Gå til innhold

Jeg har begynt å få sterke mistanker om mannen er normal


Gjest Usikker

Anbefalte innlegg

Han har dratt til fetteren sin i kveld og sa at jeg fikk være hjemme og finne ut hva jeg kunne lære av dette.

Ja , hva lærte du?

Du oppdaget hans mørke side, eller fikk i det minste ett glimt av den. At han reagerer unormalt kraftig sier deg at du kan risikere unormalt kraftige reaksjoner.

Du ser problemer som kan bli ett problem som er såpass drøyt at reparasjon eller dumping kan bli nødvendig.

Du må sørge for å ha ryggen fri. Økonomisk. Du må sikre deg din egen økonomi som står fjellstøtt uavhengig av han. Spar 3000 pr mnd. Dersom du bor i pressområde med boligprisvekst anbefaler jeg å kjøpe egen leilighet, slik at du kommer deg inn på boligmarkedet. Dette krever nok at du blir mer nøysom og flinkere til å spare, men når du sitter med egen leilighet, som du kanskje leier ut mens du bor med han, og en fet bankkonto så har du en økonomisk trygghet som gjør deg usårbar , rent økonomisk. Og da står du fritt til å gjøre hva du vil, og bo hjemme hos deg selv dersom det trengs. Det er frihet.

Endret av I Grosny
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle familier har sine lokale regler, og dette er langt ifra det verste jeg har hørt.

Nå pirrer du min nysgjerrighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha litt forskjellig innhold i kjøleskapet er ikke uvanlig, etter at jeg begynte å slanke meg så har jeg ordnet en egen frukt og grønt hylle i kjøleskapet, og om jeg skal unngå å sprekke på sjokolade så er jeg avhengig av at det er epler der og slikt som jeg kan spise istedenfor. Jeg hadde sagt ifra til typen om han hadde tømt skuffen uten å si ifra.. MEN jeg hadde ikke blitt forbanna, dratt vekk og bedt han tenke på saken.

Forskjellig tannkrem er jo også mulig, kan jo hende begge har egne tannkremer de foretrekker og som passer deres tenner. Samboer og jeg har jo utrolig nok forskjellige shampoer vi, men det fungerer fint, men igjen, jeg hadde ikke blitt sur om han brukte av min shampoo dersom han var tom men setter jo pris på å få vite om vi er tom slik at jeg kan få kjøpt inn mer.

Jeg ville snakket med mannen jeg, fått ham til å se hvordan han oppfører seg og at dersom TS vil være med ham så må ting endre seg. Dersom det er umulig og du som TS ikke ønsker å leve slik, da går du ifra ham.. det er alltid mulig å finne et sted å bo! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg virkelig om min forrige stefar. Etter fire år sammen bestemte moren min for å flytte hele familien vår til hans store hus. Han var forresten 10 år eldre enn henne.

Han og moren min kranglet dag og natt hvis jeg f.eks hadde tatt hans appelsinjuice i kjøleskapet, eller ikke visst at det var hans brunost osv. -_- Det samme gjaldt møbler, rom osv. "Dere bruker min stol, ikke bruk det nye badet!"

Hadde det vært meg som var i din situasjon hadde jeg forlatt den fyren for lengst hvis han ikke skjerpet seg. Det er OK at man liksom kjøper inn forskjellig smør og slikt hvis den andre foretrekker en annen type, men det må da gå an å dele. Slike menn er bare stressende for både samboer, fremtidige barn osv. Jeg husker at jeg ikke turte å lage meg mat alene lenger mens jeg bodde der siden jeg var redd for å få masse refs etterpå fra både han og mor. Jeg var jo bare et lite barn :tristbla:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Usikker

Bare en liten oppdatering fra meg.

Jeg fikk ikke tak i min venninne, så jeg har ikke diskutert det med henne. Mente ikke å "involvere" henne i krangelen, men bare ha henne som en liten støttespiller.

Uansett så hadde han roet seg betraktelig da han kom hjem.

Jeg fikk mamma til å komme innom med fløte i løpet av kvelden også, så det hjalp.

Jeg bestemte meg for å invitere han ut på restaurant som en slags beklagelse, noe han takket ja til. Vi var ute og spiste i går.

Nå er nesten det meste normalt igjen, men han har sagt at vi skal sette opp en liste over personlige ting, slik at vi får en bedre oversikt over hva som er hvem sitt. Det skal vi gjøre til uken. Det er OK for meg tror jeg.

Til hun som sa at han bruker mye penger på å kjøre meg rundt i bilen hans så er ikke det helt sant; Vi deler på drivstoffutgiftene og jeg betaler også noe når bilen skal på service etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er også spent på hvordan dere lager middagen. Fordelingen av ingredienser og kostnader. Og om dere får 50 % hver å spise.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å fornærme deg nå TS, men du er en tøffel. Hva var det liksom du skulle beklage?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Ikke meningen å fornærme deg nå TS, men du er en tøffel. Hva var det liksom du skulle beklage?

