Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II


*Enigma*

Anbefalte innlegg

:sleeping: Trøtt i dag, og enda trøttere ble jeg jo av å bare snooze så lenge som overhodet mulig. :klaske:

Ingen trening på morgenen i dag, og jeg er i grunnen litt skeptisk til å trene på EVO i dag, de har åpent hus og det pleier å trekke mye folk. Tirsdag er vanligvis ikke like travel som mandag og onsdag, så det er en dag det kan funke å trene styrketrening på kvelden, men med åpent hus så spørs det. Jeg tar uansett en tur og ser hva det blir til.

Ellers blir uka som følger:

Onsdag morgen:

Styrketrening

Onsdag ettermiddag:

Kort treningsøkt etter jobb, skal på styremøte kl 19

Torsdag morgen:

Kondisjonstrening

Torsdag kveld:

PT-time + ev. ekstra styrketrening

Fredag morgen:

Spinning

Fredag kveld:

Styrketrening

Lørdag:

Styrketrening - reiser til moren min

Søndag:

Tja, tur med mamma? Skitur? Aner ikke enda. Satser på en treningsøkt når jeg kommer hjem på kvelden kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forrige uke var helt knall, denne uka not so much. Tirsdag ble det null trening, onsdag ble det en god morgenøkt, men jeg rakk ikke noen kveldsøkt. Torsdag morgen var jeg alt for trøtt og sliten til å stå opp, men kveldsøkta i går ble bra. Brukte en halvtime på mølla, også fikk jeg varmet godt opp og trent litt før PT-timen. Der fokuserte vi på knebøy- og markløftteknikk og jeg fikk masse skryt. Fant også litt mer ut av hva jeg egentlig bør fokusere på, å skulle fokusere på alle detaljene på en gang går ikke, da mister man bare konsentrasjonen, men vi fant den tingen på hver øvelse jeg kan fokusere på for at teknikken skal bli bra gjennom hele løftet.

Vi avsluttet PT-timen med en veldig tøff runde coreøvelser, og jeg trodde jeg skulle dø. :P Core er ikke min sterkeste side, og men nå har jeg både noen nye øvelser jeg kan trene på og jeg skal kjøre de siste 3 timene med bare 1-2 ukers mellomrom slik at vi nå raskt og effektivt får bedret corestyrke og balanse.

Ingen trening i morges heller, jeg har vært så trøtt og sliten denne uka at jeg prioriterte søvn i stedet, men bank i bordet så er jeg faktisk ikke så støl i coremuskulaturen som jeg fryktet, så her blir det nok en tøff styrkeøkt i kveld.

Det positive var at jeg fikk veldig mye skryt, både for teknikken (han vektla hele tiden at det han rettet på med teknikken min var pirk,men det er jo også det jeg er ute etter) og til tross for at jeg har mye å gå på på core og stabilitet, så er jeg flink til å holde fokuset på stabiliteten og jeg er langt mer stabil enn veldig mange andre, så da er det naturlig at det går litt utover antallet repetisjoner. Kvalitet er bedre enn kvantitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga var jeg hos moren min, men rakk en treningsøkt før jeg dro oppover til Toten på lørdag. Det ble også en rusletur i sola på rundt 4 km, men den gikk i ganske rolig tempo fordi moren min må gå med krykker på grunn av et tretthetsbrudd. Søndag feiret vi bursdagen min med søsknene mine med familier, men vi rakk en gåtur først da også, også den på ca 4 km.

Mandag ble det ingen trening, tirsdag ble det en middels god styrkeøkt på morgenen, onsdag 30 min på mølla før en bra styrkeøkt og i går var det trening med PT. Jeg startet økta nesten en time før og brukte god tid på å varme opp skikkelig, så var det fokus på knebøyteknikk, markløftteknikk og core etterpå. Avsluttet med en halvtime på spinningsykkelen. I dag er jeg STØL! :P

Relativt ok treningsøkt i morges også, 15 min i oppoverbakke på mølla, styrketrening også 15 min til på mølla på slutten. Satser på en litt bedre økt i morra, forhåpentligvis er jeg mindre støl da.

