming

http://www.lanekassen.no/templates/Page____5780.aspx

Jeg må gå 3 km til nærmeste togstasjon, og dette blir da regnet med i tiden "reisetid tre timer tur-retur".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borteboerstipend er hvis man bor borte fra foreldrene.

Tror reglene er at skolen må ligge minst 40 km fra foreldrehjemmet og

reisetiden mellom hjemmet og skolen er minst tre timer tur retur.

Så hvis planen er å bruke 3 timer på 3 km må jeg bare ønske deg lykke til :) Det trenger du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis planen er å bruke 3 timer på 3 km må jeg bare ønske deg lykke til :)  Det trenger du ;)

de tre km er jo med i reisetiden, dvs gå i en halvtime + 1 time på tog. tur/retur = 3 timer. sånn skjønner jeg det.

Endret av Fruktfat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Borteboerstipend er hvis man bor borte fra foreldrene.

Tror reglene er at skolen må ligge minst 40 km fra foreldrehjemmet og

reisetiden mellom hjemmet og skolen er minst tre timer tur retur.

Så hvis planen er å bruke 3 timer på 3 km må jeg bare ønske deg lykke til :)  Det trenger du ;)

Ok, blir litt feil av deg å trekke en konklusjon som det der ut i fra det lille jeg skrev om situasjonen, dessuten ser det ut som om du gikk glipp av at jeg tok med tre km til togstasjonen. Har aldri hørt om en skole som ligger på en togstasjon. Du trenger heller ikke snakke til meg som om jeg var 8 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi her om borteboertipend på videregående? Kan ikke skjønne at dette gjelder for høyere utdanning?

Det er snakk om vgs ja, flyttet ut hjemmefra nå det siste året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke med meg det med togstasjonen siden jeg antagelig skrev innlegget når du skrev det, og samtidig holdt på med masse andre ting, før jeg rakk å trykke på send- knappen.

Ikke meningen å bli oppfattet som nedlatende, var en viss ironi der da jeg tror faktisk ikke noen er så tåpelig å prøve på å gå 3 km på en time for å holde seg innenfor regelrammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

de tre km er jo med i reisetiden, dvs gå i en halvtime + 1 time på tog. tur/retur = 3 timer. sånn skjønner jeg det.

Reisetid gjelder fra det øyeblikk du forlater døren i ditt hjem til du er fremme ved døren til utdanningsstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke med meg det med togstasjonen siden jeg antagelig skrev innlegget når du skrev det, og samtidig holdt på med masse andre ting, før jeg rakk å trykke på send- knappen.

Ikke meningen å bli oppfattet som nedlatende, var en viss ironi der da jeg tror faktisk ikke noen er så tåpelig å prøve på å gå 3 km på en time for å holde seg innenfor regelrammen.

Da er jeg med deg :)

Det er snakk om å bruke 1/2 time på 3 km, deretter skal jeg ta tog, buss og t-bane, så det blir rundt 1 1/2 time hver vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har litt av en vei du har til skolen, med gåing, tog, buss og bane.

Selv hadde jeg syntes å gå 3 km var mer enn nok. Men det er nå meg og jeg er svaret på latskapen selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...