Gå til innhold

Hvorfor feminisme ikke er for likestilling og like rettigheter


FreeLife

Anbefalte innlegg

1) Hvis feminisme handler om like rettigheter - hvorfor representeres ikke menns problemer i like stor grad som kvinners, på feministenes agenda?

 

2) Hvorfor klager ikke feminister over fordeler kvinner har over menn  - f.eks ved kvoteringer osv

 

3) I USA voldtas mellom 100-140 tusen menn hvert å i fengsel. Det er flere enn antall kvinner som voldtas. Hvorfor er feminister tause?

 

4) Ca halvparten av alle vold i hjemmet rammer menn, likevel finnes det få, om ingen, steder disse mennene kan dra og søke hjelp.

 

5) Menn er 80% av alle ofre for selvmord

 

6) 90% av alle dødsfall på arbeidsplassen

 

7) 90-100% dødsfall i krig (97% er amerikanske tall)

 

8) 77% av alle drap rammer menn

 

9) Kvinner får i gjennomsnitt halvparten så strenge straffer som menn for de SAMME handlingene.

 

Menn blir objektivisert, voldtatt og dårlig behandlet - likevel må vi holde enormt høye samfunnsmessige standarder. 

 

Så hvordan kan alle menn være så priviligerte, og alle kvinner være undertrykt, om man ser på disse faktaene?

 

Hvilke rettigheter synes feministene at de mangler? Eller er det på tide å våkne opp fra den sinnsyke navlebeskuende tilværelsen og se at virkeligheten faktisk er helt omvendt av hva de i sitt koko-ekkokammer har blitt lurt til å tro?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tråden tok av!

 

Var det fordi den består av argumenter som er vanskelig å argumentere i mot for feminister? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden tok av!

 

Var det fordi den består av argumenter som er vanskelig å argumentere i mot for feminister? 

 

Eller så er det bare fordi feminister er så drittlei av å få kjeft og bli tillagt meninger hele tiden, at de har gitt opp tråder som dette. Det er i alle fall tilfellet for min del.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så er det bare fordi feminister er så drittlei av å få kjeft og bli tillagt meninger hele tiden, at de har gitt opp tråder som dette. Det er i alle fall tilfellet for min del.

Samme her. Orker ikke engang svare i slike idiot-tråder som dette. Det er så lavmål og uintelligent at det skulle ikke vært mulig en gang, og ikke gidder de høre når vi sier "nei, sånn er det ikke", for de har bestemt seg for at sånn er det. Som en sta 3-åring. :) 

Anonymous poster hash: fb118...dc3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Hvis feminisme handler om like rettigheter - hvorfor representeres ikke menns problemer i like stor grad som kvinners, på feministenes agenda? Feminisme oppstod som et opprør i en tid da rettigheter mellom kvinner og menn var svært skjeivfordelt, i menns favør. På noen omårder er det fortsatt en slik skjevfordeling, så ja, det handler om like rettigheter, men fra et kvinneperspektiv. Det ingen som sier at menn ikke kan kjempe for rettigheter de måtte mene de mangler. 

 

2) Hvorfor klager ikke feminister over fordeler kvinner har over menn  - f.eks ved kvoteringer osv

Kvotering skjer med begge kjønn. Kvotering gjøres med mål om å oppnå mer likhet.

 

3) I USA voldtas mellom 100-140 tusen menn hvert å i fengsel. Det er flere enn antall kvinner som voldtas. Hvorfor er feminister tause?

Fordi det ikke er feministenes agenda. Det handler om den horrible måten fengsel drives på i USA. 

 

4) Ca halvparten av alle vold i hjemmet rammer menn, likevel finnes det få, om ingen, steder disse mennene kan dra og søke hjelp.

Det har blitt opprettet flere krisesenter i Norge de senere år. En grunn til at det ikke har eksistert, er på grunn av uheldige kjønnsroller der en ser på menn som tøffe og sterke som skal klare seg selv, og kvinner som svake. Dette er uheldig, og et kjønnsrollemønster feminister ikke liker.

