Gå til innhold

Skuffet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at vi har bonusbarna 50/50 annenhver uke og denne uken er de ikke hos oss.

Vi bor på et lite sted, der det aldri skjer noe som helst, men denne lørdagen holder ett av utestedene som har vert steng lenge åpent. Vi har gledet oss til dette lenge og har ordnet barnevakt til vårt felles barn for lenge siden!

Men i går kom smsen fra bonusbarnas mor.

I og med at hun har kjæreste ett annet sted, så reiser de dit nesten hver helg. Men denne gangen ville eldste bonusgutten være hjemme. Så bonusmoren ville at han skulle være hos oss.

Samboeren min har fått mye usaklig refs fra eksen tidligere og har problemer med å si nei. Så han svarer selfølgelig at gutten kan være hos oss selv om jeg har sagt klart ifra at vi har planer!

Men nå er planene ødelagt og vi kan bare avlyse barnevakten.

Dette er noe som har skjedd mange ganger tidligere når vi har hatt mindre planer som kjærestekvelder. vennebesøk og lignende.

Er det helt feil å føle at dette er urettferdig?



Anonymous poster hash: 0e8b3...467



Anonymous poster hash: 54774...f5f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har det seg slik at vi har bonusbarna 50/50 annenhver uke og denne uken er de ikke hos oss.

Vi bor på et lite sted, der det aldri skjer noe som helst, men denne lørdagen holder ett av utestedene som har vert steng lenge åpent. Vi har gledet oss til dette lenge og har ordnet barnevakt til vårt felles barn for lenge siden!

Men i går kom smsen fra bonusbarnas mor.

I og med at hun har kjæreste ett annet sted, så reiser de dit nesten hver helg. Men denne gangen ville eldste bonusgutten være hjemme. Så bonusmoren ville at han skulle være hos oss.

Samboeren min har fått mye usaklig refs fra eksen tidligere og har problemer med å si nei. Så han svarer selfølgelig at gutten kan være hos oss selv om jeg har sagt klart ifra at vi har planer!

Men nå er planene ødelagt og vi kan bare avlyse barnevakten.

Dette er noe som har skjedd mange ganger tidligere når vi har hatt mindre planer som kjærestekvelder. vennebesøk og lignende.

Er det helt feil å føle at dette er urettferdig?

Anonymous poster hash: 0e8b3...467

Anonymous poster hash: 54774...f5f

rettelse!!! Det var ikke bonusmoren som ville at gutte skulle være hos oss: Moren!

Anonymous poster hash: 0d5f2...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett ned foten, du bestemmer vel også i dette huset, og si nei!

Eller, kanskje barnevakten kan klare han også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke spørre barnevakten om å passe begge de timene?



Anonymous poster hash: 251a1...a6b
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at en som ser ungen sin så lite som annenhver uke bør være glad for all ekstra tid han blir tilbudt.



Anonymous poster hash: 455bc...448
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt skuffelsen, men her må du snu tankegangen. Jag ut katastrofetankene, og se etter løsninger.

Har dere familie som kan passe han? Er han gammel nok til å hos en venn? Eller det veldig greie forslaget over her, kan barnevakten passe begge to?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg hadde selvfølgelig ALDRI blitt noe annet enn veldig glad om min "bonusdatter" kom en ekstra helg til oss. Ikke noe utested i verden er verdt å gå glipp av ekstra tid med barnet vi ikke ser nok.



Anonymous poster hash: 455bc...448
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke spørre barnevakten om å passe begge de timene?

Anonymous poster hash: 251a1...a6b

Vårt felles barn skal bort til en av mine slektninger på overnatting. Og de har allerede fullt med besøk fra før. I tillegg kjenner de ikke gutten og omvendt.

Anonymous poster hash: 0d5f2...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt skuffelsen, men her må du snu tankegangen. Jag ut katastrofetankene, og se etter løsninger.

Har dere familie som kan passe han? Er han gammel nok til å hos en venn? Eller det veldig greie forslaget over her, kan barnevakten passe begge to?

Poenget her var jo at han ville være hjemme...

Anonymous poster hash: 0d5f2...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget her var jo at han ville være hjemme...

Anonymous poster hash: 0d5f2...ab3

Kan dere få en barnevakt hjemme hos dere? Selv om han ikke vil være med til mors kjæreste, så betyr det jo ikke at han vil sitte hjemme hos dere hele kvelden, eller det trenger jo ikke å bety det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg hadde selvfølgelig ALDRI blitt noe annet enn veldig glad om min "bonusdatter" kom en ekstra helg til oss. Ikke noe utested i verden er verdt å gå glipp av ekstra tid med barnet vi ikke ser nok.

Anonymous poster hash: 455bc...448

Jeg nekter å tro at om du hadde planer du hadde gledet deg til lenge hadde blitt avlyst pga. det, så hadde du blitt glad??

Anonymous poster hash: 0d5f2...ab3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere få en barnevakt hjemme hos dere? Selv om han ikke vil være med til mors kjæreste, så betyr det jo ikke at han vil sitte hjemme hos dere hele kvelden, eller det trenger jo ikke å bety det.

Jeg har som sagt gledet meg lenge til å få gå ut og ha barnevakt. Det skjer omtrent aldri!

