Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Der postet vi samtidig :) Jeg skjønner!

Det skulle bare litt lite til å more meg på jobb i dag. Kjedet meg litt skjønner du. :gjeiper: Og med unntak av fyren jeg skravlet med på Sukker som tydeligvis trener samme sted som oss og har lagt merke til meg så hadde jeg få ting å more meg over. Blir jo litt vanskelig å vite hva som er hva når man bruker forskjellige begreper/navn på samme øvelse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lucy d-.-b
Det skulle bare litt lite til å more meg på jobb i dag. Kjedet meg litt skjønner du. :gjeiper: Og med unntak av fyren jeg skravlet med på Sukker som tydeligvis trener samme sted som oss og har lagt merke til meg så hadde jeg få ting å more meg over. Blir jo litt vanskelig å vite hva som er hva når man bruker forskjellige begreper/navn på samme øvelse. :)

:ler: Skjønner! Deilig med helg nå sikkert? Stille dager på jobb er ikke spesielt morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Skjønner! Deilig med helg nå sikkert? Stille dager på jobb er ikke spesielt morsomt.

Stille dager på jobb er gørr kjedelig, så det var veldig deilig med helg. :)

Trening lørdag:

60 min spinning

32 min 49 sek core:

- Omv. crunch: 30 - 30 - 30

- Liggende rygghev: 20 - 20 - 20

- Siderot. m/vektskive: 5/30 - 5/30 - 5/30

- Rygg m/rot. på ball: 20 - 20 - 20

- Benhev: 15 - 15 - 15

- Planke: 1 min - 1 min - 30 sek, 30 sek pause mellom settene

15 min løping, tredemølle: 2,9 km

Total treningstid: 1:47:49

Gj.sn.puls: 154

Max: 193

Kcal: 809

Effekt: Maximal performance improving

Søndag:

93 min langkjøring spinning, inkl. egen oppvarming.

Total treningstid: 1:33:20

Gj.sn.puls: 149

Max: 171 (Godt fornøyd med at jeg hovedsaklig klarte å holde pulsen under 80% av max.)

Kcal: 656

Effekt: Fitness improving

Klarte ikke helt målene til pulsklokka denne uka. Klarte tid sammenlag og antall økter, men misset litt på tid i sone 2. Vel, vel. Jeg gråter ikke av den grunn, men jeg må bli flinkere til å trene mer mellom 70 og 80% av makspuls. Tror jeg skal roe ned litt under oppvarming, og heller løpe i 20 min på lavere fart, så får jeg heller ta 12 km/t under løpeøktene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens trening:

I underkant av 1 t spinning og ca 40 min catslide. Klarte å stoppe pulsklokka i pausa på spinninga, og dermed fikk jeg ikke skikkelig oversikt, men total treningstid 1:34:35.

Ikke så støl etter catslide-timen denne gangen. Kommer til å følge den 1-2 t i uka fram til slutten av februar. Samme program begge dager, så da kan man kanskje klare å gjøre det enda litt tyngre etterhvert.

Total treningstid: 1:34:35

Gj.sn.puls: 148

Max: 201

Kcal: 653

Effect: Maximal performance improving

Dagens trening:

1 t, 7,5 min spinning (inkl. egen oppvarming)

Gj.sn.puls: 162

Max: 202

Kcal: 564

Effect: Maximal performance improving

Fikk pusha meg godt i dag, og fikk masse skryt av instruktøren etter timen for å ha pusha meg selv og stått på. Hun er utrolig hyggelig, og jeg er veldig glad i timene hennes. Det er samme instruktøren som har dans-step, og hun skal altså bytte på sammen med to andre instruktører om å ha spinningtimene på tirsdager. Kommer til å legge inn denne fast i programmet mitt til slutten av februar.

Dermed kommer treningsopplegget mitt til å se ca slik ut fram til slutten av februar:

Mandag: Styrketrening og catslide

Tirsdag: Spinning

Onsdag: Styrketrening og catslide, eller løping og catslide

Torsdag: dans-step

Fredag: løping/fri

Lørdag: spinning og styrke

Søndag: Langkjøring spinning.

Legger opp til å ta litt fridager framover. Greit å ikke bli totalt overtrent heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Klarte å stoppe pulsklokka i pausa på spinninga

DET er kjipt, i alle fall hvis jeg tolker det slik at det var en utilsiktet stopp. Eventuelt å starte pulsklokka uten å vite det, sånn at den tikker og går og fucker opp statistikken med antall økter/timer osv. Plutselig hadde jeg trent seks timer, liksom.