 

5) Menn er 80% av alle ofre for selvmord

Jaha? Og hvorfor er det feministenes feil?  Gjennomførte selvmord er tre ganger så hyppig hos menn, mens

selvmordsforsøk er tre ganger så hyppig hos kvinner. 

 

6) 90% av alle dødsfall på arbeidsplassen

Men har tradisjonelt jobber som kan medføre mer akutt risiko enn kvinner. Skjønner

ikke hva det har med feminisme å gjøre heller. Men det har mye med arbeidsmiljøvern å gjøre.

 

7) 90-100% dødsfall i krig (97% er amerikanske tall)

Det er naturligvis fordi flere menn enn kvinner deltar i krig. 

 

8) 77% av alle drap rammer menn

Hvem tror du står bak storparten av disse drapene da?

 

9) Kvinner får i gjennomsnitt halvparten så strenge straffer som menn for de SAMME handlingene.

Ja, det er et juridisk problem. Men det er også ikke noe feminister setter pris på, for igjen tillegges kvinner og menn

ulike egenskaper etter hvilket kjønn de har. Begge taper på det.

 

Menn blir objektivisert, voldtatt og dårlig behandlet - likevel må vi holde enormt høye samfunnsmessige standarder. 

 

Jeg forstår ikke hva du mener med den siste setningen. Hvilke samfunnsmessige standarder snakker du om?

 

Så hvordan kan alle menn være så priviligerte, og alle kvinner være undertrykt, om man ser på disse faktaene?

Det er ingen som har sagt at alle menn er så privilegerte, eller at alle kvinner er undertrykt. 

 

Hvilke rettigheter synes feministene at de mangler? Eller er det på tide å våkne opp fra den sinnsyke navlebeskuende tilværelsen og se at virkeligheten faktisk er helt omvendt av hva de i sitt koko-ekkokammer har blitt lurt til å tro?

Endret av sol87
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminister vil ikke diskutere sånt som dette, fordi det viser hvilken stor løgn feminismen er. De som vil argumentere forsøker bare å bortforklare det, gjerne ofte med "feminister mener ikke ditt og datt"



Anonymous poster hash: e0fba...e51
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller så er det bare fordi feminister er så drittlei av å få kjeft og bli tillagt meninger hele tiden, at de har gitt opp tråder som dette. Det er i alle fall tilfellet for min del.

 

 

 

Samme her. Orker ikke engang svare i slike idiot-tråder som dette. Det er så lavmål og uintelligent at det skulle ikke vært mulig en gang, og ikke gidder de høre når vi sier "nei, sånn er det ikke", for de har bestemt seg for at sånn er det. Som en sta 3-åring. :)

Anonymous poster hash: fb118...dc3

 

 

Du orker ikke svare på mine påstander med det du mener er fakta? 

 

Eller er det fordi du ikke har noen rasjonelle argumenter å komme med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

2) Hvorfor klager ikke feminister over fordeler kvinner har over menn  - f.eks ved kvoteringer osv

Kvotering skjer med begge kjønn. Kvotering gjøres med mål om å oppnå mer likhet.

5) Menn er 80% av alle ofre for selvmord

Jaha? Og hvorfor er det feministenes feil?  Gjennomførte selvmord er tre ganger så hyppig hos menn, mens

selvmordsforsøk er tre ganger så hyppig hos kvinner. 

 

Bare for å slå litt hull på den boblen din. Det er flere kvinnlige studenter enn mannlige, men til tross for dette så kvoteres kvinner inn på MANGE flere studier enn det menn gjør. Hva skal gjøres med denne skjevheten synes du?

http://www.aftenposten.no/okonomi/Jenter-far-ekstrapoeng-for-a-ta-guttedominerte-studier-7924414.html

Når du sier "Gjennomførte selvmord er tre ganger så hyppig hos menn, mens

selvmordsforsøk er tre ganger så hyppig hos kvinner. ", mener du da at antallet kvinner som prøver å ta livet sitt (inkluderer de som klarer det og de som feiler) er tre ganger hyppigere enne antaller menn som gjør det samme? For det stemmer ikke.

