Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Såh... Et litt TMI-spørsmål fra meg. Hvordan gjør dere det med Lutinus og :humpe: ? Jeg synes det Lutinus-griseriet er så utrolig ukoslig at jeg ikke akkurat føler meg på mitt mest attraktive, for å si det mildt. Men hvis det klaffer denne gangen skal jeg jo holde på med Lutinus til uke 9, og jeg kan jo ikke gå i sølibat heller :fnise:

Vi hadde sex, null problem. Bare advarte så han ikke stakk hodet nedi der;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg reagerer så innmari på at St. Olavs sier til meg at jeg skal slutte på Lutinus 3 dager før testdato OG at jeg ikke skal fortsette selv om jeg får positiv test..

Det står jo faktisk i pakningsvedlegget at man ikke skal slutte BRÅTT på medisinen OG at dersom man får positiv test skal man fortsette med Lutinus i 30 dager..

Jeg blir gal! Jeg har bestemt meg for å fortsette å ta til testdagen... Noen flere som har tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gjort sånn med meg også. Og nå har jeg bare 6 uker til termin :)

Tror du kan høre med fastlegen din om ny resept hvis du vil fortsette på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer så innmari på at St. Olavs sier til meg at jeg skal slutte på Lutinus 3 dager før testdato OG at jeg ikke skal fortsette selv om jeg får positiv test..

Det står jo faktisk i pakningsvedlegget at man ikke skal slutte BRÅTT på medisinen OG at dersom man får positiv test skal man fortsette med Lutinus i 30 dager..

Jeg blir gal! Jeg har bestemt meg for å fortsette å ta til testdagen... Noen flere som har tanker rundt dette?

Jeg fikk beskjed om å uansett fortsette helt til jeg fikk en skikkelig mens (selv om testen var negativ), og hvis testen var positiv skulle jeg fortsette til svangerskapsuke 9. Hvis du har nok lutinus på resepten tror jeg at jeg hadde villet gjort som deg og i alle fall fortsatt til testdagen. Jeg hadde forstått det slik at vi muligens ikke produserer så mye/nok progesteron som "vanlige" folk fordi vi ikke har eggløsning på samme måte.

Det står i pakningsvedlegget til Lutinusen at:

"Dosering:

Behandlingsstart ved uthenting av oocytter; fortsett i 30 dager dersom graviditet bekreftes."

I tillegg finnes det forskningsrapporter som tilsier at det kan være høyere sannsynlighet for å unngå spontanabort dersom man fortsetter å bruke det lengre ut i 1. trimester, og jeg antar det er derfor jeg har fått beskjed om å bruke det til uke 9 - det skader jo ikke (annet enn lommeboka).

Jeg synes det er veldig merkelig at du har fått den beskjeden du har. Det går kanskje an å ringe St. Olavs og spørre dem om hvorfor deres instruksjoner strider mot det du leser i pakningsvedlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å uansett fortsette helt til jeg fikk en skikkelig mens (selv om testen var negativ), og hvis testen var positiv skulle jeg fortsette til svangerskapsuke 9. Hvis du har nok lutinus på resepten tror jeg at jeg hadde villet gjort som deg og i alle fall fortsatt til testdagen. Jeg hadde forstått det slik at vi muligens ikke produserer så mye/nok progesteron som "vanlige" folk fordi vi ikke har eggløsning på samme måte.

Det står i pakningsvedlegget til Lutinusen at:

"Dosering:

Behandlingsstart ved uthenting av oocytter; fortsett i 30 dager dersom graviditet bekreftes."

I tillegg finnes det forskningsrapporter som tilsier at det kan være høyere sannsynlighet for å unngå spontanabort dersom man fortsetter å bruke det lengre ut i 1. trimester, og jeg antar det er derfor jeg har fått beskjed om å bruke det til uke 9 - det skader jo ikke (annet enn lommeboka).