Enig med Scaramouche...dette høres ikke bra ut! Hvorfor viste du ikke han en reaksjon istedenfor?

Hørtes ut som om han har en makt over deg som ikke er bra...våkne TS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud TS. Du finner deg i alt for mye. Du fikk til mor til å komme innom med fløte og tok han med ut på middag? SERIØST?! Det er FLØTE det er snakk om. Du/din venninne tok litt FLØTE!?!

Han høres ut som verdens mest gjerrige mann og du lar han utnytte deg, herregud... Håper du ikke finner deg i dette alt for lenge kjære ts.

Ønsker deg uansett lykke til videre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden... ? Du spanderte middag på restaurant på han, for å beklage at veninna di tok en slurk fløte? Dette må være det merkeligste forholdet noen sinne. Dere passer iallefall godt sammen, det skal dere ha ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minde09

Bare en liten oppdatering fra meg.

Jeg fikk ikke tak i min venninne, så jeg har ikke diskutert det med henne. Mente ikke å "involvere" henne i krangelen, men bare ha henne som en liten støttespiller.

Uansett så hadde han roet seg betraktelig da han kom hjem.

Jeg fikk mamma til å komme innom med fløte i løpet av kvelden også, så det hjalp.

Jeg bestemte meg for å invitere han ut på restaurant som en slags beklagelse, noe han takket ja til. Vi var ute og spiste i går.

Nå er nesten det meste normalt igjen, men han har sagt at vi skal sette opp en liste over personlige ting, slik at vi får en bedre oversikt over hva som er hvem sitt. Det skal vi gjøre til uken. Det er OK for meg tror jeg.

Til hun som sa at han bruker mye penger på å kjøre meg rundt i bilen hans så er ikke det helt sant; Vi deler på drivstoffutgiftene og jeg betaler også noe når bilen skal på service etc.

Jeg,,eh..jeg..hva i huleste skal man si?

Kjære vene, dette er ikke normalt i det hele tatt. En liste over personlige ting?

Og hvorfor er du med på å betale på noe som åpenbart er hans? Bilen.

Hva syns du egentlig selv om denne ordningen ts? Helt ærlig?

Var det slik du så for deg et samboerskap?

Hva skjer hvis du blir fri for melk? Må du spørre om å få låne et glass melk til du får kjøpt i morgen?

Jeg tenker også på den vanvittige reaksjonen hans på fløteepisoden, det henger ikke på greip.

Er du redd for han?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Jeg har logget helt ut for å skrive dette, for det er veldig vanskelig for meg.

Fredag kveld. Alene etter en bitter krangel. Igjen.

Jeg har levd med denne mannen i et års tid nå, etter en stormende forelskelse og rask beslutning om samboerskap og forlovelse. Mannen er nesten ti år eldre enn meg, men alder er bare et tall, er det ikke sånn?

Dette er min første "ordentlige" kjæreste og selvsagt også da første samboer. Tidligere har jeg bare bodd sammen med mamma.

Vi (han?) bestemte oss tidlig for å ha helt delt økonomi. Her deles alt på to. Så langt så greit.

Vi spiser veldig mye forskjellig mat, så vi har hver våre hyller i kjøleskapet og på kjøkkenet ellers. En venninne av meg var på besøk i går kveld og klarte å forsyne seg av hans mat (fløte til kaffen), i hans hylle. Dette ble det rabalder av i dag...

Vær så snill og fortell meg at dette ikke er normalt? Vi har ikke en gang felles ketchup.

Det eneste vi deler på som jeg kommer på i farten er krydder og vaskemidler. Ellers har alt særeie (smør, brød, tannkrem, pålegg..).

Jeg vurderer å forlate han. MEN jeg klarer det ikke. Jeg har ikke noen andre steder å gå og jeg er livredd for tanken på å bli alene.

Han har dratt til fetteren sin i kveld og sa at jeg fikk være hjemme og finne ut hva jeg kunne lære av dette.

Han er ikke voldelig.

Det var venninnen min som sa at jeg ikke kunne ha det slik, men jeg forsvarte han. Han tjener bedre enn meg og er mye mer nøye på hva han spiser enn det jeg er. Dessuten kunne venninnen min spurt meg først, hun har ingenting med å gå inn i mitt kjøleskap uten min tillatelse.

Er jeg gal?

HAN er gal. Drit i frykten din for å være alene, Det er flere fisk i havet. Det der er IKKE normalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at du kan finne deg i å bli behandlet slik. Jeg hadde pakkene tingene mine og dratt for lengst. Egen hylle i kjøleskapet og stor krangl over noen dråper fløte, det er ikke normalt!! Det virker ikke helt som om denne mannen lærte prinsippet av det å dele i barndommen. Hadde jeg vært deg hadde jeg først tatt dette opp med mannen, og fortalt at dette finner jeg meg ikke i. Enten så får han lære seg å behandle deg med respekt og kunne leve i et forhold eller så får han klare seg på egen hånd. Hadde uansett aldri funnet meg i å bli behandlet slik.