Og er det ikke litt mer drastisk å få gjort noe med mennene sin situasjon siden de faktisk dør?

 

Anonymous poster hash: 469b0...8d8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Takk for relativt saklig svar..og spesielt at du holder deg til ballen og ikke den slemme mannen 

 

2.. Nevn kvotering for menn - jeg kommer ikke på noe sted hvor menn kvoteres inn

 

3. Ok..så på samme måte er det ikke menns feil at kvinner i Norge overfallvoldtas. Det handler om måten vi driver asyl -og innvandringspolitkk på.

 

4. Bra. Menn har også følelser.

 

5. Det er ikke feministenes feil at menn tar mer selvmord enn kvinner. Men det sier noe om at vi i større grad enn kvinner sliter. At kvinner gjør selvmordsFORSØK oftere enn menn sier vel egentlig noe om hvor vanskelig det er for menn å tørre stå fram med sine problemer. Så istedenfor å skrike om hjelp, slik som kvinner gjør med sine forsøk, så lever menn i større grad alene med sine problemer og ender opp med å gjøre slutt på seg selv istedenfor å søke hjelp.

 

6. Det handler om at menn kanskje fortjener litt bedre betalt i jobber som kan medføre døden.

 

7.Ja, flere men deltar i krig. Hvorfor er det slik? Hvorfor deltar ingen kvinner i krig, når kvinner i snart like stor grad som menn er med på å starte kriger?

 

8. At menn dreper menn gjør jo ikke mannlige voldsofre noe mindre utsatte? Det er vel samme hvem som stikker kniven i deg? Eller gjør det mindre vondt om du blir drept av ei dame enn en mann?

 

9. Bra.

Endret av FreeLife
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bare for å slå litt hull på den boblen din. Det er flere kvinnlige studenter enn mannlige, men til tross for dette så kvoteres kvinner inn på MANGE flere studier enn det menn gjør. Hva skal gjøres med denne skjevheten synes du?

http://www.aftenposten.no/okonomi/Jenter-far-ekstrapoeng-for-a-ta-guttedominerte-studier-7924414.html

Når du sier "Gjennomførte selvmord er tre ganger så hyppig hos menn, mens

selvmordsforsøk er tre ganger så hyppig hos kvinner. ", mener du da at antallet kvinner som prøver å ta livet sitt (inkluderer de som klarer det og de som feiler) er tre ganger hyppigere enne antaller menn som gjør det samme? For det stemmer ikke.

Og er det ikke litt mer drastisk å få gjort noe med mennene sin situasjon siden de faktisk dør?

 

Anonymous poster hash: 469b0...8d8

 

 

I følge folkehelseinstituttet stemmer det faktisk at kvinner gjør tre ganger så mange forsøk som menn..

 

http://www.fhi.no/tema/selvmord/fakta-om-selvmord

 

Men jeg synes ikke det er så problematisk for kvinner. De forsøkene er rop om hjelp, og da får man hjelp. Menn tier, prater ikke med noen, isolerer seg og tar til slutt livet sitt. Det er et SÅ stort stigma for menn å slite og spørre om hjelp at svært få gjør det, og derfor tar mange heller livet sitt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du orker ikke svare på mine påstander med det du mener er fakta? 

 

Eller er det fordi du ikke har noen rasjonelle argumenter å komme med?

 

Nope, for du kommer bare til å kverulere og nekte på det jeg sier, sånn som du har gjort med sol87. Det nytter jo ikke å diskutere med sånne som deg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2.. Nevn kvotering for menn - jeg kommer ikke på noe sted hvor menn kvoteres inn

 

Menn kvoteres inn i gutteklubben grei.

;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en god ide mann; kom deg ut av nettforumet og kjemp for gutta sine rettigheter, du kan nesten ikke forvente at noen andre kjemper dine kamper ;)

Anonymous poster hash: e3489...99f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope, for du kommer bare til å kverulere og nekte på det jeg sier, sånn som du har gjort med sol87. Det nytter jo ikke å diskutere med sånne som deg.