Ellers er det fullt fokus på trening OG kosthold nå framover. Jeg merker godt at jeg blir mer sliten og trøtt når jeg ikke spiser bra, og jeg har lagt på meg litt igjen i det siste fordi kostholdet har sklidd skikkelig ut, så nå er det SKJERPINGS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Litt stille fra meg om dagen, men det er det jo fra de fleste her. Jeg trener altså, men har vært demotivert, sliten og drittlei. Formen er ganske laber, jeg har slitt mye med hodepine og vonde bihuler, og nå har allergien satt inn for fullt så nå er jeg trøtt, snørrete og har rennende øyne. YAY!

Anyway, i dag hadde jeg min siste PT-time, og det har vært litt opp og ned hvor fornøyd jeg har vært med fyren, men timen i dag var helt knall. Jeg varmet opp med 1x5 + 5x5 knebøy (1x5 oppvarming + 5x5 treningsbelastning) og det samme med markløft også 10 min i oppoverbakke på mølla for å fylle tida til PT-timen, så kjørte vi en halvtime med svakheten min som er core og stabilisering, også så oh joy! 4 runder á 4 min med 30 sek løpe opp og ned på step direkte over på krysslag til 30 sek opp og ned på step und so weiter, 2 min pause mellom hver 4-minutter. Jeg kom bare nærmere og nærmere max for hver runde, og endte opp 4-5 slag under det jeg har estimert til max. Da peip og hveste det hver gang jeg pusta og jeg måtte bare la være å tenke og kun konsentrere meg om opp og ned og høyre/venstre. :P

Etter denne timen tenker jeg at hvis vi kan ha sånne timer, da vil jeg faktisk ha 5 nye timer. Er stygt redd jeg kommer til å være støl i morra.

Så krysser jeg bare fingra for at dette er uka hvor jeg er back-in-business!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så støl jeg var etter torsdagen. Fortsatt litt støl i dag, men kom meg gjennom en fin styrkeøkt likevel. Gårsdagen ble preget av at jeg var så støl så da ble det bare ellipsemaskin, armer og litt skuldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndag ... hva trente jeg da tro? Jo, ellipsemaskin og core. Ganske umotivert i grunn, men kom meg da av gårde.

Mandag løp jeg hjem fra jobb, følte det holdt, deilig å løpe i sola og akkurat passe temperatur. Tirsdag var det styrketrening, Litt trøtt og umotivert da også, og hadde det litt travelt ettersom jeg måtte tidlig på jobb, men det ble da en økt.

Onsdag ble det ingenting, skjer ting på jobb om dagen så jeg har en del å gruble på. Dermed ble det lite søvn på meg, og jeg orket bare ikke stå opp på morgenen. Etter jobb var jeg hos massasjeterapaut, hvis navn passende nok er Payne. :P Jada, jeg veit smerte ikke skrives sånn, men uttalen er den samme. Og pain it is, når en kraftig, muskuløs kar setter albuen i ryggen din og leeeeener seg over deg. Sterk i klypa er han også, men det hjelper da. Er bare det at det tar på både fysisk og mentalt, i tillegg til da all grublinga så orket jeg ikke trening.

Tok igjen for manglende trening i dag. Startet med 30 min jogging i bratt stigning på mølla, var oppe i helt opp mot 10% stigning, og klarte å holde jevn fart hele tida. Avsluttet med 5 min flat nedtrapping. Deretter var det styrkeøkt, deilig det også, og ting funka litt bedre enn det har gjort på morgenen i det siste. Jeg liker ofte å trene på tom mage, men nå om dagen er det helt tydelig at å trene med trøkk etter matinntak er en fordel. Mye sliten om dagen, sover dårlig, er superallergisk, og ting er litt dritt, så da har jeg de beste øktene etter litt mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag løp jeg hjem fra jobb. Måtte være tidlig på jobb ettersom jeg måtte gå tidlig, og hadde morgensjekken, så da rakk jeg ikke trene før jobb.

Lørdag ble det 2 gode økter, måtte dele opp litt ettersom jeg hadde en avtale på formiddagen, så da ble det 2 økter med ellipsemaskin og styrketrening. I tillegg var jeg på We love the 90's og hoppet og danset i over 4 timer, så lørdag var en "all time high" når det gjelder aktivitet tror jeg. Jeg satt knapt på ræva hele dagen, så pulsklokka var strålende fornøyd og ba meg restituere til langt utpå mandagen.

