Gå til innhold

Hva er den beste konserten du har vært på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Infected Mushroom @ Arenum i Bergen i 2010.

Musikkbildet ble litt "grovt" med tanke på lokalet, men stemninga var helt fantastisk; sukkerspinn, ansiktsmaling og flotte kostymer overalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var også på den INXS-konserten. Stod foran og han holdt meg i hånda mens han sang "Mystify me" *dån* Historisk for min del, og en BRA konsert! (tror jeg har nevnt denne ved flere anledninger her på kg :P )

Ellers var jeg på Kent i Wrightegaarden 2010. Det var også en knall konsert. For ikke å glemme Depeche Mode i Gøteborg 1993.

September When på Rockefeller (tror det var i 1995) var også ganske fantastisk.

Har vært på mange konserter, men dette er vel de som har utmerket seg mest.

Liker best intimkonserter ala Rockefeller, og misliker større arrangementer. U2 på Valle Hovin ga meg ingenting (Zooropa). Og lyden på Telenor Arena SUGER så vanvittig at jeg aldri skal dit igjen (The Killers 2013).

Nå ble jeg grønn av misunnelse her! Jeg stod på galleriet så liten sjangs for å oppleve det samme som deg. Men jeg møtte han og Helena Christensen året før (?) på Kastrup. Brått stod de ved siden av meg. Lille Michael og høye og flotte Helena. Men jeg feiga ut og ble bare stående og glise rart til de :P

Antagelig var vi på samme September When på midten av 90-tallet også ;)

Og så er jeg helt enig med deg ang konsertarenaer (selv om Muse faktisk funka på Telenor - flaks).

Hadde en helt herlig konsertopplevelse forrige helg med Sivert Høyem på Sentrum også. Den stemmen *sukk*

Anonymous poster hash: a0a07...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en Saigon-konsert for noen år siden som var temmelig spesiell. Jeg skulle gå med en kompis som var den av oss som faktisk var interessert i musikken, jeg var kun med for jeg ikke hadde noe bedre å ta meg til. Kompisen min ble syk rett før, noe som førte til at jeg dro alene. Vi var kun rundt 20 personer i publikum - 5 da konserten var over. Vi 5 fikk være med Saigon på fest etter konserten.

Endret av Maximillian Cohen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Nå ble jeg grønn av misunnelse her! Jeg stod på galleriet så liten sjangs for å oppleve det samme som deg. Men jeg møtte han og Helena Christensen året før (?) på Kastrup. Brått stod de ved siden av meg. Lille Michael og høye og flotte Helena. Men jeg feiga ut og ble bare stående og glise rart til de :P

Antagelig var vi på samme September When på midten av 90-tallet også ;)

Og så er jeg helt enig med deg ang konsertarenaer (selv om Muse faktisk funka på Telenor - flaks).

Hadde en helt herlig konsertopplevelse forrige helg med Sivert Høyem på Sentrum også. Den stemmen *sukk*

Anonymous poster hash: a0a07...33c

Hehe. Det var den gangen jeg var ung og vakker :)

Tror det ble slutt mellom han og Helena i januar 1995, før han hoppet over på Paula Yates. Men hva vet vel jeg. Har bare lest litt om "the whole ordeal" i det siste, etter Peaches Geldofs død. Plutselig slo det meg at a) jeg har fått en klem av Bob Geldof på 80-tallet og b) Michael Hutchence har holdt meg i hånda. Kanskje det er JEG som er ansvarlig for alt dette? :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Crowded House i Melbourne høsten 2008 var ganske spesielt, har alltid vært fan og plutselig fikk jeg sjansen til å se dem nesten på hjemmebane. De har en vanvittig musikalitet i seg og det var utrolig deilig å se et band som viser slik spilleglede og spontanitet.

DumDum Boys i Dødens dal under Uka høsten 2003 var også ganske magisk (denne ble det jo DVD av). A-ha i Dødens dal var også temmelig bra, antageligvis den beste A-ha-konserten jeg har vært på.

