Gå til innhold

Vi som skal ned før jul 2014


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Hinkelpinkel

Når jeg gikk på Grete Roede var det en type drops, man kunne nesten spise uhemmet av. Det var helt genialt når søstsuget ble for stort eller man var i settinger der det ble spist snop. De dropsene finnes dessverre ikke lenger, noen som vet om et alternativ? Type helgekos og kinosnop.

Eg tyr til desse frå iherb når søtsuget blir for stort.

Kvar drops inneheld 14 kcal.

Endret av Hinkelpinkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk en skikkelig aha opplevelse i dag. Var til min første time hos ernæringsfysiolog og hun spurte meg om matvanene mine. Jeg fortalte blant annet at jeg til frokost spiste Bjørn havregrøt, porsjonspakke. Den står det naturell på. Hun slo den opp og det viser seg at det er sukker tilsvarende 5 sukkerbiter i den!! Snakk om lureri! Frokosten var plutselig ikke så sunn lenger :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Jeg fikk en skikkelig aha opplevelse i dag. Var til min første time hos ernæringsfysiolog og hun spurte meg om matvanene mine. Jeg fortalte blant annet at jeg til frokost spiste Bjørn havregrøt, porsjonspakke. Den står det naturell på. Hun slo den opp og det viser seg at det er sukker tilsvarende 5 sukkerbiter i den!! Snakk om lureri! Frokosten var plutselig ikke så sunn lenger :(

Så bra dere fant ut det :) Da fikser du på det :)

Hvor mye energi inneholder den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere fant ut det :) Da fikser du på det :)

Hvor mye energi inneholder den?

Hmm, det husker jeg ikke riktig dessverre. Har pakkene liggende på jobb. Får gi det til noen kollegaer som har bedre av sukkeret enn meg ;) Nå blir det vanlige havregryn med bær!

Jeg kommer tilbake med energien på den i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en skikkelig aha opplevelse i dag. Var til min første time hos ernæringsfysiolog og hun spurte meg om matvanene mine. Jeg fortalte blant annet at jeg til frokost spiste Bjørn havregrøt, porsjonspakke. Den står det naturell på. Hun slo den opp og det viser seg at det er sukker tilsvarende 5 sukkerbiter i den!! Snakk om lureri! Frokosten var plutselig ikke så sunn lenger :(

Brukte også å spise de, helt til jeg så på næringsinnholdet... Man tror at det er så sunt, men..det er laangt ifra sunn. Dessuten, billigere å kjøpe en pakke med havregryn og koke selv. Tar ikke så lang tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte også å spise de, helt til jeg så på næringsinnholdet... Man tror at det er så sunt, men..det er laangt ifra sunn. Dessuten, billigere å kjøpe en pakke med havregryn og koke selv. Tar ikke så lang tid :)

Man blir litt lurt til å tro at det er sunt! Men det viser jo bare hvor godt man må følge med selv :)

Man kan visst lage havregryn i mikroen også,det skal prøves i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les bak på pakka! Når noe blir markedsført som "sunt" (det gjelder også hvis det har Nøkkelhullsmerking), gjelder det å følge ekstra nøye med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les bak på pakka! Når noe blir markedsført som "sunt" (det gjelder også hvis det har Nøkkelhullsmerking), gjelder det å følge ekstra nøye med.

Tok lærdom av det i dag ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker lettkokte havregryn. 1 dl gryn, 1,5 dl vann. 1 minutt i mikroen på 1000 watt. Enkelt og veldig kjapt!

Toppes med det man liker. Bor eller krydder. Jeg bruker ofte kanel og sukrin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina



Startvekt fra tidligere: --

Høyde: 174 cm

Startvekt for denne tråden: -67,5- -66,7- -66,8-

Mål før Jul: -63- kg

September 2014

5. september, uke 36 (1): -66,8- kg

12. september, uke 37 (2): -66,9- kg (+ 0,1kg)

19. september, uke 38 (3): -66,3- kg (-0,6kg)

26. september, uke 39 (4): -- 66,0kg (-0,3kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (5): -- kg (-kg)

10. oktober, uke 41 (6): -- kg (-kg)

17. oktober, uke 42 (7): -- kg (-kg)

24. oktober, uke 43 (8): -- kg (-kg)

31. oktober, uke 44 (9): -- kg (-kg)

November 2014

7. november, uke 45 (10): -- kg (-kg)

14. november, uke 46 (11): -- kg (-kg)

21. november, uke 47 (12): -- kg (-kg)

28. november, uke 48 (13): -- kg (-kg)

Desember 2014

5. desember, uke 49 (14): -- kg (-kg)

12. desember, uke 50 (15): -- kg (-kg)

19. desember, uke 51 (16): -- kg (-kg)

Nedgang totalt, siden 5.september: 0,8 kg (Ikke mye, men det går rett vei) :biggrin:



Anonymous poster hash: d1186...4e3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av andre her i tråden lastet jeg ned en app for vektregistrering, den heter Libra, og la inn vekten fra jeg begynte i januar i fjor. Det var ... tankevekkende. Jeg ser så utrolig godt hvordan vekten henger sammen med hvordan jeg føler meg ellers i livet når jeg får det opp i grafer. Trendvekt har den også, på grunn av forrige fredags veiing, så ligger jeg nå én kg under trendvekten :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wolfmoon

Startvekt fra tidligere: --

Høyde: 168 cm

Startvekt for denne tråden: 72,1

Mål før jul: 68 kg

September 2014

5. september, uke 36 (1): 72,1 kg

12. september, uke 37 (2): 71,7 kg (-0,4 kg)

