Gå til innhold

Pasjonsblomst har 1- og ønsker seg 1 til ;)


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Hei på dere :)

Etter å ha ønsket meg barn leeenge fikk jeg endelig sambo og etterhvert forlovde med på babylaging i forfjor- i fjor fikk vi ei nydelig datter. Blessed ;)

Sambo har nå fåttt smaken på dette her, og ønsker seg gjerne en til. (helt en gutt har han sagt.. hihi... ja, for man kan jo bestille den slags..)

Jeg har vært litt mer: ehhh jeg har ikke helt overskudd til en til, men jeg ønsker meg en til altså. Bare finne riktig timing?? (for det finnes vel også, right?)

Uansett så tok jeg spiralen ut i sommer, men vi har ikke prøvd aktiv. Noe hemmet kjærligsliv av disse travle tider og lite overskudd... Pluss jeg har holdt tilbake fordi jeg ikke har vært klar.

Men på en den andre siden ønsker jeg meg to relativt tette, og vi synes det hadde vært god timing å blitt gravid nå denne mnd eller neste mnd, for å føde i juli-august neste år. Så derfor har vi sånn halvsveis prøvd litt denne måneden da ;)

Hvis det ikke blir klaff neste mnd- venter vi kanskje til utpå våren med å prøve igjen. Men hvis det bare er dette med barnehageplass som avgjør, så vet jeg ikke helt... for jeg tror kanskje vi får baby x inn i barnehagen til Fløtepusen vår med søskenprioritering, selv etter september. Må forhøre litt der....

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er iallfall kjempespennende å begynne å se for seg liv som gravid igjen. Og den spennende prøvetida! Føler null press og stress foreløpig, jeg har både tid og tro på at vi kunne blitt gravid neste år osv.

Og med prøving (halvhjertet som helhjertet) kommer symptomjakten!

Status 11 DPO
Kvalm/uggen

Dårlig matlyst

sover dårlig

Luft (raper)

bittelitt sure oppstøt

endel utflod (som EL-slim nesten)

Trøtt

....

Trøtt har jeg forøvrig vært nestne kronisk siden jeg ble mamma, så kan knapt kalles et symptom.

Er særlig den kvalmne følelsen som får meg til å undre nå da.

MEN: jeg har vondt i halsen og er litt forkjølet (barnehagesmitte er gøy!!) og dermed ikke helt meg selv uansett. Kanskje derfor jeg har litt dårlig matlyst og småuggen osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status 12 DPO

Trøtt (som vanlig)

Noe begynnende murringer

Oppblåst/luft

Sulten

Ømme brystvorter

Ikke vært særlig kvalm idag... mer sulten/murrende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her vil jeg gjerne følge med! :)

Fulgte litt med i den gamle prøverdagboken din, morro at du starter på'n igjen!

Også så spennende med prøving da! :jepp: Tok det lang tid før det klaffet forrige gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Vimsa ;)

Det er så gøy å dele spenningen med andre.. snakke symptomer ut og inn og lete lete lete. Er du også prøver?

Det tok egentlig ikke så lang tid sist... hadde vel et par runder og så ble jeg gravid... spontanabort uke 5.. og så gikk jeg gjennom kun en syklys før jeg ble gravid den neste. Sambo mener vi er svært fruktbare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke prøver akkurat nå nei, har en tass på 7,5 måneder og er ikke heeeelt klar for en til riktig enda. Men kanskje til sommeren? Jeg tenker iallefall i utgangspunktet at 2 år er en passende aldersforskjell, og så får vi se om jeg orker å starte på'n igjen allerede om et halvt år.

Herregud, ble helt skremt når det gikk opp for meg at det bare er et drøyt halvår til prøving på nr 2 hvis vi skal ha ca to år imellom :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe, ja det kan du jo si! Kankskje du ombestemmer deg litt sånn etterhvert og ønsker større mellomrom? Det er jo rimelig liten avstand liksom.

(jeg f.eks ammer litt om morgenen enda... OG prøver) - kanskje det betyr at jeg ikke er fruktbar i det hele tatt? Vet nå ikke jeg, mensen kom jo og det føltes som eggløsningstider...

Status IKM

Ingen tante rød enda

Trøtt

hodeverk

noe oppblåst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med nytt forsøk Pasjonsblomst!

Her sitter jeg med to tette, og to strevsomme svangerskap bak meg, men kjenner faktisk at jeg kunne begynt å prøve igjen når som helst, om det ikke var for at fornuften stopper meg... Det er jo så spennende, og svangerskapet er jo tross alt en fin tid med forventninger og fremtidsplaner. :)

Masse lykke til, kos dere med prøvingen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med nytt forsøk Pasjonsblomst!

