Gå til innhold

Must haves innen treningsklær.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er dine "must haves" innen treningsklær? Hva bruker du mest og hva føler du at du evt mangler? Skriv gjerne eventuelle bomkjøp også!

Jeg mangler en til varm tights, ett ekstra par sko og en langermet treningstopp!

Bruker tightsene mine, alle toppene og en sånn tynn boblejakke mest :)

Har ingen bomkjøp til nå!

Anonymous poster hash: 867ed...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har to tights til under knærne, som jeg bytter på. Elsker topper som er litt løse og med bryterrygg, så de har jeg en del av. En fra H&M er favoritten. Trenings-bher har jeg mer enn nok av, men er på jakt etter en med mer støtte. Trenger også en lang tights til kaldere dager. Tror det blir en 2XU. Veldig fornøyd med den jeg har derfra :)

Edit: Må legge til at jeg har et par fantastisk gode sko fra Nike!

Endret av Purple Diamond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha god tights, komfortabel t-skjorte (som ikke er for trang) og veldig gode sko! Jeg mangler god tights for tiden (har tre, men de er ikke særlig gode egentlig), men har nok av t-skjorter og har et par OK sko.

Jeg kjøpte meg trenings-shorts (en trang, kort shorts som ser veldig stilig ut), men den er utrolig ubehagelig og skjærer i lårene... Skikkelig unødvendig kjøp.

Jeg mangler også en tynn boblejakke eller vindtett jakke jeg kan løpe i på høsten/våren.

edit:skrivefeil

Endret av misstealover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennom mange år fylt med både gode og elendige innkjøp har jeg kommet frem til dette i klesskapet:

- Gode sportsBHer. Noen fra Nike og Röhnich(stavemåten??) sånne man trekker over hodet bare. Har mange fordi de strekkes jo litt etterhvert, og liker å tro at det hjelper å variere

Bomkjøp: de billge fra H&M, samt noen med stropper:s vanskelig å trene styrke med gnagende bh gitt

- Tights med god strech og lomme bak, gjerne fra Nike eller 2XU fordi jeg kjenner størrelsene godt. Har to. Bruker ellers shorts, løper mye. På langtur blir tights for varmt.

Bomkjøp: tights fra H&M og fra Cubus, samt en fra frankshorter. Trodde sistnevnte skulle leve opp til forventningene men nei. Må litt opp i pris når det kommer til tights! Sånne til under knærne er for kalde om vinteren og for varme om sommeren :P

- Gode løpesokker, de verken klør eller sklir ned. Ingenting ødelegger en økt som sokkeproblemer

Bomkjøp: Kari traa. Veldig overpriset. Enkle billige fra Adidas gjør susen

- To par løpesko til hvert løpeområde (asfalt/terreng) og ett til innetrening

Bomkjøp: alle par uten veiledning egentlig. Alle bør kjøpe sko hos noen som har peiling, enten det er ballsport, løping eller styrke man driver med

- Langermede topper, noen med plass til superundertøy under til vinterstid

Ingen bomkjøp, veldig mye bra det ute

- Trøyer i pustende materiale, gjerne singleter. Tskjorte blir fort veldig varmt

Bomkjøp: ingen

- Lett løpejakke er en god investering! Deilig å løpe i og veldig praktisk

Bomkjøp: billig en fra H&M, ble veldig plastikkaktig av svetten og luktet som en svartsekk etterpå

- Løpeklokke (ikke et plagg, men shit au)

Har garmin og det er veldig motiverende å føre inn treningen på nettsidene og sånn

Æsj dette ble jo pinlig langt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker tights i ulike lengder avhengig av temperatur, alt fra shortslengde til helt lange, pluss et tykkere par til vinterbruk. Er veldig glad i Nike her. Ellers bh-er og topper med bryterrygg, sistnevnte gjerne i bomullsstoff - klarer ikke sånn superteknisk materiale. Vindjakke og skikkelige, lave løpesokker er også must, pluss sko tilpasset aktiviteten og kjøpt under kyndig veiledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en god del treningsoverdeler, både langermede, t-skjorter og topper/singletter. Kjøpte meg en knæsjfarget treningstopp fra Kari Traa for en stund. Den er dessverre utroolig tettsittende, akkurat som et pølseskinn. Føler meg ikke helt komfortabel med å gå i den, så den var et totalt bomkjøp. Bruker to treningstightser, en fra 2XU og en fra Nike. Fornøyd med disse :)

Har fortsatt ikke gått til anskaffelse av en løpejakke enda, men har lenge kikket på en fra Nike. Vurderer å kjøpe den.

Sverger til sportsbh'ene fra Nike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Har to tights til under knærne, som jeg bytter på. Elsker topper som er litt løse og med bryterrygg, så de har jeg en del av. En fra H&M er favoritten. Trenings-bher har jeg mer enn nok av, men er på jakt etter en med mer støtte. Trenger også en lang tights til kaldere dager. Tror det blir en 2XU. Veldig fornøyd med den jeg har derfra :)

Edit: Må legge til at jeg har et par fantastisk gode sko fra Nike!

