Gå til innhold

Hvor mye passer det å veie ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette vet jeg ikke om jeg tror helt på. Har en midje på 70 cm og jeg veier en del mindre enn deg. Men det er vel etter hvor man måler hen da. Jeg måler rett nedenom ribbeina, og da er jeg 5 cm mindre enn det jeg er rundt der bh-en sitter. :)

Jeg har timeglassfigur og måler der hvor midjen min er. Vekt er egentlig ikke så vesentlig når det kommer til midjemål da folk har blant annet forskjellig fasong. Der hvor min bh sitter er jeg ca 72 cm forøvrig. Trener mye styrke så har masse muskler, vil si at siden januar har jeg gått ned ca 10 kg i bare fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Mente nok høyden minus 110, hehe. Men det er veldig unøyaktig, kommer helt an på til person til person.

Tok jeg regnestykket er min idealvekt 61 kg. og da hadde jeg vært overvektig. Ligger på 54-55 kg. bare nå og kunne fått byttet ut litt flesk i lår med muskler, eller tatt av etpar kg. uten "skade", mens andre som veier det samme som meg og i samme høyde gjerne ikke hadde godt av å tatt av noe, heller motsatt.

Hvis jeg forstår deg riktig, er du 171 cm høy. Med en vekt på 61 kilo er din BMI på 20,86. Du kan ikke for alvor mene at du er overvektig? Dette er ca. nedre grense for normalvekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det 110-greiene høres veldig mye ut. Jeg er 164 og veier ca 58. Hadde jeg veid 54 hadde jeg mista former og blitt veldig tynn, syns jeg. (Jeg har gått ned 11 kg, har ikke lyst til å gå ned så mye som fire til!)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg syns det 110-greiene høres veldig mye ut. Jeg er 164 og veier ca 58. Hadde jeg veid 54 hadde jeg mista former og blitt veldig tynn, syns jeg. (Jeg har gått ned 11 kg, har ikke lyst til å gå ned så mye som fire til!)

Jeg leste engang i et medisinsk leksikon at som en retningsregel for normalvekt kunne man trekke fra 10 prosent av høyden over meteren. I ditt tilfelle 64-6,4=57,6. Det er der du ligger, en sunn vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå skal jeg dra inn bildet mitt her for å vise hvor mye 10 kilo ned kan se ut.

På dette bildet har jeg mistet 11 kilo. Det er GANSKE stor forskjell, og jeg skal ned 7-10 kilo til.

Hvis jeg skulle veid høyde -110 så ville jeg måtte gått ned nesten 18 kilo til. Seriøst? Ser dere 18 kilo å ta av på den kroppen på etter-bildet, når forskjellen fra før-bildet er såppas stor? Ser dere en overvektig kropp som skulle gått ned ATTEN kilo til?

Vær litt forsiktig med å pøse ut med "du må veie høyde - 110". Det går til hodet på folk, og for mange så er det svært urealistisk. Noen er naturlig lette og kan ligge på høyde - 110, og veldig mange ser både friske, sunne og slanke ut på feks høyde - 100. Menneskekroppen er ingen mal, så ikke kom med dumme huskeregler og "det er sånn det skal være".

post-32022-0-46007200-1342544213_thumb.j

Endret av addict
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Okei, nå skal jeg dra inn bildet mitt her for å vise hvor mye 10 kilo ned kan se ut.

På dette bildet har jeg mistet 11 kilo. Det er GANSKE stor forskjell, og jeg skal ned 7-10 kilo til.

Hvis jeg skulle veid høyde -110 så ville jeg måtte gått ned nesten 18 kilo til. Seriøst? Ser dere 18 kilo å ta av på den kroppen på etter-bildet, når forskjellen fra før-bildet er såppas stor? Ser dere en overvektig kropp som skulle gått ned ATTEN kilo til?

Vær litt forsiktig med å pøse ut med "du må veie høyde - 110". Det går til hodet på folk, og for mange så er det svært urealistisk. Noen er naturlig lette og kan ligge på høyde - 110, og veldig mange ser både friske, sunne og slanke ut på feks høyde - 100. Menneskekroppen er ingen mal, så ikke kom med dumme huskeregler og "det er sånn det skal være".

Les hva jeg skrev om retningslinjer i innlegget over ditt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var veldig stor endring etter "berre" 10 kg, Addict! Eg ville trudd du hadde gått ned nærmare 20.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg forstår deg riktig, er du 171 cm høy. Med en vekt på 61 kilo er din BMI på 20,86. Du kan ikke for alvor mene at du er overvektig? Dette er ca. nedre grense for normalvekt.

Skulle til å si det samme. Det er bare ikke riktig at en person på 171/61 er overvektig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det var veldig stor endring etter "berre" 10 kg, Addict! Eg ville trudd du hadde gått ned nærmare 20.

Jeg stilte meg også undrende til dette i et innlegg jeg skrev tidligere, hvor Addict forteller at hun har gått ned 9,5 kg. Jeg trodde faktisk at hun hadde glemt et ettall foran 9. Uansett er det godt gjort å være så standhaftig, og hun ser flott ut nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThatWoodcut

Jeg er 175 og veier 100kg :hakeslepp:

Jeg har merket at jeg har lagt på meg litt de siste månedene, men ikke på grunn av vekten. Mer fordi jeg har blitt mer "dvaskete". Allikevel ser det ikke ut som jeg veier så mye. Jeg spurte en venninne for ikke så lenge siden og hun trodde jeg lå på rundt 80+.

