Gå til innhold

hvilket service skal man ønske seg?


AnonymBruker

valg av service  

37 stemmer

  1. 1. hvilket servise skal vi ønske oss?

    • http://www.havens.co.uk/tableware/dinner-services/wedgwood/vera-wang-lace-platinum/plates/product15110.html
    • http://shop.villeroy-boch.com/no_nb/borddekking/serviser/classic/gray-pearl.html
    • http://www.tilbords.no/klassisk-og-romantisk-med-angelina-7068.html
    • https://www.kitchn.no/nettbutikk/dekketoy/glass-krus/kopper-og-krus/20461/


Anbefalte innlegg

Vi har vært og satt opp ønskelister i ulike butikker i dag men sliter med og bli enige om hvilket servise vi skal ønske oss. vi har alt middagsservise men ønsker oss kaffe/frokostservise. (middagsservise selges ikke lenger)

kan dere hjelpe oss med og velge? Hvilket synes du er finest?

Servise en: Wedgwood Vera Wang Lace Platinum http://www.havens.co.uk/tableware/dinner-services/wedgwood/vera-wang-lace-platinum/plates/product15110.html

Villeroy & boch Gray Pearl: http://shop.villeroy-boch.com/no_nb/borddekking/serviser/classic/gray-pearl.html

Royal Porcelain Angelina http://www.tilbords.no/klassisk-og-romantisk-med-angelina-7068.html

eller dette enkle service her:

Rosendahl Grand cru: https://www.kitchn.no/nettbutikk/dekketoy/glass-krus/kopper-og-krus/20461/

Anonym poster: 3fe0dcef933fecc70eb1727182bc3754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosendahl: Dårlig kvalitet, kjedelig.

Angelina: Veldig pent, men skeptisk til ting man bare får tak i hos en kjede, større risiko for at det blir trøblete å supplere. Kjenner ikke til kvaliteten.

Vera Wang: Vakkert servise, god kvalitet, vært i produksjon med suksess forholdsvis lenge, lang leveringstid på varer fra WW, men det føres av flere leverandører.

Grey Pearl: Pent, klassiker, bestselger fra VB, og dermed liten sjanse for å bli tatt ut av produksjon. Men er litt lei av det, synes så mange har det, og jeg føler ikke at jeg får den eksklusiviteten som burde følge et så dyrt servise.

Ville dermed gått for Vera Wang sitt Lace Platinum!:)

(ja, jeg har over snittet interesse for porselen, og har jobbet med det!:fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: Det er ikke noe problem å skaffe Angelina Platinum selv om det bare finnes hos en kjede.

Dette er kjedens mest populære service og min spådom er at det kommer til å ta maange år før det kommer til å bli et prolem. ( Jeg jobber i Tilbords) Det er også bra kvalitet på den.

Ellers så er jeg enig i Kaprifolens beskrivelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ønske dere penger til Redd Barna i stedet ?! Du trenger hjelp til å finne ut hvilket servise du skal ønske deg... kjære vene...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wedgwood Vera Wang Lace Platinum http://www.havens.co...oduct15110.html

Enkelt og pent. Middagstallerkenene er nøytrale og vil passe inn i enhver festanledning, og det legger få/ingen føringer på hvordan bordet bør pyntes. Jeg synes også at koppene var de fineste blant servisene du har plukket ut. Jeg likte også godt supperterrinen. Jeg ville valgt dette.

Villeroy & boch Gray Pearl: http://shop.villeroy...gray-pearl.html

Pent, men jeg føler "alle" har det, noe som hos meg gjør at det faller på listen. Når det finnes så mange flott serviser, hvorfor ikke velge et annet som ikke så mange har? Ikke helt min smak, da jeg synes det er litt for herskaplig, men det vil sikkert passe bedre inn hos TS.

Royal Porcelain Angelina http://www.tilbords....elina-7068.html

Jeg har egentlig aldri likt dette serviset, eller, ved første øyekast synes jeg det er pent og søtt, men jeg synes det blir litt vel romantisk med rosemønsteret (i alle fall blomster), og jeg mener det kan legge noen føringer for pynting av bordet (f.eks. til jul). At det bare finnes i én kjede ville jeg bekymret meg mindre for.

Rosendahl Grand cru: https://www.kitchn.n...-og-krus/20461/

Jeg forbinder dette med hverdagsservise, og jeg har lest på KG at det har dårlig kvalitet. Ville ikke gått for dette.

Som nevnt ville jeg valgt Lace Platinum fra Wedgwood. Det har en pen og enkel dekor som jeg tror vil passe godt til enhver anledning. Jeg tror også at dette er et servise man vil like like godt om tjue/tredve år.

Endret av Grønt blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ønske dere penger til Redd Barna i stedet ?! Du trenger hjelp til å finne ut hvilket servise du skal ønske deg... kjære vene...

Hvorfor en slik kommentar? Det er da ikke slik at TS egentlig ikke vil ha servise, men presses og derfor trenger hjelp til å velge.

TS og mannen liker flere serviser, men skal bare ha ett penservise, og hun ønsker derfor innspill som kan gjøre det lettere å velge et servise de nok planlegger å ha i mange år framover.