Catslides virker spennende, kanskje jeg må forhøre meg på senteret angående dette. Dette er jo noe man kan styre på med litt på egenhånd også, noe som er mest aktuelt for min del, i alle fall.

Mye bra og variert trening på deg fremover, ser det ut som!

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET er kjipt, i alle fall hvis jeg tolker det slik at det var en utilsiktet stopp. Eventuelt å starte pulsklokka uten å vite det, sånn at den tikker og går og fucker opp statistikken med antall økter/timer osv. Plutselig hadde jeg trent seks timer, liksom.

Catslides virker spennende, kanskje jeg må forhøre meg på senteret angående dette. Dette er jo noe man kan styre på med litt på egenhånd også, noe som er mest aktuelt for min del, i alle fall.

Mye bra og variert trening på deg fremover, ser det ut som!

Veldig kjipt! Det ødelegger jo hele statistikken, men det er jo enda verre når man starter den uten å merke det.

Vi har teppebiter i coreområdet som vi kan bruke til øvelser på egenhånd, veldig greit det også. Har hatt et par i programmet mitt.

Trenger litt variasjon og endring for tida, da er det greit å gå på litt timer, selv om jeg fortsatt er skeptisk til den dans-step-timen altså. Håper jeg kommer bedre inn i den etterhvert, synes opplegget mitt ser bra ut på skjermen i alle fall. :) Så får vi se om jeg gidder å holde på sånn, men foreløpig er det jo fram til slutten av februar, og det er jo ikke lenge.

6. februar er det forresten sal- og spinningmaraton. :hoppe: 1 t spinning og 2 t, 10 min i sal, fordelt på hiphop, noe bosu, høypuls, og catslide. DET høres definitivt ut som noe for meg, sånn rent bortsett fra hiphopbiten da, men den overlever man vel. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Catslides ser så spennende (og töft ut!) håper de får det her etterhvert så jeg kan pröve! Sal-og spinningmaraton, phew! Det går jo bra for deg som er så sprek! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catslides ser så spennende (og töft ut!) håper de får det her etterhvert så jeg kan pröve! Sal-og spinningmaraton, phew! Det går jo bra for deg som er så sprek! :nigo:

Det er morsomt og tungt! Brenner skikkelig i magen, men veldig deilig å ikke bli så støl denne gangen, til tross for at jeg følte jeg jobba tyngre. Det var litt lettere å utføre øvelsene 2. gangen man forsøker.

Dagens treningsøkt ble ganske kort siden jeg var på senteret tidlig og måtte hjemom mellom trening og jobb. 40 min løping på tredemølle, 7,27 km. 5 min på 10,5 km/t og 35 min på 11 km/t. Orker ikke lette på ræva og rote i kofferten etter pulsklokka, så den oppføringa får redigeres inn i morgen.

Drar nok og trener rett etter jobb i morgen, ligger et SATS treningssenter ikke alt for langt unna hotellet, men greit å ta drosje fra jobb og dit, og så tusle tilbake til hotellet etterpå. Må jo trene selv om jeg er på jobbreise. :)

Trening:

Total treningstid: 40 min

Gj.sn.puls: 178

Max: 186

Kcal: 388

Effect: Maximal performance improving

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg er glad jeg ikke trener på SATS til vanlig. Her var frivektsavdelingen så minimal at det var til å grine av. Knebøystativ fantes ikke, det var heller ikke noen mulighet til å trene markløft. Vel, vel, jeg fikk da en treningsøkt i det minste.

- 15 min oppvarming tredemølle, 9,1 km/t, 2,22 km. Passet på å holde meg i pulssone 2 denne gangen, men herregud så kjedelig det var å jogge så sakte.

- 65 min styrketrening:

- Benkpress: 31/8 - 31/8

- Utfall m/manualer: 9/10 - 9/10 - 9/10

- Stående, foroverbøyd roing: 30/10 - 30/10 - 30/10

- Skråbenk: 10/10 - 12/10 - 12/9

- Flies: 10/8 - 10/8 - 10/8

- Sidehev: 5/10 - 5/10 - 5/10

- Shrugs: 5/10 - 5/10 - 5/10

- Crunch: 20 - 20 - 20

- Omv. crunch: 20 - 20 - 20

- Liggende rygghev: 15 -15 - 15 - 15

- Siderotasjon m/vektskive: 5/20 - 5/20 - 5/20

- Benhev: 10 - 10 - 10

- Rygghev på ball m/rot.: 20 - 20

- Planke: 1 min - 1 min - 1 min, 30 sek pause mellom

Oppsummering:

