Gå til innhold

Dekker agria knekt klo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klart vil hunden hyle om noen er bortpå. Den har jo fått revet av kloa. Men det er "bare" et sår og så lenge såret bare er sårt sårt og ikke betent så kan trådstarter ikke få gjort så veldig mye annet en å prøve å holde seg mest mulig unna annet en ved rens og bandasjebytte.

Veterinær vil gi antibiotika uansett for å preventivt forhindre betennelse. Om nerven ikke er betent, men bare er sår/sårt så ville jeg nok sett det an selv før jeg går til veterinær med det. Etter å trekke av kloa så var det 5! ettersjekker og hele summen kom opp i nette 10.000 kr. 5000 var selve operasjonen og medisin, resterende 5 var bandasjebytter og oppfølging hvor de gjorde lite annet en å se på den og "den ser bra ut!"

PS: Såret har godt av luft så når det har kommet en liten hinne på kan du godt la bandasjen være av en stund hvis du er sikker på at hunden ikke slikker/har skjerm på.



Anonymous poster hash: ea786...5da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart vil hunden hyle om noen er bortpå. Den har jo fått revet av kloa. Men det er "bare" et sår og så lenge såret bare er sårt sårt og ikke betent så kan trådstarter ikke få gjort så veldig mye annet en å prøve å holde seg mest mulig unna annet en ved rens og bandasjebytte.

Veterinær vil gi antibiotika uansett for å preventivt forhindre betennelse. Om nerven ikke er betent, men bare er sår/sårt så ville jeg nok sett det an selv før jeg går til veterinær med det. Etter å trekke av kloa så var det 5! ettersjekker og hele summen kom opp i nette 10.000 kr. 5000 var selve operasjonen og medisin, resterende 5 var bandasjebytter og oppfølging hvor de gjorde lite annet en å se på den og "den ser bra ut!"

PS: Såret har godt av luft så når det har kommet en liten hinne på kan du godt la bandasjen være av en stund hvis du er sikker på at hunden ikke slikker/har skjerm på.

Anonymous poster hash: ea786...5da

Når min knakk kloa var vi kunn inne en gang. Kostet ca 1000 kr med narkose og alt. Dessuten har hun forsikring så det blir jo dekket uansett.

Anonymous poster hash: d87d1...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikker ikke på nerven, nei. Oppfører seg normalt... Ligger på poten uten å bry seg osv. Ser ikke betent ut heller, men tørt. Har fått tak i bandasje idag :) og førstehjelpssett. Tenkte å ha på bandasje når vi lufter, så ikke det kommer gress, jord og pinner der.

Anonymous poster hash: 9f1a7...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk vist i surr her, så redigerer bare på innlegget.

Jeg hadde nok ringt veterinær om det så ut til å bli litt "ut av kontroll", men ellers så tror jeg at jeg hadde latt det være og heller bare renset og bandasjer selv. :)

Endret av Omnivore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser greit ut nå synes jeg. Men følger med.

Anonymous poster hash: 9f1a7...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeei, ser ikke greit ut allikevel, blir veterinærbesøk. Gir de antibiotika når det er betent, eller renser de bare med noe antibakterielt? Tenker på hvis ab blir brukt forebyggende bare.

Anonymous poster hash: 9f1a7...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det er betennelse så gir de antibiotika ja, bedre med en kur for mye en for lite når det er på en sånn en plass. Vet ikke om de gir antibiotika på stedet eller om du må innom apoteket for å hente selv. Hvordan ser det ut nå da? (bilde?)



Anonymous poster hash: ea786...5da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...