Haha, jeg skulle skrive nesten det samme.

Tights er et must, jeg har tre vanlige til under knærne og en lang kompresjonstights. Foretrekker å trene i løse topper med bryterrygg, så de har jeg en del av. Har også en haug med treningsBHer,men er på utkikk etter en med bedre støtte.

Pluss at jeg har et par gode sko fra Nike :)

Et annet must for meg er sømløse microfiber stringtruser, jeg takler ikke når noe gnager og ønsker heller ikke synlige trusekanter i mine tighte tights. Jeg har også et par hoodies som jeg loffer ned til treningssenteret med.

Mine bomkjøp må vel være noen langermede topper, som jeg har kjøpt mest fordi jeg syntes de var veldig stillige. Men jeg svetter som et h*elvete selv når jeg bare varmer opp på romaskin/ellipse i 10-15 min før styrke, så jeg synes de blir for varme og ender opp med å aldri bruke dem (trener kun innendørs).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sports bh: Casall. Holder best på støtte og i fasong over tid

T-skjorte: Stort sett Nike til løping, men også Casall for mer typisk studiotrening

Tights: 2XU og Casall på grunn av støtte og hold. Liker også NIKE, men føler meg ikke like stram i disse :fnise:

Jakke: For sommeren bruker jeg sjeldent jakke, i blant en tynn fra H/H som jeg er glad i. På vinterstid bruker jeg stort sett langrennsjakker.

Bomkjøp: Frank Shorter. Billig er ikke alltid bra!



Anonymous poster hash: a0863...e91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SportsBH: Pierre Robert

Tights: Röhnisch Lydia er fantabulistisk! Ellers er jeg veldig, veldig glad i Casall sin shape-tights, men den er gjennomsiktig som få. :daane: Generelt liker jeg best piratbukser enn lange, og så må de gå litt over magen.

Spinningtights: H&M. :jepp:

Av topper bruker jeg bare det jeg har i skapet. Liker ikke stoffet i sånne tekniske overdeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tights i alle lengder - en i full lengde (better bodies), to shorts (nike) og en til rett under knærene (Six deuce). I og med at jeg trener kettlebell må jeg ha tskjorter av bomull - favorittene er klubb-t-skjorten. Har treningsbh'er fra nike som jeg er veldig fornøyd med. Når jeg løper må jeg ha en stram singlet (nike).

Er avhengig av gode løftesko - et par polske løftesko for kettlebell, og et par litt lavere for snatch/vektløfting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god sportsbh er viktig synes jeg. Har egentlig bare et bomkjøp, og det er en tights av fargen "lake" (dvs. turkis/ blå). Ser ut som jeg har pissa på meg bare jeg tar den på, for svetten synes noe så innmari :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tights i alle lengder - en i full lengde (better bodies), to shorts (nike) og en til rett under knærene (Six deuce). I og med at jeg trener kettlebell må jeg ha tskjorter av bomull - favorittene er klubb-t-skjorten. Har treningsbh'er fra nike som jeg er veldig fornøyd med. Når jeg løper må jeg ha en stram singlet (nike).

Er avhengig av gode løftesko - et par polske løftesko for kettlebell, og et par litt lavere for snatch/vektløfting.

...fordi?

Anonymous poster hash: 47f73...613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Kompresjonstights fra 2XU og Skins (ja, jeg er gutt, men bruker tights likevel...)

-løpesokker fra Nike

-t-skjorter i teknisk materiale

-treningsstring fra MXDC

Anonymous poster hash: 41370...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest constance90

Kjøper som regel nike til overkroppen. Casall innimellom når det gjelder sports bh.

Men, elsker frank shorter thights. Ingen andre er så stretchy eller gir deg muffin-top

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha jobbet over tre år som avdelingsleder i en sportsbutikk har jeg alt jeg trenger og mer til ;)

Jeg er mest fornøyd med tights samlingen min , jeg elsker tights! Av merker jeg liker er det 2xU, Kari Traa og Nike som er favorittene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for dere som har hatt negative erfaringer med Frank Shorter - de har heldigvis blitt bedre. Tightsene er jeg fortsatt ikke no fan av, men toppene og jakkene har blitt mye bedre både form messig og kvalitetsmessig :). (Ja, jeg jobber i en av kjedene som fører det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Det er helt ekstrem forskjell fra sesong til sesong!

Og for dere som har hatt negative erfaringer med Frank Shorter - de har heldigvis blitt bedre. Tightsene er jeg fortsatt ikke no fan av, men toppene og jakkene har blitt mye bedre både form messig og kvalitetsmessig :). (Ja, jeg jobber i en av kjedene som fører det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...