Total treningstid: 1:20

Gj.sn.puls: 129

Max: 169

Kcal: 435

Effect: Fat burn and fitness improving

Helt greit egentlig, med tanke på hvor utrolig dårlig det senteret var sammenlignet med det jeg trener på til daglig. Jeg har for all del vært på verre sentre, særlig SATS-sentre rundt omkring, men ærlig talt! Det går ikke an å ha så til de grader dårlig frivektsavdeling, og da jeg prøvde å spørre hun som viste meg rundt om frivekter så fikk jeg til svar at ja, det var manneavdelingen det, og kunne jeg bruke maskinene? Eh, ja, men ... frivektene? Joda, det var oppe, der alle mannfolka var. :roll:

Jeg fikk en del blikk der oppe, særlig siden jeg måtte spørre gutta om jeg kunne bruke manualene innimellom osv. Jeg var eneste jenta der oppe. Det var greit med manualer egentlig, selv om det jo bare var et par av hver kg, men stenger med vekt fantes det bare 4 av, og som sagt ikke noe knebøystativ eller noe sånt, og så og si ikke speil. Blæh! Blir frustrert av sånne ting, men da setter man jo for så vidt ekstra stor pris på hvor bra vårt eget senter faktisk er, til tross for at man gjerne vil ha ting enda bedre der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolkavdelingen, pfft :roll: Godt du fikk en ok økt da, selvom de var skikkelig dårlig utstyrt!

Blir like imponert over hvor fort og lenge du løper hver gang du logger løpeøkter jeg! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolkavdelingen, pfft :roll: Godt du fikk en ok økt da, selvom de var skikkelig dårlig utstyrt!

Blir like imponert over hvor fort og lenge du løper hver gang du logger løpeøkter jeg! :trene:

Mannfolkavdelinga ja. :roll: Vel, det kan være så mye mannfolkavdeling det bare vil til vanlig, i dag invaderte jeg den. :ler: Jeg fikk i det minste trent. *være positiv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolkavdeling?! Sa hun virkelig det? :hakeslepp: Da vet jeg ikke helt om jeg har klart å holde kjeften min altså, fare for at jeg hadde blitt litt spydig der.

Kjedelig at det var så dårlig utstyrt da. Men du fikk da ei bra økt allikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i København. :) Trodde også danskene hadde kommet lengre i kvinnefrigjøringen enn som så, men det stemte jo faktisk med hvem som var der, så godt mulig det var ment som en liten advarsel. Ikke at jeg lot meg skremme. Ekte mannfolk klarer å løfte mer enn disse mannfolka her. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Shit! Mannfolkavdeling my ass! :kjefte:

Vet du *Enigma*, vi har et utrolig fantastisk senter å trene på, det har vi jo snakket om før! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Angående en tidligere diskusjon rundt selolje. Jeg nevnte sist at jeg benyttet meg av dette tilbudet, men så har jeg regnet på det og funnet ut at per gram, så er MyRevolution sin selolje billigere.

Og nå sitter jeg og lurer på om de er bedre og... :klø: For nå er magen min så bra, at jeg ikke tror det er en tilfeldighet. Jeg begynte på MyRev sin for en uke siden, og det var faktisk forskjell. Det kan selvsagt være tilfeldig. Magen min er i perioder bra, men... hmmm...

Det jeg egentlig skulle spørre om, var om du hadde prøvd, og evt merket noen forskjell. Og hvis du ikke har prøvd, trekker jeg min forrige anbefaling, og anbefaler MyRev i stedet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ah, pokker, kanskje jeg skulle kjøpt MyRev sin i stedet da. Kjøpte Sunkost sin i går, nemlig. Får prøve den en periode, og se. Følte egentlig ikke noe særlig forskjell da jeg gikk på den forrige boksen, men det var et annet merke jeg ikke husker navnet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, pokker, kanskje jeg skulle kjøpt MyRev sin i stedet da. Kjøpte Sunkost sin i går, nemlig. Får prøve den en periode, og se. Følte egentlig ikke noe særlig forskjell da jeg gikk på den forrige boksen, men det var et annet merke jeg ikke husker navnet på.

Det KAN jo være en tilfeldighet, men pga detaljer jeg ikke skal gå inn på da det kan være litt ekkelt for alle å lese, så tror jeg faktisk at det er oljen som bare er sabla bra... ;)

Har prøvd sunkost sin og, det var den første jeg prøvde, og jeg fikk jo resultater av den og. Jeg fortsatte jo tross alt etter det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Hehe, det høres bra ut! Da blir det to til frokost og to til kvelds, så håper jeg at også jeg merker en effekt av Sunkost sin selolje :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...