Det inkluderer å sove lenge og å ha litt "fri" dagen etterpå også. Har jeg ikke det så kan jeg jo bare drite i å gå ut. Jeg syns barnas mor kan være hjemme for en gangs skyld, så jeg også får tid sammens med kjæresten min!

Anonymous poster hash: 0d5f2...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ironisk at hun skal ha tid med kjæresten sin, derfor får ikke eksen hennes tid med sin kjæreste...

kjærestetid er jo den ene fine tingen som kan veie litt opp for det leie å ikke se barna sine hver dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har som sagt gledet meg lenge til å få gå ut og ha barnevakt. Det skjer omtrent aldri!

Det inkluderer å sove lenge og å ha litt "fri" dagen etterpå også. Har jeg ikke det så kan jeg jo bare drite i å gå ut. Jeg syns barnas mor kan være hjemme for en gangs skyld, så jeg også får tid sammens med kjæresten min!

Anonymous poster hash: 0d5f2...ab3

Så si det til mannen din, akkurat det du sier her.. Fortell han hvor mye du hadde gledet deg og hvor skuffet du er når det ikke ble noe. Fortell han akkurat det. ;)

Du kan jo sove lenge også kan mannen ta gutten dagen derpå om dere får fikset hos dere. ;) Han sa jo ja til dette, og etter hva jeg får inntrykk av så spurt han deg ikke før han sa ja.

Hvis det er noe du har gledet deg skikkelig til så ser jeg jo ikke poenget med å droppe det 100 %. Ja, det ble ikke som planlagt, men nå var det jo snakk om en tur, en kjærestetur og det kan jo fullføres med litt endringer? :)

Endret av Phoenix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville ordnet det slik:

1. Hatt begge barna hjemme om kvelden, kost meg med dem og laget det trivelig, men avtalt med en barnevakt at hun/han kan komme og være der når barna legges og sitte utover kvelden.

2. Avtalt med kjæresten din at HAN må stå opp først med barna morgenen etter, siden han var den som godtok "forespørselen" om å ha det andre barnet hjemme selv om dere hadde andre planer.

2. Dratt på utestedet med kjæresten, kost meg og slappet av med ham.

3. Sovet med god samvittighet neste dag, og vært blid og glad neste morgen, og planlagt noe gøy for barna (ta dem med i svømmehall, på julemarked, el.l.)



Anonymous poster hash: 9f60c...db2
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg nekter å tro at om du hadde planer du hadde gledet deg til lenge hadde blitt avlyst pga. det, så hadde du blitt glad??

Anonymous poster hash: 0d5f2...ab3

Jo. Det skjer ganske ofte, og ekstra tid med barna våre (både min biologiske og min stedatter) er viktigere enn alt. Det finnes svært få ting som ikke er verdt å avlyse for dem, da måtte det i så fall vært konsert med favorittartisten min som bare kom til norge én gang eller noe sånt. Et utested som åpner igjen etter å ha vært stengt lenge har antageligvis åpent hver helg framover. Det er uproblematisk å ta det en annen gang.

Anonymous poster hash: 455bc...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville ordnet det slik:

1. Hatt begge barna hjemme om kvelden, kost meg med dem og laget det trivelig, men avtalt med en barnevakt at hun/han kan komme og være der når barna legges og sitte utover kvelden.

2. Avtalt med kjæresten din at HAN må stå opp først med barna morgenen etter, siden han var den som godtok "forespørselen" om å ha det andre barnet hjemme selv om dere hadde andre planer.

2. Dratt på utestedet med kjæresten, kost meg og slappet av med ham.

3. Sovet med god samvittighet neste dag, og vært blid og glad neste morgen, og planlagt noe gøy for barna (ta dem med i svømmehall, på julemarked, el.l.)

Anonymous poster hash: 9f60c...db2

Stiller meg bak denne!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at en som ser ungen sin så lite som annenhver uke bør være glad for all ekstra tid han blir tilbudt.

Anonymous poster hash: 455bc...448

Jeg har også 50/50 for mitt barn, men deg er etter fars ønske og ikke mitt. Jeg er selvsagt glad for all ekstra tid med barnet, samtidig som jeg føler at far få ta sin del av ansvaret. Noen ganger må man selvsagt avlyse planer å sette barna først, men hvis det er noe som gjentar seg ofte, hadde også jeg blitt irritert over avlyste planer..

Anonymous poster hash: f97b1...3c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også 50/50 for mitt barn, men deg er etter fars ønske og ikke mitt. Jeg er selvsagt glad for all ekstra tid med barnet, samtidig som jeg føler at far få ta sin del av ansvaret. Noen ganger må man selvsagt avlyse planer å sette barna først, men hvis det er noe som gjentar seg ofte, hadde også jeg blitt irritert over avlyste planer..

Anonymous poster hash: f97b1...3c6

Akkurat den der skjønner jeg ikke at det går an å føle. Jeg har barnet mitt hele tiden utenom annenhver helg, og jeg skulle virkelig ønske jeg hadde ham 100%. Det er ikke fordi jeg vil at far skal ta ansvaret at jeg mener han bør ha samvær, men fordi jeg unner ham gleden barnet vårt er. Heldigvis for meg ser han det ikke helt på samme måte og er fornøyd med annenhver helg. Jeg synes det er veldig rart at foreldre ikke vil ha ungene sine så mye som mulig.

Anonymous poster hash: 455bc...448

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...