Jeg synes det er veldig merkelig at du har fått den beskjeden du har. Det går kanskje an å ringe St. Olavs og spørre dem om hvorfor deres instruksjoner strider mot det du leser i pakningsvedlegget?

Ja, vurderer å ta en telefon..

Flere ved St.Olavs som har fått samme beskjed som meg?

Jeg spurte enda en ekstra gang sist jeg var inne, om jeg virkelig skulle slutte med medisinen tre dager FØR testdag. Sykepleier svarte da at det ikke var nødvendig å fortsette, siden kroppen produserte nok selv da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gjort sånn med meg også. Og nå har jeg bare 6 uker til termin :)

Tror du kan høre med fastlegen din om ny resept hvis du vil fortsette på den :)

Åh, snart termin :gravid: Heldig du :)

Ja, kan jo høre med fastlegen - men synes bare det er så rart at de kjører på andre kjøreregler enn det pakningsvedlegget sier - i alle fall at man ikke trapper ned. Mens andre sykehus sier noe heeelt annet.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sluttet med Lutinus før test dato pga blødninger. Var ikke noe problem det. Hadde jo hatt positive tester i noen dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Hausken fikk jeg beskjed om å fortsette til testing. Når jeg testet positivt og ringte inn, så fikk jeg beskjed om å fortsette til ultralyd når jeg var 7 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Hausken fikk jeg beskjed om å fortsette til testing. Når jeg testet positivt og ringte inn, så fikk jeg beskjed om å fortsette til ultralyd når jeg var 7 uker.

Jeg får også ekstra Lutinus på resepten, slik at den dekker minst 2 uker ekstra. Det er nok en individuell vurdering. Jeg har det siste året flere ganger spottet noen dager før mens, og de vurderer derfor at det gule legemet som skal produsere progesteron kanskje trenger litt hjelp. Spotting er normalt for mange, men jeg begynte ikke med det før jeg hadde hatt menstruasjoner i nesten 20 år, derfor skal jeg ha en progesteronstøtte hvis jeg blir gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også ekstra Lutinus på resepten, slik at den dekker minst 2 uker ekstra. Det er nok en individuell vurdering. Jeg har det siste året flere ganger spottet noen dager før mens, og de vurderer derfor at det gule legemet som skal produsere progesteron kanskje trenger litt hjelp. Spotting er normalt for mange, men jeg begynte ikke med det før jeg hadde hatt menstruasjoner i nesten 20 år, derfor skal jeg ha en progesteronstøtte hvis jeg blir gravid.

Jeg har hatt relativt kort lutealfase de siste syklusene - det er mulig det er derfor jeg skal gå på progesteron såpass lenge også, men har fått inntrykk av at det er standard prosedyre for alle på IVF-klinikken Oslo. Selvsagt meget mulig det ikke stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, snart termin :gravid: Heldig du :)

Ja, kan jo høre med fastlegen - men synes bare det er så rart at de kjører på andre kjøreregler enn det pakningsvedlegget sier - i alle fall at man ikke trapper ned. Mens andre sykehus sier noe heeelt annet.

Takk for svar :)

Ja, nå er jammen ventetiden snart over :)

Jeg var også på St. Olavs og tror jeg fikk resept på Crinone (jeg fikk det istedenfor Lutinus) for 10-14 dager, og startet jo da den dagen de hentet ut eggene. Nå har de ikke funnet noen "feil" hos meg da, her er det mannen som er "problemet", så jeg antok at det var derfor jeg ikke skulle gå lengre på den. Men jeg vet om flere som har forlenget resepten hos fastlegen sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg er så heldig at testen slår positivt ut på mandag, så fortsetter jeg nok med Lutinus en stund til. Har en ekstra eske pga avbrutt forsøk forrige gang..

