Gå til innhold

Fra hjelpepleier til sykepleier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er utdannet hjelpepleier å sliter med å få jobb,så jeg vurderer sterkt å sykepleien.

Noen som har gjort dette? Var det verdt det?

Må man gå påbygg eller er det sånn at man kan ha jobbet så så lenge å komme inn uten å ha gått påbygg?? :)

Anonymous poster hash: 9c9b1...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke gjort det selv, men gikk på kull med noen og har kolleger som har gjort det. De hadde for det meste studiekompetanse, var vel en som kom inn på 23/5 regelen. Du får jo mange flerer arbeidsplasser å velge mellom, og ikke minst blir det mer faglig utfordrende (mener jeg da). På sykehus går de over til å ansette mer sykepleiere og færre hjelpepleiere pga fleksibilitet og krav til effektiv drift, så du må tenke over hvor du vil jobbe og hva du vil gjøre resten av livet. Sykepleiere har jo også et enormt utvalg av videreutdanningsmuligheter, så jeg syns du bør begynne å studere :)



Anonymous poster hash: 2d3c4...c61
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan komme inn på realkompetanse. Da må man ha jobbet i minst 5 år og søke på et annet grunnlag. Men det er vanskelig å komme inn med realkompetanse, det hele faller på om det er søkere som har mindre erfaring enn deg selv. Om det er noen som har jobbet i 15 år så er det de som kommer inn.

Du kan også ta 23/5 regelen, da blir det lettere å komme inn siden man konkurrere med karakterer.

I lønn er det nok ikke verdt det, men siden det er mye lettere å få seg store stillinger og ikke minst fast jobb så lønner det seg. I tillegg kommer bedre arbeidsvilkår, videreutdanning og større utfordringer.



Anonymous poster hash: dc45b...d47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...