Gå til innhold

løse hunder i nabolaget.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør man når det er løse hunder som løper rundt i nabolaget på egenhånd? De blir sluppet ut av eierne.

Jeg har prøvd å si ifra mange ganger, men de vil ikke høre.

Jeg har en hund som ikke er glad i hunder den ikke kjenner, så det er ikke gøy å ikke kunne gå rundt i eget nabolag uten å møte på en løs hund.

De er også ute til alle døgnets tider, uten refleks, så ofte ser jeg ikke hunden før den nesten står ved siden av.

Så hva kan jeg gjøre når eierne ikke vil høre?

Anonymous poster hash: 6097e...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er hundene aggressive? Er det båndtvang? Oppfører de seg truende? Til sjenanse? Ring politiet.

Anonymous poster hash: 10073...8f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om det er båndtvang eller ikke, så SKAL folk ha kontroll på hundene sine. At de løper rundt på egenhånd uten eiers oppsyn er aldri lov.

Hvis det er samme hundene gang på gang, ville jeg ringt politiet neste gang og forklart saken. Sagt at du har prøvd å snakke med eierne, men at det ikke hjelper. Forhåpentligvis vil de kunne gi dere råd eller hjelp. Hvis politiet må hente hunden, så er jeg rimelig sikker på at eierne må betale for å få den tilbake, og det i seg selv kan vel kanskje få noen av dem til å passe bedre på dyret sitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det båndtvang hele året,så ja.

Men det er jo en ting med bångtvang og løs hund når eier er i nærheten. Men de slepper de jo bare ut så de får gjøre som de vil, flyr jo langt vekk fra huset.

Og til sjenanse er de ja, når hunden min ikke er glad i andre hunder.

Men det værste er at de holder på med veiarbeid i gatene her, så det er ingen lys om kvelden. Og når de er ute å løper om kvelden så ser ikke bilene de svarte hundene.

Men da skal jeg ta en telefon til Politiet imorgen og høre hva de kan gjøre med saken. :)



Anonymous poster hash: 6097e...9a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fang de inn, og ring Falken eller de som henter løshunder hos dere.

Eier må betale 1000,- pr hund for å hente de ut.

Ikke si at du vet hvem de tilhører før de kommer, for da vil du nok få beskjed om å levere de dit selv.

Ring de heller etter at de har dratt, og si at du har funnet ut hvem som eier de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...