Hva er problemet med det?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er at (jeg mener at)det er unødvendig med serviser i hytt og pine.. og at det virker som om mange føler at de MÅ ønske seg noe sånt når de skal gifte seg... Blir bare litt irritert når de kunne ha støttet en god sak i stedet.. Hva med å kjøpe seg frokostservise på fretex? Så støtter man samtidig en god sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de allerede har et frokostservise/hverdagsservise? Skal de kun kjøpe seg enda et slik at de samtidig støtter en god sak?

Jeg tenker at de som har alt og ikke ønsker seg noe spesielt, like gjerne kan ønske seg bidrag til ideelle organisasjoner (f.eks. Frelsesarmeen, Amnesty, Redd Barna, Leger uten grenser, Røde kors osv.). Men i dette tilfellet ønsker TS og mannen seg et servise, og de ønsker hjelp til å velge ut et av flere fine serviser. Vi vet heller ingenting om hvilke organisasjoner de ev. støtter til vanlig, om de er engasjert i frivillig arbeid etc.

Hadde TS skrevet: "Vi har skuffer og skap fulle av serviser, men alle mener vi må ønske oss servise til bryllupet, hvilket skal vi velge", så hadde jeg skjønt kommentaren din (og vært enig med deg), men i dette tilfellet synes jeg den ble litt malplasert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ønske dere penger til Redd Barna i stedet ?! Du trenger hjelp til å finne ut hvilket servise du skal ønske deg... kjære vene...

HELT ENIG! Hver gang noen jeg kjenner skal gifte seg så gnåler de om serviset.. Når jeg gifter meg så skal jeg be gjestene gi penger til et godt formål eller kjøpe hva de vil, gifter meg ikke for gavene sin skyld. Kommer ikke til å legge ut ønskelister i butikker rundt omkring, syns det blir for materialistisk og krav om dyre gaver. Men jeg skjønner at folk syns det er praktisk. Jeg har allerede et helt greit servise til kaffe og et til middag, og det trur jeg at folk flest har siden "alle" drikker kaffe og alle spiser middag. Kaffe/middags-gjester som jeg har på besøk krever ikke noe dyrt porselen å drikke/spise av ;)

Meeen syns den nest siste var finest, må jo være litt snill da :P

Anonym poster: 9337f0821a8f24cd7927801a344aa14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene! Det må da være lov å få ønske seg nytt servise til bryllupet. Siden man får gaver ved en slik anledning er det jo en grei mulighet til å oppgradere eller ønske seg noe man ikke har. Mange har gjerne endel år på hybel bak seg og litt ymse av kjøkkengreier. På ett tidspunkt vil man ha noe som er mer enn "bra nok".

Fretex kan være greit det av og til, men jeg for min del står over Fretex.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo klart man kan ønske seg det, men jeg hadde ikke det. Men hadde jeg fått det så hadde jeg selvsagt blitt glad, hadde bare ikke bedt om å få det da jeg som sagt ikke er så opptatt av gjenstander.

Et vennepar av meg måtte ha servise med en gang de ble samboere, gikk på den dyreste butikken som har sånt og fortalte folk at de ønsket seg det ene settet som de fant der. Trur det var foreldrene hans som kjøpte det til de. Uten planer om å gifte seg, de er ennå sammen etter nesten 10 år, men intet bryllup ennå. Så mange tar det med et dyrt servise som noe man må ha når man er gift/samboer, merkelig syns jeg

Anonym poster: 9337f0821a8f24cd7927801a344aa14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her

Vi vil samle på et kaffe servise da vi fra før av bare har middagsservise og kaffeservise består av ikea asjetter og kopper. Hyggelig og kunne servere folk vi vil ha på besøk i ulike anledinger i fremtiden i noe annet en det enkle og billige ikea servise. Jeg ser ikke noe galt i dette. I alle bryllup jeg har vært i ønsker gjestene gi gave. Jeg krever jo ingen ting men for at gjestene skal få en veileding på hva de kan kjøpe tenkte jeg det var en lur ting og ønske oss et slik servise. Jeg tenker jo da så klart at gjestene kan kjøpe enkelt deler og ikke hele serviset. OM man ikke hadde laget ønskeliste hadde vi fått masse ting man ikke trenger eller har plass til og en asjett eller kopp av ulike serviser noe som og er kjedelig. Hadde blitt en stor byttejobb etterpå.

Og denne tråden opprettet jeg igrunn bare for og få litt gode tilbakemeldinger på hvilket servise folk likte og ikke for og diskutere hvor materlialistisk vi er fordi vi ønsker oss et servise.