Dermed holdt jeg sofaen med god samvittighet hele søndagen. Var dønn sliten og en smule fyllesyk da jeg våkna. Heldigvis gikk det over, men energien var rimelig laber likevel, så det mest anstrengende jeg gjorde var å gå og hente sushi. :fnise:

I går løp jeg 8 km, det gikk faktisk overraskende greit, formen var bedre enn fryktet og jeg klarte å holde høyere fart enn jeg forventet. Ikke at det var noen fantastisk løpetur, men i forhold til at det faktisk føltes helt greit og farten ikke var snegletempo så har jeg nok å bygge på og jeg ble ikke totalt demotivert.

I morges ble det styrketrening. Var forferdelig trøtt og i ordentlig funky mood og sleit med å fokusere, men jeg kom meg gjennom på et vis. I kveld håper jeg å få til en kort løpetur, trenger å lufte tankene litt og løping er god terapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noen løpetur tirsdag kveld. Jeg ble sittende med jobb i stedet. I går ble det spinning på kvelden, hadde egentlig håpet å trene litt core og armer i tillegg, men jeg var så sulten da jeg var ferdig med spinninga at det var bare å dra hjem og spise i stedet. :P

I morges ble det en tøff styrkeøkt, og jeg var rimelig tom på slutten. Merket også godt forskjellen på å trene på tom mage og med mat og trøkk. Lørdag var benkpressen lett som bare det, i dag var det betydelig tyngre. Det var jo også på slutten av økta, og i tillegg til at jeg begynte å gå tom for energi begynte jeg å bli stressa pga. dårlig tid. Veldig dårlig kombo, så jeg måtte kutte i antallet sett på benken og samme med overhead press. Men greit gjennomført økt, veldig fornøyd med første delen av økta så da får det heller være at jeg måtte kutte litt på overkroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp økt i morges. Sov fryktelig dårlig i natt, også er det problemer på jobb og jeg var usikker på hvor mye jeg måtte jobbe. Jeg skal i bursdagsselskap i dag i 15.tiden, så jeg hadde også litt tidspress på meg i forhold til det, men nå ser det ut til at vi ser an problemene litt.

Trening ble 20 min jogging i oppoverbakke og 20 min rask gange i oppoverbakke + 5 min nedtrapping. I tillegg ble det litt core. Har litt dårlig samvittighet for å ikke ha trent særlig mye armer denne uka, men de får jo også kjørt seg litt på de andre øvelsene jeg kjører, så da får det være med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.mai ble det null trening. Jeg var slapp, sliten, og hadde null motivasjon. Tok igjen for manglende trening 3.mai i stedet, lang og tung styrkeøkt på 1,5 t. Mandag 4.mai ble det jogging på mølla og core-øvelser. Tirsdag 5.mai en halvtime på ellipsemaskinen, en del knebøy og markløft. Innen jeg var ferdig med det var det såpass mange på senteret at jeg bare stakk hjem. Ingenting var ledig, det var folk overalt og jeg var sliten og lei.

Onsdag jogget jeg, kjørte litt core og ryggøvelser, i går ble treninga nesten mer aktiv hvile enn egentlig trening. En veldig rolig halvtime på ellipsemaskin og litt ymse styrkeøvelser. Har en "gjøre hva jeg vil"-uke før nytt program neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er fliiink! :)

Takk for det, jeg prøver i alle fall. ;)

9.mai ble det en god økt før jeg reiste til moren min. Løp en halvtime på mølla + 5 min nedtrapping, også en helkroppsøkt etterpå. Senere på dagen gikk moren min og jeg tur på Totenåsen. Halvtime oppoverbakke opp på en topp og en halvtime nedoverbakke på vei ned igjen.

Søndag trasket vi en tur i snø på Nordseter ovenfor Lillehammer/i Fåberg. Litt over 5 km på beina i snø, og med strålende solskinn. Tungt nok, selv om det ikke gikk så fort. Uansett deilig å være ute i frisk luft og langt unna alt som heter pollen.

Mandag ble det ny økt på mølla. Til sammen 36 min med et minutt på en mølle som ikke funka, og så 30 + 5 min på en mølle som ville stille inn stigning.