Anonymous poster hash: f9558...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig nok så rager Mods sin gjenforeningskonsert på Viking stadion øverst på min liste. Jeg har hørt på Mods siden jeg var liten og trodde selvsagt aldri jeg skulle få oppleve en konsert med dem. Konserten var rett og slett magisk.



Anonymous poster hash: 9aab6...36b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Det var den gangen jeg var ung og vakker :)

Tror det ble slutt mellom han og Helena i januar 1995, før han hoppet over på Paula Yates. Men hva vet vel jeg. Har bare lest litt om "the whole ordeal" i det siste, etter Peaches Geldofs død. Plutselig slo det meg at a) jeg har fått en klem av Bob Geldof på 80-tallet og b) Michael Hutchence har holdt meg i hånda. Kanskje det er JEG som er ansvarlig for alt dette? :haar:

Det var faktisk i 1992 jeg møtte Michael og Helena. Hva skjedde med alle disse åra??

Men jeg må bare se opp til deg, som fikk alle disse herlige møtene. Klem av Geldof - wow! Jeg fikk en klem av Tree i Green Day i fjort om ikke annet :fnise:

Var forresten på Roskilde i 1994 og det jeg husker best (noe blury festival) var Björk.

Anonymous poster hash: a0a07...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er to konserter som deler førsteplass hos meg..

Kent på Operataket i Oslo, 4.august.2012

Det regnet tollkniver, det var iskladt, og øla var enda kaldere. Jeg var helt, helt klissvåt, inn til trusa. Men jeg elsket det! Jeg sang, danset, drakk øl og bare koset meg masse. Gjorde meg ingenting at jeg ble ordentlig forkjøla etterpå, det var den råeste opplevelsen noensinne!

Kaizers Orchestra på Parken Live i Bodø Spektrum, 4.mai.2013

Dette dere! Min femte kaizerskonsert, og den desidert beste. Jeg var skikkelig fnisefull da vi ankom spektrum, og gikk baklengs inn i Janove Ottesten som bare lo. Det satte stemninga for resten av kvelden! Jeg var så starstucked at jeg bare ristet. Konserten var fantastisk bra, og tårene trillet jo nærmere vi kom slutten,... siden jeg visste det var siste gang jeg fikk sett dem live... Åh, for en opplevelse! Kaizers var i storform! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

David Bowie på Norwegian Wood for noen år siden. Det regnet, alle var dyvåte, stemningen var magisk. En for alle, alle for en. Nick Cave solo i Oslo Konserthus var også helt fantastisk.



Anonymous poster hash: ccdae...82d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Steel Panther, Amager Bio 14. februar 2014.
Jeg har vært på en god del konserter, men jeg tror nok denne var den beste! VIP-pass før konserten, og deretter en fantastisk konsert der jeg kom opp på scena med bandet (og ble kyssa av vokalisten :lur: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Sitter og spiller Live Aid konserten fra '85 i sin helhet her, og det er en konsert jeg skulle ØNSKE jeg var på. Mange gamle gode altså. Nostalgisk *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rammstein 2012 på vallhall.

Jeg er ikke spesielt stort fan av Rammstein. Liker noe musikk og noe ikke, men den konserten er det sykeste og råeste jeg har vært med på. Ble nok mer fan etter konserten enn jeg var før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedningarna på Samfundet tidlig på nittitallet.

Jeg så dem omtrent på samme tid (1994?) på et lite og intimt sted i Oslo (jeg har glemt navnet på stedet). De hadde en utrolig energi, til tross for at det var minst 35 grader i lokalet og sikkert enda varmere på scenen.

Andre store opplevelser: Peter Gabriel på Kalvøya i 1987 og Peter Hammill på Club 7 i februar 1985. Gabriel utendørs med stort sceneshow og supermusikere som Tony Levin og Manu Katché, Hammill alene i et røykfylt lokale med en gitar og et piano. Jeg husker han gikk opp på scenen igjen med en øl da han skulle ta ekstranummeret, og at han ba publikum om å ønske seg en låt. Valget falt på Still Life fra Van der Graaf Generators album med samme navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...