Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på barna til jul?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er den eneste som kjøper gave til sønnen min så jeg tar litt av jeg også :) Hadde vært trist hvis det kun skulle være en gave eller to under treet.



Anonymous poster hash: 7672a...a5a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er den eneste som kjøper gave til sønnen min så jeg tar litt av jeg også :) Hadde vært trist hvis det kun skulle være en gave eller to under treet.

Anonymous poster hash: 7672a...a5a

Å det er så godt å høre at det ikke bare er jeg som har det sånn. Takk for at du deler.

Anonymous poster hash: 3d3d9...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to barn. De får slalomutstyr, klær og en tur til legoland av oss.

Anonymous poster hash: 833e8...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir for 1000 kr til hver unge. Barnas far og jeg har blitt enige om å spleise på alle gaver fremover, så vi slipper å konkurrere med hverandre på gavefronten. (Vi har flyttet fra hverandre.)

TS, jeg skjønner godt at du vil fylle opp litt under treet når barnet kun får gaver av deg og et par naboer. Synes det er fint tenkt, men det trenger jo ikke ta helt av. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 åringen får julegave for ca 2000 kr. To store legosett, og masse togbaneting :)

Anonymous poster hash: 4e830...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år så gjør vi en litt annerledes vri og skjevfordeler faktisk litt. Pleier ikke det, men i år så får ungdommen min 3 dagers konsertbilletter til sommeren. Koset ca 2000,-

Samboers barn får det de alle 3 egentlig pleier å få, nemlig 1000,- pakket inn i ett eller annet. En greie jeg bruker å gjøre for at det ikke skal være helt åpenbart hva de får - selv om det er de som ønsker seg de pengene ;)

Får vel forklare den skjevfordelingen litt. Stebarna er voksne, flyttet hjemmefra og har både ektefeller og barn. Det går jo endel penger i gaver til barna deres også, så derfor ser vi ikke noe galt i å gi husets tenåring litt dyrere gave i år. Dette er noe h*n ønsker seg.



Anonymous poster hash: ed40a...787
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Storebror og lillebror får gaver for ca 1000 kr hver, og utenom det får de også to brettspill på deling. Lillesøsters julegave kostet 600.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg går litt overboard hver jul når det gjelder gaver til datteren min. Pleier å ha innstillingen på høsten at i år skal jeg ikke ta av, men så baller det på seg jo nærmere jul vi kommer :P Nå skal det sies at vi har lite familie, så hun får ikke noe særlig andre gaver enn det hun får av meg. Jeg kjøper sjelden gaver ellers i året. Klarer å holde meg til en gave når det er bursdag, også får hun kanskje nye armiringer og bøttesett om sommeren om ikke det fra ifjor er fullt brukbart.

Så i år handla jeg først en ponycycle:

Så denne interaktive hunden (på tilbud til 500) som er kåret til årets leke: http://www.toysrus.no/toysrus-butik/bamser-og-plysjdyr/mekaniske-plysjdyr/wagalong-hvit-valp?id=903528

Deretter har det balla på seg med dukkeseng, dukketøy, en del Frost greier (kjøpt på ebay mesteparten) ettersom frøkna på 4 er helfrelst, nye tegnesaker og noe tøy.

Er det bare jeg som tar litt av?

Anonymous poster hash: 3d3d9...702

Min 2åring får to bøker om Ole Brumm.

Anonymous poster hash: 1ec05...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 2åring får to bøker om Ole Brumm.

Anonymous poster hash: 1ec05...f6a

så får sikkert din 2-åring gaver fra andre?

Anonymous poster hash: 3d3d9...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 kr på sparekonto og litt pakker utenom av det de trenger og ønsker seg. Den ene er nyfødt og eldste 6år. I år går det i monster high (grøss).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker 1000 kr på hver av våre, men de får mange gaver fra sine besteforeldre. Hadde de ikke gjort det, hadde nok vi kjøpt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker 1000 kr på hver av våre, men de får mange gaver fra sine besteforeldre. Hadde de ikke gjort det, hadde nok vi kjøpt mer.

Det forstår jeg veldig godt. De fleste barn får jo gaver av besteforeldre, tanter, onkler osv osv. Slik har ikke vi det, og da blir det veldig annerledes.

Anonymous poster hash: 3d3d9...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så får sikkert din 2-åring gaver fra andre?

Anonymous poster hash: 3d3d9...702

Ja, dobbelt sett besteforeldre, to sett tanter og onkler og tre søskenbarn. Så vet at det blir en gyngestol, dukke, Lego og noe mer. Mye mer enn hun klarer å få oversikt over i løpet av julekvelden.