19. september, uke 38 (3): 73 kg (+1,3 kg)

26. september, uke 39 (4): 71,6kg (-1,4 kg)

Jeg veide meg i dag, for jeg reiser bort i morgen. Godt å se det tallet igjen, sammenlignet med forrige uke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, ble en hel del karbomat i helgen

Og i dag ble det nesten en hel boks med chilinøtter, yoghurtnøtter m.m :sjenert:

Mener du den begeren fra butikken? Det er mye! Og det er farlig godt. Jeg prøver å ikke kjøpe mer en halvparten for jeg spiser alt uansett hvor mye det er. Klarer ikke å dra det utover mer enn to dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Mener du den begeren fra butikken? Det er mye! Og det er farlig godt. Jeg prøver å ikke kjøpe mer en halvparten for jeg spiser alt uansett hvor mye det er. Klarer ikke å dra det utover mer enn to dager.

Ja slike som man fyller selv ja

Pleier som regel å bare ha oppi litt, men den dagen klarte jeg ikke la være å fylle den nesten full. Fikk mensen dagen etterpå, så det var vel forklaringen på min manglende kontroll :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Man blir litt lurt til å tro at det er sunt! Men det viser jo bare hvor godt man må følge med selv :)

Man kan visst lage havregryn i mikroen også,det skal prøves i morgen!

Det som er minst mulig prosesert er det som er best uansett.

Lage maten helt selv, da vet man hva det inneholder :)

Er glade i havregryn her i huset og, men jeg har det med å glemme at vi har det :((

Kanskje jeg skulle ha tatt det også med på jobb. Har kremost på jobb nå, men denne må byttes ut med philadelphia som inneholder mye mindre kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Startvekt fra tidligere: 71,8 kg (28. februar 2014)

Høyde: 167 cm

Startvekt for denne tråden: 62,5 kg

Mål før jul: 56 kg

September 2014

5. september, uke 36 (0): 62,5kg (+0,3 kg)

12. september, uke 37 (1): 61,4 kg (-1,1 kg)

19. september, uke 38 (2): 62,6 kg (+1,2kg)

26. september, uke 39 (3): 62,8 kg (+0,2kg)

Går ikke i superfart det her, for å si det sånn.. Men de siste ukene har vært helt utenom det vanlige, har vært småsyk i tillegg til at det har vært et stress nesten ut av en annen verden. Det har også vært en del "spesielle anledninger". Jeg ble jo nesten frisk, men så ble jeg verre igjen, så det ble ikke noe særlig med trening. Men tror jeg at jeg snart blir frisk på ordentlig, så da blir det skikkelig trening igjen! I tillegg både tror og håper jeg at stresset vil avta i neste uke, så jeg har trua - jeg har ikke gitt opp ennå :)

Endret av magicpie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde: --- 170 cm

Startvekt for denne tråden: 62,7

Mål før jul: 58 kg

September 2014

5. september, uke 36 (0): 62,7

12. september, uke 37 (1): 61,3 kg (-1,4 kg)

19. september, uke 38 (2): 60,8 kg (-0,5 kg)

26. september, uke 39 (3): 60,1 kg (-0,7 kg)

Det er ikke så lett, men denne gangen bestemte jeg meg for å klare det. Blir delvis overasket over viljestyrken og at jeg går ned i en slik tempo. -2,6 kg på tre uker. Ny minimum rekord o dag. 60,1 kg. Har ikke veid så lite de siste 4-5 år.

Har ikke fått noen kommentarer angående vektnedgangen ennå. Ingen merker det. Men jeg ser enorm forskjell.

Endret av Wei Wei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Boblebrus

Startvekt fra tidligere: 95 kg (aug 2013)

Høyde: 171 cm

Startvekt for denne tråden: 84,0 (29.08) 83,4 kg

Mål før jul: 79 kg

September 2014

5. september, uke 36 (1): 83,4 kg

12. september, uke 37 (2): 84, 8 kg (+ 1,4 kg)

19. september, uke 38 (3): 84,1 kg kg (- 0,7 kg)

26. september, uke 39 (4): 83,8 kg (- 0,3 kg)

Litt nedgang denne uka, absolutt bedre enn ingenting :) Med tanke på fråtsing i helgen og at vekta viste over 85 på mandag er jeg fornøyd. Veide meg i går også, med nøyaktig samme resultat som i dag. Håpet å gå ned litt mer egentlig, men i går kveld kom den berømte tanta på besøk. Da blir det bråstopp i nedgangen gitt :fnise: Det har funket veldig bra å skrive opp måltidene, og jeg er flinkere til å trene, så håper dette går rette veien helt frem til jul :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hinkelpinkel

Hinkelpinkel

Startvekt fra tidligere: 89 kg

Høyde: 179 cm

Startvekt for denne tråden: 86,9 kg

Mål før høsten: 80 kg

September 2014

5. september, uke 36 (1): 86.9 kg

12. september, uke 37 (2): 88,1 kg (+ 1,2 kg)

19. september, uke 38 (3): 87,6 kg (- 0,5 kg)

26. september, uke 39 (4): 86,3 kg (- 1,3 kg)

Hadde håpt på enda større nedgang siden jeg føler jeg har vært utrolig flink denne uken. Men er uansett fornøyd med at vekten er på sitt laveste siden jeg begynte. Har også klart å kutte veldig ned på brus, så nå drikker jeg kun en flaske i uken, mot at jeg før kunne drikke 3 l om dagen :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...