Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

Jentene fra balletten av Monika N. Yndestad

Veldig bra bok, ble liggende altfor lenge våken igår, måtte bare lese neste og neste kapittel..

Samme her, bra bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

The Well of Ascension - Brandon Sanderson

:hjerte: Elsker Brandon Sanderson!

Jeg er nettopp ferdig med Words of Radiance av samme forfatter, og vil lese neste. NÅ! Håper bare han bruker litt kortere tid på å skrive den enn han gjorde med 2ern. :P

Ellers holder jeg på med Assassin's Apprentice - Robin Hobb på lydbok og begynte nettopp på Before They Are Hanged av Joe Abercrombie. Likte 1ern veldig godt. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Elsker Brandon Sanderson!

Jeg er nettopp ferdig med Words of Radiance av samme forfatter, og vil lese neste. NÅ! Håper bare han bruker litt kortere tid på å skrive den enn han gjorde med 2ern. :P

Ellers holder jeg på med Assassin's Apprentice - Robin Hobb på lydbok og begynte nettopp på Before They Are Hanged av Joe Abercrombie. Likte 1ern veldig godt. :jepp:

Ja, hadde jeg visst jeg ville like disse bøkene så godt hadde jeg ikke ventet så mange år med å lese de!

Jeg like The Farseer Trilogy veldig godt, stod mellom Tawny Man og Mistborn sist jeg valgte. The First Law er også gode bøker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde jeg visst jeg ville like disse bøkene så godt hadde jeg ikke ventet så mange år med å lese de!

Jeg like The Farseer Trilogy veldig godt, stod mellom Tawny Man og Mistborn sist jeg valgte. The First Law er også gode bøker!

Har du lest Stormlight Archive-bøkene? De er enda bedre enn Mistborn tilogmed! :rodmer:

Jeg har hørt mange skryte av Farseer-bøkene så da måtte jeg bare prøve meg. Er ikke like glad i lydbøker, men det går på et vis det også. Greit å ha i bilen og sånt.

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du lest Stormlight Archive-bøkene? De er enda bedre enn Mistborn tilogmed! :rodmer:

Jeg har hørt mange skryte av Farseer-bøkene så da måtte jeg bare prøve meg. Er ikke like glad i lydbøker, men det går på et vis det også. Greit å ha i bilen og sånt.

Leste den første for litt siden (eller, hørte den på lydbok), håper på å høre den andre snart! Enig!

For min del tok det litt tid å venne seg til lydbøker, men nå er jeg blitt veldig glad i det også. Farseer er en av mine favoritter :)

Har egentlig hatt skikkelig lite leselyst siden i høst, og dermed vegret meg for velge tykkere bøker. Men nå har jeg fått slappet litt av i ferien, og leselysten er tilbake :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lord of the Rings; Fellowship of the ring. Dessverre i Kindle edition da boka mi har forsvunnet på mystisk vis.

Er ikke første gang jeg leser denne, mer 10. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste den første for litt siden (eller, hørte den på lydbok), håper på å høre den andre snart! Enig!

For min del tok det litt tid å venne seg til lydbøker, men nå er jeg blitt veldig glad i det også. Farseer er en av mine favoritter :)

Har egentlig hatt skikkelig lite leselyst siden i høst, og dermed vegret meg for velge tykkere bøker. Men nå har jeg fått slappet litt av i ferien, og leselysten er tilbake :danse:

Gled deg! :nigo:

Ja, meg også! Dvs, i bilen synes jeg det er enkelt for da tenker man sjelden på andre ting samtidig allikevel. Men jeg som aldri klarer å skru av hjernen har måttet ''øve meg'' på å høre på lydbøker. Nå hører jeg mens jeg kjører, mens jeg sykler, mens jeg går tur, mens jeg rydder og mens jeg hekler. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ferdig med Stephen King, 11.22.63 (på engelsk, naturligvis), og med Frode Granhus, Djevelanger. Holder nå på med Robert Jordan, Wheel of Time-serien (engelsk lydbok).

King-boken elsket jeg. Djevelanger var en flott påskekrim, men ingenting jeg kommer til å huske resten av livet. Wheel of Time er jeg fortsatt litt usikker på, men det virker lovende, tror jeg.



Anonymous poster hash: 35a6e...3e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Akkurat ferdig med Stephen King, 11.22.63 (på engelsk, naturligvis), og med Frode Granhus, Djevelanger. Holder nå på med Robert Jordan, Wheel of Time-serien (engelsk lydbok).

King-boken elsket jeg. Djevelanger var en flott påskekrim, men ingenting jeg kommer til å huske resten av livet. Wheel of Time er jeg fortsatt litt usikker på, men det virker lovende, tror jeg.

Anonymous poster hash: 35a6e...3e9

Så bra å lese at du elsket den, jeg er nemlig veldig spent på hvordan denne King-boka skal utarte seg, det er mange år siden sist jeg leste noe av ham og merker at det er litt å komme inn i igjen :ler: Jeg leser stort sett også bare engelsk, men denne fikk jeg i gave, så da ble det et unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat lest ferdig Harlan Coben: I den skogen.

Det blir ihvertfall IKKE den siste boka jeg leser av ham!

Kjærlighet ved første side...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled deg! :nigo:

Ja, meg også! Dvs, i bilen synes jeg det er enkelt for da tenker man sjelden på andre ting samtidig allikevel. Men jeg som aldri klarer å skru av hjernen har måttet ''øve meg'' på å høre på lydbøker. Nå hører jeg mens jeg kjører, mens jeg sykler, mens jeg går tur, mens jeg rydder og mens jeg hekler. :jepp:

Ja, samme her, hører på lydbok når jeg gjør ting som ikke krever at jeg tenker eller konsentrerer meg veldig! :)

Nå hører jeg på Words of Radiance av Brandon Sanderson! :hjerte:

Leser fortsatt The Well of Ascension av samme forfatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å lese at du elsket den, jeg er nemlig veldig spent på hvordan denne King-boka skal utarte seg, det er mange år siden sist jeg leste noe av ham og merker at det er litt å komme inn i igjen :ler: Jeg leser stort sett også bare engelsk, men denne fikk jeg i gave, så da ble det et unntak.

Du kan gjerne komme med tilbakemelding når du er ferdig med den :) Jeg sluttet å lese King på norsk fordi jeg syntes oversettelsene var for dårlige. Det som er en mesterlig kontroll på språk, dialekter, psykologi og samfunn på originalspråket, ble banalt og kunstig på norsk. Alle de klassiske Maine-bygdefolka gjorde seg liksom ikke på norsk bokmål... Det er jo lov å håpe at ting er blitt bedre de senere år, så det hadde vært spennende å høre om den er brukbar i oversatt form :)

Anonymous poster hash: 35a6e...3e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ferdig med Notwithstanding av Louis de Bernières.

Koselig lesing når man vil slappe litt av uten å tenke for mye.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...