Gå til innhold

Født i feil kropp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vedrørende retningslinjene det refereres til at ble brutt henviser de til kropp og helse forumet. Dette er tv. Mener derfor at dette ikke ble brutt, men la oss fortsette diskusjonen på et saklig plan uten å blande inn yrker og utdanning, selv om dette er tv forum

Anonymous poster hash: 11980...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår ikke hvordan mine meninger skulle legge liv i grus.

Dette problemet mener jeg skyldes snikpropaganda gjennom media. Akkurat som denne serien. Konfliktskye mennesker tlr ikke si sin mening og syntes serien er kjempeflott. Dette gir ringvirkninger ved at alle tror at man må akseptere dette og man ender opp med full aksept og et samfunn som går motf negativ bærekraft og tukling med naturen. Tv, blader og andre medier er et talsrør for de som forsøker å fremme sin mistolkning av det genetiske kjønn. Hva ville du sagt om du hadde datet en som tror h*n er et annet kjønn og ikke turt å si noe før det hadde gått alt for langt?

Anonymous poster hash: 11980...0f9

Jeg hadde tenkt "FAEN at det eksisterer fordomsfulle og fordømmende idioter (som DEG, ja) som har forårsaket at kjæresten min ikke har turt å stå frem tidligere."

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et spørsmål tidliger om personer som er sammen med transeskuelle, men er usikker på om den også ble slettet

Men da kan du kanskje svare på det om du et sammen med en som har byttet kjønn. Er det noe "navn" på deg? Og finnes det noen som bevist går etter transeksuelle?

Anonymous poster hash: 11980...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et spørsmål tidliger om personer som er sammen med transeskuelle, men er usikker på om den også ble slettet

Men da kan du kanskje svare på det om du et sammen med en som har byttet kjønn. Er det noe "navn" på deg? Og finnes det noen som bevist går etter transeksuelle?

Anonymous poster hash: 11980...0f9

Den forsvant også ja... (mye som forsvant...).

Men nei. Det er ikke en egen legning for de som dater en transkjønnet. De er like mye homo, hetero, bi, pan eller hva de ønsker å definere seg som, uavhengig av hva vedkommende de dater var født som.

Det finnes noen som går bevisst etter transkjønnede, men det er gjerne menn som ønsker MTF aller helst før operasjonen nedentil. Men kalles ingenting egent.

Som en av det andre postene som ble med i dragsuget, så er det mange som ikke klarer å se forbi dette, uavhengig av legning. Mens mange klarer det.

Anonymous poster hash: c3f7f...49c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle man følge disse i en serie? Eller var det en episode bare?



Anonymous poster hash: 60016...6cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle man følge disse i en serie? Eller var det en episode bare?

Anonymous poster hash: 60016...6cb

Serie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serie.

Tror nok det er lagt opp til noen situasjoner som viser at det ikke er like idyllisk hele tiden.

Anonymous poster hash: 60016...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med idrett, vil Emma få lov til å spille på jentelag? Dette var jo ikke tema i programmet, kan jo henne hun uansett ikke driver med idrett, da.

Anonymous poster hash: 6280c...3ea

Ja, hun vil ha mulighet til å konkurrere i idrett om de følger IOC sine retningslinjer (de satte sine retningsinjer i 2004 allerede).

Anonymous poster hash: c3f7f...49c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke annet så ble denne tråden en fin påminner om hvorfor denne TV-serien er viktig, og hvorfor nicket mitt er deltidsjente og ikke heltidsjente...

(Som om jeg hadde kalt meg selv heltidsjente om jeg hadde turt å gå hele veien, for det hadde vært et latterlig nick, men det ville ødelagt poenget mitt :P )

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at det har noe med fordommer eller noe som helst å gjøre, men er ikke det et ekstremt risikofylt valg å gjøre når man er så ung som 13 år? Tenker at det jo nå kroppen virkelig begynner å utvikle seg, og det er jo i tenåringsperioden den største forandringene i kroppen skjer. Utviklingen fra 13-20 år er helt enorm, og jeg klarer ikke å fri meg fra tanken om at det å ta en slik irreversibel avgjørelse når man er så ung som 13 år blir veldig risikabel.