Anonymous poster hash: 1ec05...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, dobbelt sett besteforeldre, to sett tanter og onkler og tre søskenbarn. Så vet at det blir en gyngestol, dukke, Lego og noe mer. Mye mer enn hun klarer å få oversikt over i løpet av julekvelden.

Anonymous poster hash: 1ec05...f6a

Da forstår du kanskje min situasjon med tanke på at der kun jeg som gir.

Anonymous poster hash: 3d3d9...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har så langt holdt en lav profil på gavefronten til barna, men nå er de små, da (snart 3 og 9 mnd). Og de har fem besteforeldre, fire oldeforeldre, flere tanter og onkler, samt noe gaveveksling med barna til noen av venninnene mine. I år får eldstemann et trepuslespill med bokstaver og sengetøy av oss, og Karius og Baktus-bok og en kopp av lillebroren. Yngste får badeleker og badehåndkle med hette av oss og en bamse av storebror. Usikker på priser, men noe er kjøpt på tilbud. Vi kjøper for øvrig svært lite leker ellers i året, og planlegger å kjøpe en del prakiske ting, som sportsutstyr i årene som kommer.

Om jeg var den eneste eller nesten den eneste som kjøpte gaver til barnet mitt, ville nok jeg også kjøpt en del smågaver. Ikke nødvendigvis veldig dyrt, men skjønner at det kan føles litt stusselig med

en eller to gaver under treet. Ville mao brukt mindre penger enn ts, men kunne sikkert kjøpt samme antall gaver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg veldig godt, og ville gjort det samme.

Selv kjøper vi ikke så mye leker, men prøver å gi utstyr de uansett trenger. Jenta mi får vinterutebukse og lue + fevinger. Lillemann får vintersko og en leke til 100 kr. fra Brannmann Sam.

De får MER ENN NOK gaver av 4 sett besteforeldre (som ikke begrenser seg), 4 onkler og tanter (som heldigvis begrenser seg). Barna får nok litt for mange gaver ellers også, jeg har alltid med noe når jeg har vært borte på jobbreiser, og bestemødrene tar med noe både titt og ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barna får max noe til 500 kroner, om gaven er litt billigere så blir resterne penger bli satt på sparekonto til barnet skal kjøpe hus eller bil. Jeg har en relativt liten familie, men jeg tror det er sunt alikevel at barna ikke får store dyre gaver. Bruker istedet penger på opplevelser på vinteren/jula enn på materialske ting. Det er sinnssykt å kjøpe masse leker som kun vil være interesant for noen dager, kanskje uker. Hele huset blir nærmest overfylt av ting som sjeldent blir brukt. Mange barn blir regelrett lei av å pakke opp gaver på julaften fordi de får altfor mye. De får uansett det de har brukt får løpet av året, så blir julegaven noe ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 2000 på hver av tenåringene (de får kun en ting hver), ca 500 på han på 1,5 (brio tog), ca 300 på minste som er noen uker gammel (kosedyr). De får alle gaver fra flere (besteforeldre/tanter og onkler , venner av oss, egne venner for de to eldste etc), så det blir langt fra tomt under juletreet. Tipper hver av dem får en 7-10 gaver totalt, kanskje mer også.

Ville sikkert ordnet flere gaver til hver av dem dersom de kun fikk gaver fra oss, forstår godt at du vil gi jenta du litt mer å åpne på julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 2-400 kr. De er voksne, tjener bra og har egentlig alt. Vi har blitt enige om å ikke gi for mer enn for tohundre i år, men jeg er allerede oppe i 800 kroner, og da har jeg ikke gitt til deres samboersker hvis jeg ikke ser bort fra fellesgavene. Jeg hater å kjøpe ting, så jeg har bare kjøpt noe litt etter litt og så har summen steget. De får bl.a. ripsgele og eplegele, aqueittgele og noen andre matvarer, pluss par andre ting.

Det er bare til den ene og hans samboer. Jeg kommer til å gå konkurs... har også kjøpt tegneserier som har samlingsverdi. Jeg tror det blir havregrøt fremover og langt ut i februar. Føler meg barnslig, har ingen julestemning, men er veldig glad i å gi bort ting jeg selv ville ønsket meg.

Endret av Emmerdale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fire unger, så jeg har ikke råd til mer enn mellom 500 og 1000 kr på hver.

Men det synes jeg er mer enn bra nok uansett :-)



Anonymous poster hash: 74954...9be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...