Gå til innhold

Kalorier og amming


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange kcal forbrennes ved fullamming? Hører folk raser ned i vekt ved fullamming og normalt kosthold? Hvor mange ekstra kalorier trenger man?

Anonymous poster hash: f677f...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke. Men jeg gikk opp 16kg under svangerskapet. 1 uke etter fødsel hadde jeg gått ned 11kg. To måneder senere har jeg ikke gått ned noe me, dvs jeg har fortsatt de 5kg ekstra. Har på følelsen at de kommer til å være der en stund fremover. Jeg fullammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies man brenner 3000 kcal under fullammingen. Så god mulighet for å miste ekstra kilo under denne tiden.



Anonymous poster hash: bf856...6c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies man brenner 3000 kcal under fullammingen. Så god mulighet for å miste ekstra kilo under denne tiden.

Anonymous poster hash: bf856...6c0

I uka?

Anonymous poster hash: f677f...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uka?

Anonymous poster hash: f677f...495

per dag. Nå har jeg ingen kilder men

Anonymous poster hash: bf856...6c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

per dag. Nå har jeg ingen kilder men

Anonymous poster hash: bf856...6c0

Da hadde vel de fleste vært veeeldig tynne 😥 ca 3500 i uka leste jeg nettop 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

per dag. Nå har jeg ingen kilder men

Anonymous poster hash: bf856...6c0

Wow! Starte melkefabrikk da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke med kalorier, men jeg spiser som en hest og har gått ned til mindre enn jeg veide før graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm inneholder rundt 75kcal per dl. Vil vel tro at det er detudu forbrenner da. Fullamming tilsvarer etterhvert rundt 750ml i døgnet.

Anonymous poster hash: 9160d...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke antall kalorier, men amming er energikrevende. Det er derfor man gjerne får litt ammefett i løpet av graviditeten - så man har litt å gå på. Det er ikke bra å tære på gammelt fett, fordi miljøgifter mor har i kroppen da går over i morsmelka (gammelt fett har mer gifter enn "nytt"). Bør derfor ikke slanke seg mens man ammer, men ta det etter amminga.... Dette er et aspekt som er helt utelatt fra ammedebatten...



Anonymous poster hash: 2d609...0d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått mye større appetitt, og har derfor lagt på meg :(

Sett fra "miljøgiftperspektivet" er jo det bra :-)

Hvis det er nødvendig får man heller ta vektreduksjonen når man er ferdig med å amme.

Anonymous poster hash: 2d609...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vell jeg fullammet i 6mnd, og itilegg til fast føde til barnet mitt var 1 år. Jeg gikk opp i vekt til tross for at jeg spiste normalt. Var tyngre ettet jeg fødte enn når jeg var høygravid.. gikk ned i vekt da jeg sluttet av med hele ammingen. Så jeg har ikke helt troen på at amming hjelper med vekttap.

Anonymous poster hash: 98e6f...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp 10kg under svangerskapet og gikk ned 16kg etter fødsel. Spiser som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...