Gå til innhold

Forsikring eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hørte nettopp om en som måtte behandle katten sin mot Salmonella. Det kom på 18000. Vet ikke nøyaktig hva som måtte gjøres men det hele utartet seg. Vurderer nå å forsikre min egen. Men kan man forsikre katt uansett rase? Også vanlig huskatt?

Takk for svar!

Ja, alle katter kan få veterinærforsikring, selv om de ikke er av ren rase. Forsikring for katt er relativt rimelig (i forhold til forsikring på en del hunderaser), så det tror jeg absolutt kan lønne seg. Når du forsikrer voksen katt så vil eventuelle sykdommer katten allerede har ikke dekkes av forsikringen. Men nye skader og sykdommer vil dekkes. Les deg NØYE opp på vilkårene så du vet hva som gjelder - ofte dekkes f.eks. ikke tannproblemer om man ikke kjøper spesialforsikring for dette. Andre forskjeller kan være hvor mye egenandelen er på og hvor lang egenandelsperioden er, hvor stor maksutbetalingen per år eller per sak er, om det er direkteoppgjør, om medisiner dekkes, om forsikringen gjelder kun for skader eller også for sykdommer, og så videre. Personlig bruker jeg Agria og opplever at de dekker det meste, men det er til hund - jeg har ingen personlig erfaring med forsikring til katt.

Anonymous poster hash: 2dec1...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hulderjenta

Jeg har Agria på mine katter, veldig fornøyd med dem. :-)

Direkteoppgjør, dekker 30.000 i året samt et medisintillegg på 3-4000 hvis jeg husker riktig. Betaler vel 180 elns pr mnd, noe jeg synes er en helt ok pris. Jeg har "tjent inn" utgiftene for lenge siden uansett, som sagt. Hos Agria varer den også livet ut, vet enkelte selskaper bare dekker opp til en viss alder.

Endret av hulderjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte nettopp om en som måtte behandle katten sin mot Salmonella. Det kom på 18000. Vet ikke nøyaktig hva som måtte gjøres men det hele utartet seg. Vurderer nå å forsikre min egen. Men kan man forsikre katt uansett rase? Også vanlig huskatt?

Takk for svar!

Ja, du kan forsikre vanlig huskatt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg har alltid tenkt at om det skjer noe, så har vi uansett bufferkonto til å betale regningene fra.

Men..så skjedde det noe, og vi mistet hunden vår. Det ble ikke bare snakk om dyrlegeregning, avlivning og kremasjon, men også det å kjøpe ny hund.

Vi har forsikring på begge hundene etter å ha brent oss på dette.

Edit: betaler vel 1600 per hund gjennom Gjensidige. Den ene er en omplasseringshund uten papirer og ukjent alder, men vi fikk forsikring likevel.

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ganske stor forskjell på hvor mye forsikringen koster for de forskjellige rasene, også er det stor forskjell på prisene fra dyrlege til dyrlege. Når hunden koster 5000kr i året å forsikre, og du har en relativt billig bygdedyrlege, så vil det nok lønne seg å droppe forsikringen til tross for at du har en utsatt rase (så fremt du klarer å spare selv).

Hvor mye koster det å forsikre en vanlig huskatt? Det ville jeg nok prioritert hvis jeg hadde katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...