Som sagt, jeg respekterer fullt ut de som tar disse valgene, og ønsker ikke å fremstå som fordomsfull. Men jeg synes bare risikoen synes veldig høy. Hvis man oppdager senere i tenårene at dette bare var en fase og ting normaliserer seg, så har man virkelig komplisert livet sitt ytterligere.



Anonymous poster hash: fa2d7...f39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at det har noe med fordommer eller noe som helst å gjøre, men er ikke det et ekstremt risikofylt valg å gjøre når man er så ung som 13 år? Tenker at det jo nå kroppen virkelig begynner å utvikle seg, og det er jo i tenåringsperioden den største forandringene i kroppen skjer. Utviklingen fra 13-20 år er helt enorm, og jeg klarer ikke å fri meg fra tanken om at det å ta en slik irreversibel avgjørelse når man er så ung som 13 år blir veldig risikabel.

Som sagt, jeg respekterer fullt ut de som tar disse valgene, og ønsker ikke å fremstå som fordomsfull. Men jeg synes bare risikoen synes veldig høy. Hvis man oppdager senere i tenårene at dette bare var en fase og ting normaliserer seg, så har man virkelig komplisert livet sitt ytterligere.

Anonymous poster hash: fa2d7...f39

Det er ingenting som Emma har gjort som ikke er reversibelt. Hun kan når som helst gå tilbake å være Tobias. Men i motsetning til vanlige barn kanskje graven fase i livet de ønsker å være det motsatte kjønn, ender ikke denne fasen. Den blir sterkere.

Men jeg trur dette er vanskelig å sette seg 100% inn i så lenge man enten ikke er i situasjonen selv, har opparbeidet seg veldig god kunnskap om temaet eller hatt noen på nært hold som har gjennomgått dette.

Anonymous poster hash: c3f7f...49c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig spennende program. Jeg spår at de kommer til å vinne pris. Jeg vet det er tullete, men jeg hang meg opp i at en av de pårørende hadde veldig destruktiv kommunikasjon. Tenker at det må være pinlig for henne å opptre sånn på TV?

Anonymous poster hash: 8d6e4...160

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spennende program. Jeg spår at de kommer til å vinne pris. Jeg vet det er tullete, men jeg hang meg opp i at en av de pårørende hadde veldig destruktiv kommunikasjon. Tenker at det må være pinlig for henne å opptre sånn på TV?

Anonymous poster hash: 8d6e4...160

Hvem tenker du på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig tøft gjort av alle som er med på programmet. Det eneste som er synd er at det ikke ble laget for mange år siden. Mannen i gata vet altfor lite om dette.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvem tenker du på?

Samboeren til han med tattoveringene.

Anonymous poster hash: 8d6e4...160

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller burde denne dokumentaren bli vist i alle skoler? ungdomstrinn feks. Flotte og tøffe mennesker som er med! Bra at folk får vite mer, jo mer man vet om noe jo mindre skummelt blir det, tenker det er mange som sliter med å holde dette inni seg og det er trist.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter andre episode synes jeg serien har tatt seg opp. Det er ikke lenger bare følerier og det skjer faktisk ting. Veldig bra! Men fortsatt er det kun blitt presentert personer som passer inn i oppfattelsen av at alle transkjønnede har følt seg som et annet kjønn siden tidlig barndom. Det gjør jo at resten av oss (jeg oppdaget det i en alder av 13 år, etter en vanlig guttebarndom med Lego, biler og Batman) har vanskeligere for å bli trodd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren til han med tattoveringene.

Anonymous poster hash: 8d6e4...160

Leste i går at de ikke er sammen lenger, de har en "pause". Enig at hun var litt provoserende.

Anonymous poster hash: d0c62...2dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...