Vii tenker sette opp på ønskelisten vår et veledig formål og. så da kan gjestene velge selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Vi ønsket oss Rosendal grand cru serien, og er stråelned fornøyd med det. Skjønner ikke hva folk babler om dårlig kvalitet på det, bruker vannglassene daglig, og de er like fine etter 2 år. Vi giftet oss bare for 3 uker siden så det nye er ikke bruk enda. Vinglassene er og også suverene synes nå jeg. Det er enkelt, men jeg liker det enkle bedre enn dette med firkantete kanter og masse gull/sølv på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke bare "babbel", men flere av oss har jobbet med dette, og sett reklamasjonsnivået!;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at (jeg mener at)det er unødvendig med serviser i hytt og pine.. og at det virker som om mange føler at de MÅ ønske seg noe sånt når de skal gifte seg... Blir bare litt irritert når de kunne ha støttet en god sak i stedet.. Hva med å kjøpe seg frokostservise på fretex? Så støtter man samtidig en god sak.

Fretex? Fretex er ett elendig valg for å støtte en god sak..

Anonym poster: 88c823a0ab03279ebcfeaf2c5d49e5f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady Di

ts her

Vi vil samle på et kaffe servise da vi fra før av bare har middagsservise og kaffeservise består av ikea asjetter og kopper. Hyggelig og kunne servere folk vi vil ha på besøk i ulike anledinger i fremtiden i noe annet en det enkle og billige ikea servise. Jeg ser ikke noe galt i dette. I alle bryllup jeg har vært i ønsker gjestene gi gave. Jeg krever jo ingen ting men for at gjestene skal få en veileding på hva de kan kjøpe tenkte jeg det var en lur ting og ønske oss et slik servise. Jeg tenker jo da så klart at gjestene kan kjøpe enkelt deler og ikke hele serviset. OM man ikke hadde laget ønskeliste hadde vi fått masse ting man ikke trenger eller har plass til og en asjett eller kopp av ulike serviser noe som og er kjedelig. Hadde blitt en stor byttejobb etterpå.

Og denne tråden opprettet jeg igrunn bare for og få litt gode tilbakemeldinger på hvilket servise folk likte og ikke for og diskutere hvor materlialistisk vi er fordi vi ønsker oss et servise.

Vii tenker sette opp på ønskelisten vår et veledig formål og. så da kan gjestene velge selv.

Syns du skal velge det du liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi ønsket oss Grand Cru til hverdagsservise siden vi allerede hadde et arvet finservise. Om jeg skulle hatt et finservise hadde jeg definitivt gått for Vera Wang, det er nydelig!

Jeg har heller ikke sett noe til den dårlige kvaliteten og vi har brukt vårt hver dag i 2 år nå. Ingen riper, og ingen hakk enda. Det samme melder flere av vennene våre om, så jeg tviler nok litt på at kvaliteten er så elendig i forhold til bruken. Jeg tipper nok at reklamasjonene kommer av at det selges enormt mange fler av dette serviset jevnt over enn de dyre finservisene, og at det i tillegg brukes daglig av mange. Jeg nekter i allefall å tro noe annet før jeg ser en ren statistikk på reklamasjonen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsket oss (og fikk) Angelina-servise til vårt bryllup :) Synes det er utrolig fint og kan brukes til mange anledninger! Da vi giftet oss var det noe tull med listene til TilBords, så vi endte opp med dobbelt sett av nesten alt... Sånn til obs! Men ikke noe problem å bytte, evt. beholde alt i tilfelle du skal ha stort middagsselskap/kaffeselskap ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at man skal kunne kjøpe serviser på Fretex må noen ha kjøpt det i butikken først.

Hvis alle skal kjøpe serviser på Fretex tar det ikke lang tid før Fretex ikke har noe å selge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsket oss Grand Cru til hverdagsservise siden vi allerede hadde et arvet finservise. Om jeg skulle hatt et finservise hadde jeg definitivt gått for Vera Wang, det er nydelig!

Jeg har heller ikke sett noe til den dårlige kvaliteten og vi har brukt vårt hver dag i 2 år nå. Ingen riper, og ingen hakk enda. Det samme melder flere av vennene våre om, så jeg tviler nok litt på at kvaliteten er så elendig i forhold til bruken. Jeg tipper nok at reklamasjonene kommer av at det selges enormt mange fler av dette serviset jevnt over enn de dyre finservisene, og at det i tillegg brukes daglig av mange. Jeg nekter i allefall å tro noe annet før jeg ser en ren statistikk på reklamasjonen. ;)

Da er dere heldige. Men jeg tror faktisk at vi som har jobbet med dette har litt bedre innsikt i salgsstatistikk vs reklamasjoner enn du og din håndfull venner! ;) No offence. Man sammenligner selvsagt ikke reklamasjoner på serviser som ikke kan sammenlignes i antall solgte, eller pris/kvalitet.

Og jeg bruker ikke masse tid på å studere tall og kolleksjoner fordi jeg ikke vet hva jeg holder på med...

MEN, kanskje noe av det høye reklamasjonsgrunnlaget er at mange tydeligvis tror Rosendahl er et dyrt og fjongt finservise. Ja, prisen er kanskje høy (for sin sjanger). Men det er ikke glasuren eller materialet du betaler for, det er en merkevare. Så jeg kan vel gå med på at folk kanskje setter for høye krav til Rosendahl, og dermed reklamerer lettere enn på sammenlignbare produkter (som er billigere).

Fakta er at Rosendahl holder ikke spesielt god kvalitet generellt sett, men ligger bortimot høyest i pris i sin "klasse".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...