Nå er jeg litt redd for om min ekle forkjølelse som er på vei, kan sette en stopper for min drøm om positiv test på mandag. Tatt en skikkelig dose C-vitamin og håper at den ordner opp gruffet i halsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fikk jeg mensen. Det betyr at neste gang jeg får mensen skal vi starte med forsøk nr 1. Herregud. Tiden går så sakte, men likevel så fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg mensen. Det betyr at neste gang jeg får mensen skal vi starte med forsøk nr 1. Herregud. Tiden går så sakte, men likevel så fort!

Bare å glede seg:-) Jeg får vite i neste uke om jeg kan starte sprøyter da, eller vente i ukevis lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du får starte på sprøyter, Biloba!

Nepenthe, lykke til med forsøk 1 - håper du klarer deg med det ene :)

Jeg har hatt helt sykt masse stikkinger i livmors- og eggstokkområdet de siste dagene (spesielt om nettene), pluss skikkelig vondt i korsryggen. Puppene har vært ekstremt ømme, og jeg kunne godt tenkt meg å sove 20 timer i døgnet. Frustrerende at Lutinus-bivirkningene er kliss like graviditetssymptomer :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får håpe du får starte på sprøyter, Biloba!

Nepenthe, lykke til med forsøk 1 - håper du klarer deg med det ene :)

Jeg har hatt helt sykt masse stikkinger i livmors- og eggstokkområdet de siste dagene (spesielt om nettene), pluss skikkelig vondt i korsryggen. Puppene har vært ekstremt ømme, og jeg kunne godt tenkt meg å sove 20 timer i døgnet. Frustrerende at Lutinus-bivirkningene er kliss like graviditetssymptomer :forvirra:

oi, det var jo litt av noen symptomer :)

Jeg hadde menstruasjonssmerter for flere dager siden, og var nesten uvel av korsryggsmertene. Ømme pupper har jeg fra dag til annen. Nå må bare mandagen komme snart!!!!!!! Igår og idag kjenner jeg NULL symptomer, så jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har så veldig troa på dette her.. :/

Når var det du skulle teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, det var jo litt av noen symptomer :)

Jeg hadde menstruasjonssmerter for flere dager siden, og var nesten uvel av korsryggsmertene. Ømme pupper har jeg fra dag til annen. Nå må bare mandagen komme snart!!!!!!! Igår og idag kjenner jeg NULL symptomer, så jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har så veldig troa på dette her.. :/

Når var det du skulle teste?

Jeg skal ta blodprøve på tirsdag, og hjemmetest 1. november. Men jeg kommer nok til å starte testingen nå i helga, selv om det er litt tidlig - jeg har en del billigtester liggende, så jeg tenker det blir én hver dag fra søndag av, i alle fall. Jeg testet ut ovitrellen tidlig denne uken, og på onsdag var den helt ute. Så jeg vet i alle fall at det er "ekte" dersom jeg skulle være så heldig å få en positiv test!

Merker jeg er ganske ambivalent i forhold til å starte testingen - jeg veksler mellom å være ekstremt håpefull til å ha null tro fra sekund til sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta blodprøve på tirsdag, og hjemmetest 1. november. Men jeg kommer nok til å starte testingen nå i helga, selv om det er litt tidlig - jeg har en del billigtester liggende, så jeg tenker det blir én hver dag fra søndag av, i alle fall. Jeg testet ut ovitrellen tidlig denne uken, og på onsdag var den helt ute. Så jeg vet i alle fall at det er "ekte" dersom jeg skulle være så heldig å få en positiv test!

Merker jeg er ganske ambivalent i forhold til å starte testingen - jeg veksler mellom å være ekstremt håpefull til å ha null tro fra sekund til sekund.

Masse masse lykke til!! :)

Her har jeg faktisk klart å vente begge gangene Helt til testdato, og skal nok klare det denne gangen også! :) Har noen billigtester jeg også, så jeg kan teste ekstra dersom jeg blir usikker.

Ellers ønsker jeg deg og alle dere prøvere/rugere en god helg! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...