Gå til innhold

Høye kvinnfolk og vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet man ikke kan si om noe er fint/ normalt basert på tall i et kommentarfelt. Men jeg spør likevel: er det noen høye damer her? Hva veier dere? Jeg er 175 cm og veier 66 kg, jeg føler meg ganske enorm i forhold til de fleste vennene mine (noen mannfolk har også kommentert det). Dog jeg er også høyere enn de aller aller fleste venninnene. Jeg VET at jeg ikke er feit, men jeg klarer ikke å la være å være veldig selvbevisst rundt dette.

Anonymous poster hash: 4caf6...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet man ikke kan si om noe er fint/ normalt basert på tall i et kommentarfelt. Men jeg spør likevel: er det noen høye damer her? Hva veier dere? Jeg er 175 cm og veier 66 kg, jeg føler meg ganske enorm i forhold til de fleste vennene mine (noen mannfolk har også kommentert det). Dog jeg er også høyere enn de aller aller fleste venninnene. Jeg VET at jeg ikke er feit, men jeg klarer ikke å la være å være veldig selvbevisst rundt dette.

Anonymous poster hash: 4caf6...673

Jeg har nesten samme høyde og vekt ( 1 cm og 1 kg i forskjell fra deg) og fikk vite av lege at dette er idealvekt

Anonymous poster hash: a4b0d...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten samme høyde og vekt ( 1 cm og 1 kg i forskjell fra deg) og fikk vite av lege at dette er idealvekt

Anonymous poster hash: a4b0d...dbc

Da vil jeg si at det var en dårlig lege. Det går ikke an å si at en vekt er den mest ideelle for en viss høyde, det avhenger av kroppsbygning. Er man veldig spinkelt bygd vil det være naturlig å veie mindre enn hvis man er veldig kraftig bygd.

TS: Du har ingen grunn til å føle deg stor, selv om du skulle være spinkelt bygd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 176, ser best ut når jeg veier ca 67 kg, men veier vanligvis mellom 70 og 75kg... Føler meg også enormt stor, selvom jeg vet jeg ikke er det....



Anonymous poster hash: aca33...0ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 175 og veier rundt 60. Har gått mye opp i vekt og veide som regel rundt 54 :( Begynner å føle meg ganske stor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo! Jeg får utrolig vondt inne i meg av å lese at dere med så fin og normal vekt/høyde føler dere store. Alle og enhver av dere har en sunn og fin BMI, kanskje spiser dere og trener regelmessig - for det er jo det som teller. Man skal føle seg fornøyd med seg selv, såklart, noe som er svært vanskelig. Sunnhet er uansett det viktigste og et godt utgangspunkt for en bedre selvfølelse. 

 

On topic: Når man er høy er det også gjerne lettere å føle seg kraftig og stor. Samtidig er jo vekta fordelt mer utover. Vet mange gjerne vil kompensere for høyden med en lavere vekt fordi de ikke vil være "gigantiske". Høye jenter er fine - like mye som at lave jenter er fine, men uansett så ønsker jeg deg lykke til i veien videre i alt dette kroppshysteriet. Håper du godtar deg selv slik du er og ikke sammenligner deg med vennene dine  :blomst:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 170 og 60kg og jeg føler meg også stor:\ Er jo ikke feit på noen måte men føles likevel sånn.



Anonymous poster hash: cbfc5...eb1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kvinne som veier 65 kg er stor med mindre hun er 1,40 høy!!

 

Jeg veier også 66 kg og er 1,76 høy. Er på ingen måte for tynn. Har godt med mage, lår og rumpe.   Kunne godt tenkt meg å veie rundt 60, trives best da.  Kunne også tenkt meg å veid 66 men at fettprosenten min var betydelig lavere og at jeg hadde mer muskelmasse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 149 og veier 68 kg og har kraftig kroppsbygning.
JEG føler meg som en hval og ser sikkert ikke noe bedre ut heller. Veide 45 for et år siden. Synes ikke dere skal klage for dere er alle fine, og alle kan ikke gå rundt som spisepinner, 
Mangfold er bra!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kommet en ny BMI-formel som regner mer korrekt for høye mennesker: http://people.maths.ox.ac.uk/trefethen/bmi_calc.html

 

I følge denne har du en slank og fin BMI på 21. Jeg er 178 cm og veier nesten 70 kg, men føler meg skikkelig flott og fit :nigo:

 

Jeg vet hva du mener, da, husker da jeg var yngre og de lavere venninnene mine snakket om å veie noe og 50 kg, da følte jeg meg stor. Men jeg så jo at jeg ikke var det. Vi høye skal veie mer enn småjentene!



Anonymous poster hash: 2f1a9...f5b
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 181 cm og veier 88 kilo. Jeg er litt stor, men ikke veldig. Det er ingen som tror meg når jeg sier jeg veier nærmere 90 kilo...

 

Tror vel dog at idealvekta mi er rundt 80 kilo.



Anonymous poster hash: 3310e...7f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 174 cm og veier 56 kg. Det er passe for meg, for jeg har nesten ikke muskler og spinkelt skjelett. Veide 75 kg for et par år siden, og da følte jeg meg stor.

Anonymous poster hash: 1eb58...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 161 cm og 63 kg, høres kanskje mye ut, men føler meg som en liten mus når jeg kommer under 60 kg.



Anonymous poster hash: 859f6...c00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 168 cm, og veier 68 kg. Jeg er overhodet ikke feit. Jeg trener mye styrke, og har mye muskler, noe som forklarer mye av vekten. 



Anonymous poster hash: a66ae...ff4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ca 180 og veier 66-67. Jeg trives best når jeg veier mellom 58 og 60.

Anonymous poster hash: 31ebd...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her har det vært masse aktivitet :)

Tusen takk for svar dere. Jeg synes det er interessant å høre, blir samtidig litt rørt av fine ord og trist av tanken på at kroppfokuset er som det er. Og det gjelder så mange. Det er jo et tabu å si disse tingene høyt, det er derfor jeg lufter det her inne. Takk, flotte damer :)

TS

Anonymous poster hash: 4caf6...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er 161 cm og 63 kg, høres kanskje mye ut, men føler meg som en liten mus når jeg kommer under 60 kg.

Anonymous poster hash: 859f6...c00

 

 

 

Er du høy?

Anonymous poster hash: 68ae3...b46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 173 og veier nå over 80 kg. Jeg er sikkert smellfeit etter KG-standard, men føler meg ikke som noen dundre eller kjempe selv heldigvis, selv om jeg også vet veldig godt at jeg ser mye bedre ut nede på 70.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...