I morges ble det 30 min jogging på mølla, og så styrketrening på bein og rygg. Nytt treningsprogram denne uka, 3x10 reps. Ingen trening i kveld, skal på dugnad i sameiet. Får jo rørt på meg da også, har store planer om å påta meg vaskinga av trappeoppgangen. Trappevasken innebærer jo kun gulvet. så det trengs å ta nederst på veggene, på rekkverket og lamper og bokser/skap etc.

Har meldt meg på/bestilt løpetur under langhelgen min i Lisboa i slutten av juni, 11 km løping med guide. Synes det er genialt opplegg, målet er å få folk ut og løpe når de er på ferie i Lisboa, så strengt tatt ikke noen sightseeingtur dette her, men du får sett litt av byen likevel og på en litt annen måte. :) Det krever dog at jeg er i litt bedre løpeform enn jeg er for øyeblikket så nå må jeg passe på å få inn en del løping framover. Satser på fint vær, for på mølla blir det sjelden noe særlig mer enn 30-40 min løping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13.mai: 40 min jogging tredemølle + 5 min nedtrapping

Avsluttet med litt coretrening.

14.mai: 15 min på tredemølle for å løsne opp litt, var støl og tung i kroppen, deretter styrketrening. Gikk også en lang tur med en venninne litt senere på dagen.

15.mai: Lett joggetur ute. Fryktelig tett pga. pollen og litt småforkjøla så holdt kort og rolig.

16. mai: 10 min oppoverbakke på mølla, grusomt støl i hamstrings etter torsdagen og uvant strakmark. Så styrketrening

17.mai: Hadde ikke så mye tid på meg siden jeg skulle på frokost hos en venninne, men det ble 30 min motbakke på mølla og litt lett styrketrening. Var på frokost hos en venninne, men forkjølelse kombinert med allergi gjorde ikke akkurat sitt til at formen var på topp så dro hjem etter frokosten, sovnet på sofaen og sov et par timer og resten av ettermiddagen/kvelden satt jeg under dyna og så på tv/get-boksopptak.

Så langt i dag har jeg ikke trent noe, men tenker å ta en kondisjonsøkt i kveld. Blir nok rolig, for formen er ikke akurat på topp enda, men får se an litt utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj, god bedring, men imponert over at du får til å trene allikevel da. Hos meg hadde nok "det er synd på meg, da kan jeg ikke trene"-genet slått inn, også kalt mangel på selvdisiplin :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj, god bedring, men imponert over at du får til å trene allikevel da. Hos meg hadde nok "det er synd på meg, da kan jeg ikke trene"-genet slått inn, også kalt mangel på selvdisiplin :P

:fnise: Fort gjort det ja. ;) Jeg føler meg jo ikke særlig syk, annet enn at jeg er skikkelig tett i halsen .Jeg har egentlig veldig lyst til å løpe, men jeg tviler på at det funker veldig bra i dag etter å ha testet formen i går. :P Får se hva jeg får til, litt bevegelse har jeg uansett godt av, selv om det ikke blir noen voldsomt tøff treningsøkt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Været var så fint, så det ble en løpetur utendørs. Løp fra meg og rundt Frognerparken og la inn en ekstrarunde i parken slik at det ble litt over 6km i stedet for litt over 5km. Helt ok økt, litt ekstra vondt og tett i halsen, men åh så deilig med sola!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok styrkeøkt i går, slitsomt med 3x10, men jeg har veldig godt av det. Litt irriterende at jeg hadde glemt ene skoen min, så jeg måtte trene i sokkelesten.

I dag ble det løpetur igjen, jeg er så glad for de fine dagene vi har nå, når jeg kan løpe i sola. Det gjør virkelig noe med humøret når man kjenner sola varme. :)

Ellers skjer det mye spennende denne uka i forhold til jobbintervjuer. Krysser fingra for at ny jobb er i boks innen 1.juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 min oppoverbake på mølla + dynamisk tøying som oppvarming. 3x10 styrketrening. Helt ok styrkeøkt, kjører supersett, så er både effektiv og holder pulsen greit oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kan jeg puste lettet ut, ny jobb sikra fra 1.august og jeg tror og håper jeg kommer til å bli fornøyd. Dette året her har ikke vært optimalt, verken mentalt eller fysisk. Det skal bli godt å komme seg videre nå, og i nye jobben har jeg 2 SATS rett ved jobb også, og det gjør jo ingenting. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...