Jeg synes jeg ser bra ut når jeg er mellom 75-80 kg, og det er nok fordi jeg er kraftig bygd.

Så hva du burde veie kommer mest an på hva som ser bra ut i forhold til typen kropp, ikke hvor mye vekten viser :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hva jeg skrev om retningslinjer i innlegget over ditt nå.

Ja, jeg så det, det var mer rettet mot alle som lirer av seg "høyde -110", og for å illustrere et poeng :) 10 kilo er veldig mye "fra eller til", så kanskje folk klarer å faktisk se det om de får sett bilde av hvor stor forskjell det faktisk er. Jeg tror ikke jeg kunne gått ned 18 kilo nå uten å rett og slett hadde dødd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Molly

Er 1.70 høy. Vekten varierer mellom 62.5 til 63.5. Midjemål 63 cm. Trener styrke 3 -4 dager i uken.

Begynte med litt mer seriøs vekt trening for ca. 1.5 år siden. Vekten har igrunnen ikke endret seg nevneverdig etter det, men klærne er merkbart større.

Samme vekt bæres svært forskjellig fra menneske til menneske. Mye avhenger av benbygning, samt av hvordan man lever. Eventuelt har sykdommer av noen art.

Endret av Odd Molly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

Hvis jeg forstår deg riktig, er du 171 cm høy. Med en vekt på 61 kilo er din BMI på 20,86. Du kan ikke for alvor mene at du er overvektig? Dette er ca. nedre grense for normalvekt.

Nei, er absolutt ikke overvektig, det skrev jeg aldri. :-) Men kunne tatt av noen få kg. uten å ha vært undervektig likeså, eller som jeg skrev byttet ut 2 kg. fett med muskler hadde vel vært det beste.

Har en venninne som er litt lavere enn meg og veier bare 1 kg. mindre enn meg, og hun er mye slankere enn meg (nesten ikke lår i det hele tatt f.eks), så vekten har ikke alt å si for fasongen.

Red: Misforstod litt, men hadde JEG lagt på meg 5-6 kg. til og da veid 61 kg., hadde jeg jo hatt noen kg. for mye, og det jeg mente med overvekt, ikke at det hadde vært skadelig, bare at alle er forskjellige. Og noen i samme vekt og høyde, kan se veldig forskjellig ut.

Moren min har vært hos en ordentlig lege for å måle alt av fettprosent osv. på en ordentlig måte for å måle BMI, man kan ikke bare ta en test på nettet for å finne ut av dette konkret. Det er kun veiledende.

Endret av Pheel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, er absolutt ikke overvektig, det skrev jeg aldri. :-)

Red: Misforstod litt, men hadde JEG lagt på meg 5-6 kg. til og da veid 61 kg., hadde jeg jo hatt noen kg. for mye, og det jeg mente med overvekt, ikke at det hadde vært skadelig, bare at alle er forskjellige.

Vi skjønner hva du skriver, det er bare ikke riktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

Vi skjønner hva du skriver, det er bare ikke riktig.

Er man i en god vekt, og legger på seg ytterligere 5-6 kg., har man jo 5-6 kg. overvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Pheel

Fotballfrue mener også hun har en god vekt. :)

Vel, jeg har mye mer fett på kroppen enn henne. :-)

Ifølge BMI-kalkulator.no (som nevnt ikke er nøyaktig, men dog) er jeg også normalvektig, og vet at ingen lege hadde sagt at jeg var undervektig uansett.

Endret av Pheel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,71/61 er uansett ikke overvektig, samme hva du sier. Hvis du ser blubbete ut på den vekten må du trene mer, det gjør deg allikevel ikke overvektig. Vekten blir ikke høyere selv om du ikke ser bra ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

1,71/61 er uansett ikke overvektig, samme hva du sier. Hvis du ser blubbete ut på den vekten må du trene mer, det gjør deg allikevel ikke overvektig. Vekten blir ikke høyere selv om du ikke ser bra ut.

Som sagt skulle jeg ideelt byttet ut ca. 2 kg fett med muskler for å ha vært på mitt beste.

Men hele 5-6 kg. opp i muskler for å få den vekten hadde jeg iallefall fått en veldig muskuløs kropp, regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg er 175 og veier 100kg :hakeslepp:

Jeg har merket at jeg har lagt på meg litt de siste månedene, men ikke på grunn av vekten. Mer fordi jeg har blitt mer "dvaskete". Allikevel ser det ikke ut som jeg veier så mye. Jeg spurte en venninne for ikke så lenge siden og hun trodde jeg lå på rundt 80+.

Jeg synes jeg ser bra ut når jeg er mellom 75-80 kg, og det er nok fordi jeg er kraftig bygd.

Så hva du burde veie kommer mest an på hva som ser bra ut i forhold til typen kropp, ikke hvor mye vekten viser :)

Samme her. Jeg er 176-177 høy eller noe der omkring, og tror jeg veier nærmere 100 kg. Har ikke vekt hjemme, så tar utgangspunkt i ei veiing for to år siden og hvor mye større jeg har blitt siden da. Hvis jeg skulle ha veid 67 kg hadde jeg vært mer enn slank. Min drømmevekt er rundt 80 kg. Jeg er definitivt overvektig, men føler ikke for å miste mer enn 20 kilo.

Endret av Ylvina
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...