Gå til innhold

Tips til skumle romvesen/alien filmer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

The Thing (dvs. den fra 1982, ikke den fra 2011).

Endret av Thought-Fox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Thing (dvs. den fra 1982, ikke den fra 2011).

Ååå, det skulle JEG si. Men den fra 2011 er ikke så verst, den heller. Egentlig. Men originalen er overlegent best, helt klart. Si hva dere vil, men det er noe ekstra med praktiske effekter. 80-og 90-tallets scifi og skrekkfilmer var superbra sammenlignet med de CGI-baserte filmene man har nå. Praktiske effekter inkluderer skuespilleren i handlingen. For mye CGI, og det hele blir en anelse sterilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, det skulle JEG si. Men den fra 2011 er ikke så verst, den heller. Egentlig. Men originalen er overlegent best, helt klart. Si hva dere vil, men det er noe ekstra med praktiske effekter. 80-og 90-tallets scifi og skrekkfilmer var superbra sammenlignet med de CGI-baserte filmene man har nå. Praktiske effekter inkluderer skuespilleren i handlingen. For mye CGI, og det hele blir en anelse sterilt.

Originalen er vel fra tidlig femtitall, tror jeg. Både den og Carpenters versjon (som for øvrig er veldig ulike) er kanonfilmer. 2011-versjonen syns jeg nok la seg såpass nært opptil åttitallsklassikerens handlingsforløp at den i grove trekk framsto som en dårlig imitasjon (tog du'an?).

Invasion of the Body Snatchers er en annen klassiker som det finnes en håndfull versjoner av, klart best er den fra femtitallet og god nummer to er 70-tallsversjonen.

Men ingen film slår Alien i denne sjangeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalen er vel fra tidlig femtitall, tror jeg. Både den og Carpenters versjon (som for øvrig er veldig ulike) er kanonfilmer. 2011-versjonen syns jeg nok la seg såpass nært opptil åttitallsklassikerens handlingsforløp at den i grove trekk framsto som en dårlig imitasjon (tog du'an?).

Invasion of the Body Snatchers er en annen klassiker som det finnes en håndfull versjoner av, klart best er den fra femtitallet og god nummer to er 70-tallsversjonen.

Men ingen film slår Alien i denne sjangeren.

I did not know that! Jeg trodde Carpenters versjon var den første. Den var faktisk så ille at da jeg så den første gang (jeg var 14, og hadde sneket meg inn på kino) måtte jeg gå allerede før filmen var kommet halvveis. Det var da bikkja begynte å transformeres i hundegården, du vet den scenen der kraniet bare åpner seg og tarmer og gørr bare velter ut. Det ble helt klart for meg at hvis noe lignende skulle skje med et menneske, så ville jeg ikke se det. Beste argument for aldersgrenser på kino på lenge.

Body snatchers er bare creepy, men The Thing er forferdelig. Brrrr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Event Horizon

Pandorum

Species (Fra 1995, finnes på Netflix)

Anonymous poster hash: 2d2dc...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid likt Signs, fordi det er en klassiker.
Men likte også The Thing, både den gamle og den nye faktisk.

Alle tre er verdt å se, spør du meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvorfor ikke fortsette med Alien 4?

Også bra. Jeg er positiv til alt som har Sigourney Weaver i hovedrollen. Jeg håpet lenge at det skulle bli en Alien 5, kanskje en film som kunne følge tegneserien "Earth Wars". Der aliens faktisk KOMMER til jorda. Den var ganske deprimerende, for som man kan tenke seg, så går alt til helvete med hurtigtogsfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Last Days on Mars. Ikke allverdens god snittkarakter på IMDB men for meg 7/10.

Sunshine

Screamers (1995)

Starship Troopers. Ikke så veldig skummel men full av monstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

The Last Days on Mars. Ikke allverdens god snittkarakter på IMDB men for meg 7/10.

Sunshine

Screamers (1995)

Starship Troopers. Ikke så veldig skummel men full av monstre.

Ad Starship Troopers: Les boken. Ikke skummel i det hele tatt, ikke så mange monstre, heller, men ganske interessant, likevel. Robert Heinlein. Vil du ha en bok om monstere, så prøv Puppet Masters av samme forfatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...