Endret av Sofie_22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Veldig enig! Er han utlending TS?

Vedder på at han mest sannsynlig er norsk så lite gentlemanaktig som han er. Utenlandske menn ville ha nesten forsørga henne ved å insistere på å betale for alt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Tillatelse? Du er kanskje ikke gal, men hyggelig er du ikke. Slitsomt å være på besøk hos deg, må man be om tillatelse for å bruke toalettet også? Hvis dere satt og drakk kaffe sammen kunne du jo spurt henne om hun ville ha noe i kaffen, eventuelt stoppet henne hvis det var så innmari forferdelig å kikke inn i kjøleskapet.

Anonym poster: ce5e1192db452c6efec4265da68e2807

Ja og hvordan pokker kunne forresten hun vite at dere har hver deres hylle i kjøleskapet? Normale par deler på maten. Maten som kjøpes inn i husholdningen tilhører begge uansett hvem som kjøpte den der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud, jeg klarer ikke lese hele tråden. Kanskje jeg skriver hva noen har sagt før men i såfall er det flere som mener det samme. Han reagerer ikke normalt! Har han blitt fratatt ting i barndommen eller noe? Sist jeg sjekket var samboere samboere. Noe som betyr vi bor sammen. Handle inn sammen og del i 2? Det er alltid slik i ett forhold: give some gett some. Hva jeg mener med det: er det så farlig om alt er likt? Hvis det et så farlig for han at du skal lære Moe og han ikke kan respektere deg og snakke med deg som en likeverdig ville jeg gått til butikken og kjøpt nok fløte til å fylle opp resten av plassen i hyllene hans. Syk fyr. Syk fyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Dette minner meg virkelig om min forrige stefar. Etter fire år sammen bestemte moren min for å flytte hele familien vår til hans store hus. Han var forresten 10 år eldre enn henne.

Han og moren min kranglet dag og natt hvis jeg f.eks hadde tatt hans appelsinjuice i kjøleskapet, eller ikke visst at det var hans brunost osv. -_- Det samme gjaldt møbler, rom osv. "Dere bruker min stol, ikke bruk det nye badet!"

Hadde det vært meg som var i din situasjon hadde jeg forlatt den fyren for lengst hvis han ikke skjerpet seg. Det er OK at man liksom kjøper inn forskjellig smør og slikt hvis den andre foretrekker en annen type, men det må da gå an å dele. Slike menn er bare stressende for både samboer, fremtidige barn osv. Jeg husker at jeg ikke turte å lage meg mat alene lenger mens jeg bodde der siden jeg var redd for å få masse refs etterpå fra både han og mor. Jeg var jo bare et lite barn :tristbla:

Virker jo utrolig ekskluderende av han da at det var greit at du spiste av det moren din kjøpte men at det var superkrise at du tok av det han kjøpte. Da signaliserte han jo på en måte at hans penger skulle ikke noen sinne brukes på barn som ikke var biologisk hans, og at han ikke brydde seg om deg. En stefar skal da bry seg om stebarna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten oppdatering fra meg.

Jeg fikk ikke tak i min venninne, så jeg har ikke diskutert det med henne. Mente ikke å "involvere" henne i krangelen, men bare ha henne som en liten støttespiller.

Uansett så hadde han roet seg betraktelig da han kom hjem.

Jeg fikk mamma til å komme innom med fløte i løpet av kvelden også, så det hjalp.

Jeg bestemte meg for å invitere han ut på restaurant som en slags beklagelse, noe han takket ja til. Vi var ute og spiste i går.

Nå er nesten det meste normalt igjen, men han har sagt at vi skal sette opp en liste over personlige ting, slik at vi får en bedre oversikt over hva som er hvem sitt. Det skal vi gjøre til uken. Det er OK for meg tror jeg.

Til hun som sa at han bruker mye penger på å kjøre meg rundt i bilen hans så er ikke det helt sant; Vi deler på drivstoffutgiftene og jeg betaler også noe når bilen skal på service etc.

Eh.. du fikk mamma'n din til å komme hjem med fløte?? Den kunne han faktisk plukket opp selv, på vei fra fetteren sin!

Også inviterer du til restaurantbesøk som en slags beklagelse? Beklagelse for hva da? DU HAR IKKE GJORT NOE GALT!

Hvorfor skal dere sette opp en liste over personlige ting? Tror han du har tenkt å stjele med deg undebuksene hans?

Og kommer han til å skrive opp.. FLØTE? :hoho: Sorry, kunne ikke dy meg, men dette er så dumt..

Hjelp!

Nei, du trenger hjelp. Ring til mamma'n din igjen, denne gangen kan hun komme og hente deg.

:klem:

:klaske:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...