Gå til innhold

Alt for å få tvillinger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette må være en tulletrå, dummeste jeg har hørt.

Anonymous poster hash: 73bd6...18f

Da har du ikke hørt så mye i ditt liv. Skaff deg mer erfaring!

Anonymous poster hash: 9ec7a...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei jeg kjenner er nå gravid med IVF behandling.

De ble kun satt inn ett egg fordi det har større sjanse for å bli vellykket da.

Som en tidligere skrev: Et hvert flerbarnssvangerskap er et risikosvangerskap.



Anonymous poster hash: b3dee...929
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne ha tanker om hvordan det kan bli, men hvis du tror at du kan planlegge fremtiden og at det faktisk blir sånn du hadde tenkt så vil du få deg en stor overraskelse som mest sannsynlig vil sende deg langt ned i grøfta.

Ting blir ikke sånn man hadde tenkt seg bestandig. Du kan tenke at det blir fint og flott med tvillinger, til tross for at det er slit, men tenk om det blir mer enn det vanlige strevet med å ha 2 små barn? Hva gjør du med planen din da? Som sagt er tvillingsvangerskap risikosvangerskap. Veldig mange tvillinger er premature og det fører ofte med seg komplikasjoner.

Om du så ikke skulle få tvillinger er det fortsatt mulighet for at dine tanker og drømmer om fremtiden blir knust. Hvis du ikke ser realistisk på det hele. Du kan få et barn med kronisk sykdom, et barn med utviklingsforstyrrelser, et barn med alvorlig sykdom o.l. Du kan få et friskt barn som plutselig blir rammet av sykdom eller ulykke som snur verden på hodet for deg.

Hvis du da alltid har gått rundt med en plan for fremtiden så vil du ikke være rustet for å takle slike uventede hendelser.

Tenk litt på det.

Jeg hadde mine forestillinger om hvordan det ville bli å få barn og selvom jeg tok en dag av gangen så brukte jeg lang tid på å komme meg på føttene igjen etter at det viste seg at mitt tilsynelatende friske barn mest sannsynlig vil være hjelpetrengende resten av livet sitt. At vi kanskje aldri vil kunne se barnet vokse opp og utvikle seg som andre barn og at vi alltid vil leve med en usikkerhet og en stor bekymring for barnet og barnets fremtid.

Jeg ser at jeg også har vært litt naiv, men hadde jeg tenkt sånn som deg og planlagt ditt og datt i forkant av svangerskapet så hadde jeg nok aldri klart å takle alle utfordringene som plutselig møtte meg.

Anonymous poster hash: 67252...ad3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt parforholdet...?!

Anonymous poster hash: 9ec7a...f3d

Jada.

Anonymous poster hash: f9189...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke hørt så mye i ditt liv. Skaff deg mer erfaring!

Anonymous poster hash: 9ec7a...f3d

Å herregud!! Du har hørt om talemåter eller? Skaff deg mer erfaring!

Anonymous poster hash: 73bd6...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en på 4 måneder. Jeg har såvidt begynt å kose meg med permisjon nå. De første 3 mnd forsvant i skrik, brystbetennelse, pumping, avbrutt søvn og en utslitt meg som ikke engang fikk dusjet på dagtid fordi ungen kun sov på meg. Før jeg ble gravid håpte jeg på tvillinger av samme grunn som deg. Men ikke nok til å ønske IVF. Jeg er i dag så vanvittig glad for at det bare er en. Heller gå gjennom dette en gang til om noen år. De vil ha stor glede av hverandre selv med noen år i mellom.

Jeg har søsken som er 3 år yngre, 4 år eldre og 9 år eldre. Beste kontakt har jeg med søsken som er eldst..

Man er søsken gjerne i 80-90 år. Og leker godt sammen fra yngstemann er gammel nok til å leke. Ikke ønsk deg tvillinger for lekekamerat. Du ønsker på deg noen potensielt fæle år til de er ute av bleier. Ikke får du mer permisjon heller.

Anonymous poster hash: 1a0f4...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...