 

Så du tåler ikke diskusjon eller at noen argumenterer i mot deg. Det NYTTER bare ikke diskutere med meg! For jeg er ikke enig med deg! :)

Du kommer ikke med noen argumenter - så jeg skjønner ikke hva du gjør her? Hvorfor deltar du i tråden når du ikke har noe å komme med annet enn at du ikke har noe å komme med? Det gir ingen mening.

 

Menn kvoteres inn i gutteklubben grei.

;)

Dere glemte å invitere meg! :(

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn kvoteres inn i gutteklubben grei.

;)

Veterinærstudiet har kvotering for menn.

Anonymous poster hash: e3489...99f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en god ide mann; kom deg ut av nettforumet og kjemp for gutta sine rettigheter, du kan nesten ikke forvente at noen andre kjemper dine kamper ;)

Anonymous poster hash: e3489...99f

 

Jeg er gift og har barn. Jeg klarte meg, jeg reproduserte meg. Yay. Og jeg er rett og slett for lat og egoistisk til å ta noen kamp for andre menn. Men jeg kan vel sitte her og lure litt og skrive litt på en lat ettermiddagskveld kan jeg ikke? Uten at jeg må opprette et politisk parti og lage youtubevideoer? Får jeg lov til det? Eller må man kjempe kamper for hver eneste lille ting man er interessert i? ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Stringfellow1

 How to be a great feminist, in three simple steps:

 

 1. Take a problem that both genders face.
 2. Remove all men from the equation.
 3. Blame all men for the problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veterinærstudiet har kvotering for menn.

Anonymous poster hash: e3489...99f

 

Det er et studie med 70 tudenter i året, hvorav 10 er gutter. Ikke akuratt massiv kvotering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tåler ikke diskusjon eller at noen argumenterer i mot deg. Det NYTTER bare ikke diskutere med meg! For jeg er ikke enig med deg! :)

Du kommer ikke med noen argumenter - så jeg skjønner ikke hva du gjør her? Hvorfor deltar du i tråden når du ikke har noe å komme med annet enn at du ikke har noe å komme med? Det gir ingen mening.

 

Jeg tåler en diskusjon og motargumenter, jo, men jeg har diskutert med typer som deg før og dere bare avfeier det når vi kommer med motargumenter og statistikk mot dere igjen (som du gjorde med sol87 tidligere i tråden angående selvmordsforsøk).

Jeg ble med i tråden for å svare på din irritasjon over at ingen feminister svarte deg, og komme med en mulig forklaring. Mange av oss er rett og slett lei av å bli stilt til veggs og krevd statistikker og kilder av hver gang vi sier noe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge folkehelseinstituttet stemmer det faktisk at kvinner gjør tre ganger så mange forsøk som menn..

 

http://www.fhi.no/tema/selvmord/fakta-om-selvmord

 

Men jeg synes ikke det er så problematisk for kvinner. De forsøkene er rop om hjelp, og da får man hjelp. Menn tier, prater ikke med noen, isolerer seg og tar til slutt livet sitt. Det er et SÅ stort stigma for menn å slite og spørre om hjelp at svært få gjør det, og derfor tar mange heller livet sitt. 

 

Da må jo menn slutte å tie. Det kan ikke feminister hjelpe dem med. Det menn som sliter trenger, er andre mannlige forbilder som viser at det er lov å være svak når man er mann. I tråder om menn som har blitt voldtatt her inne, har det kommet svært mange ekle kommentarer fra andre menn om at det ikke er mulig for en mann å bli voldtatt og at de var "heldige". For meg kan det virke som at stigma rundt det å være svak og mann i hovedsak er skapt av andre menn.

 

Å si at kvinners selvmordsforsøk kun er et rop om hjelp, har du ikke dekning for. Poenget er at både kvinner og menn i stor grad lider slik at de velger å gjøre noe drastisk. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...