Gå til innhold

Must haves innen treningsklær.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er helt ekstrem forskjell fra sesong til sesong!

Vi som jobber med det i det daglige har gitt tilbakemeldinger til de som produserer , har selv en del av sesongens varer og er stor fornøyd :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har blitt fortalt at Frank Shorter er et egenprodusert merke hos g-sport? Stemmer det? I så fall føler jeg meg litt lurt for å bruke penger på noe som egentlig ikke er et "merke". Kjøper heller trenings t-skjorter på tilbud fra nike osv.



Anonymous poster hash: a0863...e91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...fordi?

Anonymous poster hash: 47f73...613

Når vi trener kettlebell hviler man i rackposisjon - da har man albuene på hoftene. For å kunne stå behagelig uten at albuene glir, bruker vi vann på tskjorten og magnesium på albuene, og dette funker som et "lim", sånn at det er lettere å slappe av. (: Funker bare med tskjorter/singletter av bomull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til overkropp har jeg 2 stk sportsBH fra Pierre Robert. Helt OK, men ser litt smått etter en sportsBH hvor man ikke kan se siluetten til brystvortene… Har 2 løse crew-topper fra Nike (elsker dem!), en topp fra Cubus i bomullsstoff (faktisk veldig god!), og så har jeg en langermet, løssittende fra Adidas. Veldig fornøyd med det.

Har og en tettsittende, langermet genser i teknisk stoff fra Kari Traa. Denne har jeg ikke brukt enda, da jeg ikke har vært fornøyd med en lignende fra Kari Traa.

Har en tynn regnjakke fra North Face som er veldig god. Og ryggsekk med drikkesystem (1,5 l) fra Osprey. Kjempefornøyd!

Har 2 stk lange tights, en fra Nike som mistet litt formen/elastiteten etter hvert, så har kjøpt en fra 2XU som er veldig god. Har og to 3/4 tightser, ene fra Adidas, den andre kan ikke huske fra hvor, men de er helt OK. Har og 2 tettsittende treningsshortser, 1 fra Pierre Robert og 1 fra Nike. Begge er veldig gode, Nike sin er i litt tykkere stoff. Men synes ikke de er særlig flatterende på meg da jeg føler jeg har litt fett på innsiden av lårene som blir for markert.

Og så har jeg treningssokker fra Nike som er fantastiske! Elsker dem!

Og så har jeg 2 par sko fra Nike, et par til inntrening (men bruker de ute når det er tørt vær…), og et par som er til lettere terreng.

Er det skikkelig dårlig vær på tur, eller det er en skikkelig fjelltur, bruker jeg skalljakke fra Bergans og Crispi Besseggen fjellsko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha raidet outletbutikker i USA har jeg opparbeidet meg en grei samling med treningsklær, men har dog et par bomkjøp xD

Av tights har jeg: 4 fra røhnisch (stavemåte?) 2 med høyt liv og to med normalt liv.

2 Stk fra Nike hvor den ene kan brukes som knebukse og da den har strikk i livet

2 Stk fra Adidas

1 2XU tights som jeg ennda ikke har prøvd..

2 stk knetights fra old navy (disse funker helt greit men ikke førstevalget dersom noe annet er tilgjengelig i skapet)

Ellers har jeg et sted mellom 10-15 t-skjorter fra nike og adidas og rundt samme antall av treningstopper

(kanskje ikke så rart når en topp eller t-skjorte kostet en plass mellom 20-50 kr i USA.

Treningsbh er vel det jeg har minst av. Har to stk fra Nike, en gammel fra casall og en fra stay in place. Nike og stay in place er favorittene.

Ellers savner jeg litt flere par sko og nå litt ekstra klær til utendørs trening når vinteren kommer.

Av bomkjøp vil jeg si: en løs treningshorts fra nike, gnager på lårene, en treningsgenser fra Nike, blir altfor varmt... og en treningsjakke fra HM.. dårlig kvalitet og glidlåsen ble ødlagt etter to gangers bruk.

Tror dette var alt, ble et langt innlegg.. men jeg liker bedre å kjøpe treningsklær enn vanlige klær fortiden :P

Ingenting booster motivasjonen så mye som nye treningsklær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke Nike-sko liker dere?

Jeg har et par Nike Lunarfly som jeg har brukt masse. Elsker dem!

Må ha meg et par nye sko til innebruk (med lys såle) - tar gjerne imot tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt fortalt at Frank Shorter er et egenprodusert merke hos g-sport? Stemmer det? I så fall føler jeg meg litt lurt for å bruke penger på noe som egentlig ikke er et "merke". Kjøper heller trenings t-skjorter på tilbud fra nike osv.

