Gå til innhold

Mistet jobben, trenger råd :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistet nettopp jobben og nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.

 

Har vært sykemeldt i to uker pga hyperemsis, bekkenløsning etc. Er gravid i uke 15. 

 

Hva skal jeg gjøre nå? Hvordan skal jeg få penger? Har ikke jobbet så mye dette året, slik at jeg er redd for at jeg vil få svært lite penger i sykepenger fra NAV samt permisjonspengene. 

 

Har noen noe tips? Skal jeg søke meg ny jobb, holde meg på jobb en måned og så sykemelde meg? Føler meg som den drittsekken, men hva skal jeg gjøre da, må jo ha penger, og er jo ikke i form til å jobbe... 



Anonymous poster hash: 32365...99f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du en mann som kan forsørge deg i perioden?

Anonymous poster hash: ed8e9...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke som tjener nok.. 



Anonymous poster hash: 32365...99f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet er det bare å holde seg sykemeldt ut svangerskapet.

Da får du sykepenger fram til permisjon, og full rett på permisjonspenger.

 

Og med hyperemessis og dårlig bekken, skulle ikke det være så vannskelig.

 

Har vært i samme situasjonen selv 2 ganger, og det er utrolig kjipt og stressende.

 

Ene gangen sa faktisk legen at han ville holde meg sykemeldt så jeg slapp å stresse slik, for det kunne gå utover babyen....



Anonymous poster hash: bb11d...f6f
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sykt at folk faker sykdom for å få penger! Når du på død og liv må ha unge uten fast jobb, ja da må DU ta konsekvensene! Du søker selvfølgelig nye jobber, det er ikke akkurat sånn at du står på ønskelisten til arbeidsgiverne med en liten unge nettopp trøkt ut og på vei i barnehagen, og med viten om at nr to sikkert snart er på vei. Gravide snyltere altså, dere fortjener faen meg ikke å få unge!



Anonymous poster hash: e50b8...dd0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest solavskjerming

Det er helt sykt at folk faker sykdom for å få penger! Når du på død og liv må ha unge uten fast jobb, ja da må DU ta konsekvensene! Du søker selvfølgelig nye jobber, det er ikke akkurat sånn at du står på ønskelisten til arbeidsgiverne med en liten unge nettopp trøkt ut og på vei i barnehagen, og med viten om at nr to sikkert snart er på vei. Gravide snyltere altså, dere fortjener faen meg ikke å få unge!

Anonymous poster hash: e50b8...dd0

Ts har ikke skrevet noe om at hun ikke har fast jobb. Det er desverre noen som mister sine fast jobber også i dette landet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg..  Jeg faker ikke noe som helst! Les gjennom innlegget mitt før du kommenterer, idiot! Prøv å spy 10 ganger om dagen, og svim av hver gang du reiser deg før du uttaler deg om ting. Herregud!



Anonymous poster hash: 32365...99f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mistet du jobben?

Var du allerede sykemeldt da du mistet jobben?

Har du fast stilling, vikar eller ringe vikar?

Hvor mye jobber du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo få støtte en eller annen plass, slik er det jo. Kjenner flere som ikke har hatt jobb eller fast forhold som pp en eller annen får penger å leve av. Ta kontakt med NAV å hør hva de anbefaler

Anonymous poster hash: 28ba2...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sykemeldt da jeg ble oppsagt. Var en saklig grunn. Vikariatet ble opphevet. Jobbet 100%.

Ble vikarer oppsagt fordi du var sykemeldt eller fordi det var slutten på det?

Så lenge du var sykemeldt da du ble sagt opp, og det er grunn for at du fortsatt skal være sykemeldt. Vil du få det samme i sykepenger som du fikk i lønn.

Sykepenger gir grunnlag for foreldrepenger. Så da skal du få foreldrepenger som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde spurt legen om å sykemelde meg videre. 

 

Jeg hadde fast jobb men ble oppsagt fordi avdelingen min ble overflyttet og jeg hadde ikke mulighet til å bli med på lasset. Vi planla IKKE å bli gravid/få barn, men dette fant ut av graviditeten og mistet jobben med bare et par dagers mellomrom - maks uflaks. Jeg fikk nyss i at jeg kom til å bli oppsagt før jeg fikk formell oppsigelse, og etter å ha vurdert fram og tilbake, diskutert med legen min og rett og slett innsett at jeg ikke hadde noe annet valg ba jeg om å bli sykemeldt. Legen min mente dette var til det beste for å sikre meg/oss økonomisk så jeg er sykemeldt fram til permisjon. Bor på ei lita bygd med (en av) Norges høyeste arbeidsledighet og jeg hadde absolutt ingen sjanse til å få meg ny jobb når alle i tillegg vet at jeg er gravid - no chance in hell! 

 

Folk må bare dømme meg nord og ned, men noen ganger må man bare velge det som er fornuftig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig med avgjørelsen din, FantasDick. Jeg hadde gjort det samme om jeg stod i din situasjon :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...