Gå til innhold

Spinning og større lår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig en aktiv løper og har i flere år løpt ca 4 mil i uka. Nå har jeg derimot pådratt meg en belastningsskade og må trene alternativt fremover. Har drevet med spinning tidligere og har startet opp igjen med det for en måned siden. Men hvorfor får jeg større lår av spinningen. Jeg har ikke gått opp i vekt og lårene mine er 3 cm større etter at jeg begynte med spinning. Husker dette fra forrige gang jeg drev mye med spinning også. Hvorfor er det slik? Har jeg for høy belastning når jeg spinner?

Anonymous poster hash: a5621...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måler du samme dag som du har vært på spinning? Dette er bare et gjett, men muskler generelt utvider seg endel mens man trener dem, vanlig hollywoodtriks er jo å pumpe seg opp rett før scenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du måle omkretsen av musklene blir det feil å gjøre det rett etter at du har trent, som forrige innsender påpeker. Det er best å gjøre det om morgenen før du står opp av senga.

Sykling eller spinning er utholdenhetstrening, det bidrar ikke til å gjøre lårmuskelen større. Skal du øke størrelsen/maksstyrken på låra, må du trene øvelser med 8-12 repetisjoner. Når du sykler blir det fort noen tusen tråkk, altså er det ikke noen styrkeøvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trener quadriseps godt når man går på spinning. Altså muskler på fremsiden av låret. Jeg har selv merket at de har blitt litt større etter noen mnd med spinning.
Derfor går jeg ikke på spinning!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...