Anonymous poster hash: a0863...e91

Frank shorter var et stort merke på åttitallet, men falt kraftig på 90 tallet. Da kjøpte Gresvig det opp , og i dag er det det vi kaller en av våre egne merkevarer (som vi da selv eier) hos alle Gresvig butikker , både Intersport, G-Sport og G-Max :)

Men det er jo et merke som alle andre ting som har en label.

Endret av Sportsidioten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dansedilla

Mine must haves er gode sports-BHer, en shorts, en god joggebukse som rekker til knærne. En tynn joggebukse er også godt å trene i :) av overdeler liker jeg singletter, eller løstsittende t-skjorter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste kjøpet er mine Nike Legend treningstights i forskjellige lengder. Men der er litt varme på sommeren. Ellers elsker jeg mine antishake fra Rønicsh (elns). Mine 2XU er helt greie, men bruker de kun til løping uten.

Liker veldig godt de tighte treningstoppene til Kari Traa. Butterfly i både singlet og langermet. Funker alltid gull.

Har BH fra Ellos, som er mer som en BH enn som en topp. De er gode.

Reebook sine løpesokker er helt gull!



Anonymous poster hash: 1b425...207
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par Nike Lunarfly som jeg har brukt masse. Elsker dem!

Må ha meg et par nye sko til innebruk (med lys såle) - tar gjerne imot tips! :)

Ah! Jeg bruker for tiden Nike Free 3.0 og elsker dem, men de begynner å bli litt slitt. Nike Free 5.0 i sort har helt hvite såler, og hvis de minner om 3.0 (regner med det), så vil jeg virkelig anbefale dem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah! Jeg bruker for tiden Nike Free 3.0 og elsker dem, men de begynner å bli litt slitt. Nike Free 5.0 i sort har helt hvite såler, og hvis de minner om 3.0 (regner med det), så vil jeg virkelig anbefale dem :-)

Takk for tips! De var jo veldig fine også :) Skal sjekkes ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frank shorter var et stort merke på åttitallet, men falt kraftig på 90 tallet. Da kjøpte Gresvig det opp , og i dag er det det vi kaller en av våre egne merkevarer (som vi da selv eier) hos alle Gresvig butikker , både Intersport, G-Sport og G-Max :)

Men det er jo et merke som alle andre ting som har en label.

Ok! Takk for det :)

Men kan ikke hjelpe for at NIKE, Kari Traa kanskje høres mer ut som "merker" når man da vet at Frank Shorter er eid av noen andre. Sikkert bare jeg som er for bevisst, men klarer liksom ikke å kjøpe treningstøy på H&M da de ikke er ment for å lage treningstøy. Blir litt samme greia! Men flott å høre at de skal bli bedre på sitt tøy!

Anonymous poster hash: a0863...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casall sportsBH med lukking i ryggen fungerer godt hos meg, selv om de nå begynner å bli litt slitne etter 2-3 års rimelig hyppig bruk. Må nok fornye snart. Når det gjelder treningstøy for øvrig er jeg blitt god "venn" med topper og lange tights fra Craft. Det fungerer greit for meg. Løpejakken er imdlertid fra Nike.

Til innetrening bruker jeg Nike Free Run (mest styrketrening på meg) og til asfaltløping har jeg nå et par Mizuno Wave Prophecy som også gjør nytten. Det var beste støtdemping jeg klarte å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tights;

1. 2XU, beste passform og følelse

2. Bia Brazil, utrolif komfortabel, fin passform

Top/singlet:

1. Better bodies (utrolig stilige, og bra materiale)

2. Nike Pro (legger seg veldig fint på kroppen)

Sko

1. Adidas energy boost 2. (fantastiske løpesko)

2. Reebok Studio Choce (egner seg godt til styrketrening da de er veldig flate. Skiller seg ut i mengden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Takk for det :)

Men kan ikke hjelpe for at NIKE, Kari Traa kanskje høres mer ut som "merker" når man da vet at Frank Shorter er eid av noen andre. Sikkert bare jeg som er for bevisst, men klarer liksom ikke å kjøpe treningstøy på H&M da de ikke er ment for å lage treningstøy. Blir litt samme greia! Men flott å høre at de skal bli bedre på sitt tøy!

Anonymous poster hash: a0863...e91

Altså, jeg ser ikke helt problemstillingen. Ta Kari Traa feks, disse lå før under et AS som het Skigutane, men er nå eid av Active Brands som også eier Bula og Devold mener jeg å huske. Scantrade eier Umbro og Mizuno, Wenaas eier Camelbak , så det er helt normalt i sportsverdenen og selve brandnavnet er eid av et annet selskap/firma :). Nå gjelder ikke dette de store i sportsverdenen som feks Nike, Adidas og Asics som alle har mange flere plattformer og stå på :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...