Her sitter jeg med to tette, og to strevsomme svangerskap bak meg, men kjenner faktisk at jeg kunne begynt å prøve igjen når som helst, om det ikke var for at fornuften stopper meg... Det er jo så spennende, og svangerskapet er jo tross alt en fin tid med forventninger og fremtidsplaner. :)

Masse lykke til, kos dere med prøvingen. ;)

Hei Stinelin! Selv om det føles tungt og vanskelig av og til som gravid og småbarnsmamma- så med en gang man får bittelitt perspektiv så er det iallfall for meg følelsen av at jeg er heldig og takknemlig :)

Status IKM+1

Ingen mens

Trøtt (som vanlig)

Forkjøla/tett i nesa (som vanlig)

Noe luft i magen

Har hatt litt lyst på egg (men det kan være innbilt- jeg spiste mye egg sist jeg var gravid)

Stiv i lysken (fremsiden av lårene, helt opp i lysken)

Siste punktet kom jeg på idag, gikk det opp et nytt "symptom" for meg. Har oversett det helt og trodd (tror?) at det kom av andre årsaker.. (stiv rygg og korsrygg- forplantet seg frem).

Har vært sånn siste 1-2 uker (mulig lengre? husker ikke) og jeg føler meg altså konstant litt gangsperr- har tøyt ut disse musklene flere ganger siste uka. Og har ikke trent! Kjenner det også når jeg ligger og sitter, får liksom lyst å strekke og tøye litt. Men guuu- tenk om det er tidlig bekkenvondt/ligamentopplegg da.

Merker egentlig ingenting til tante rød forberedelser... ingen spotting, lite murringer osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status IKM + 2

Ingen mens

Forkjøla og tett

Trøtt og sliten

stiv i lysken

litt oppblåst mage

Inatt våkna jeg halv 5, måtte opp og tisse og slet med å sovne igjen. Og fikk lyst på ritz-kjeks! oh oh...

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Pasjonsblomst! :) Ønsker dere masse lykke til! Når skal du teste? :)

Jeg begynner å ha veldig lyst på en til selv (mannen er enig, men lillegutt rister iherdig på hodet når vi spør om han vil ha småsøsken ;) )Men jeg har foreløpig ikke jobb etter jul, og må jo ha det på plass først. Desverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende Pasjonsblomst! :) Ønsker dere masse lykke til! Når skal du teste? :)

Jeg begynner å ha veldig lyst på en til selv (mannen er enig, men lillegutt rister iherdig på hodet når vi spør om han vil ha småsøsken ;) )Men jeg har foreløpig ikke jobb etter jul, og må jo ha det på plass først. Desverre :(

Det er spennende, men mindre spennende enn første gang merker jeg. For da var det liksom så veldig om å gjøre- og utålmodig- nå som jeg har Fløtepusen og "vet jeg kan" så er det rimelig stressfritt.

Men det er veldig rart å tenke at kanskje jeg er gravid nå, uten at jeg har fått det bekreftet eller noe. Eller kanske jeg ikke er det, men bare finner en hel masse symptomer fordi det hadde vært så kjekt. Vi får nå se før eller siden...

Jasså ja, så lillegutt har bestemt at det er dere for alltid! heheh... Sikkert lurt med jobb på plass ja, blir jo mye greiere da.. og litt tid har dere vel kanskje?

Dette er spennende, venter spent på test resultat! ;)

God helg!

Kjenner jeg er ganske spent på å teste jeg også... men det føles bare litt for uvirkelig hele opplegget...

*må le litt nesten*

Ooh spennende, vil følge med her :O

Welcome ;) Kjekt å følge med på andres spennende liv.... hehe (mitt liv er bare sååååå spennende nå i disse dager)

----

Tror jeg kommer til å teste i morgen.

Jeg kjenner på meg at jeg er nervøs for å teste og få negativ prøve- uten mensen- for da blir man så forvirra og så må man bare VENTE helt i det blå... det er kjipt (og litt spennende såklart). Et nei er ikke et nei før mensen kommer, mener jeg... eller man tester positivt etterhvert.

Og hvis det blir positivt så blir det jaggu rart det også.. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mer spennende enn mitt sikkert :D

Ååh er spent på testen din, jeg :P

Vel, jeg HAR en spennende jobb...

Og det er spennende å følge datteras utvikling.

Men JEG og mitt sosialkultururelle liv er litt mindre spennende om dagen ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vetikke::forkjola::angry::tunge1: <- me today

æsj, ekkel regntung dag!

Blendahvit test- ingen tante! Ble som forventa skuffa over situasjonen...men nå tenker jeg også at NEI, jeg er ikke gravid- bare kluss med syklus/tante/amming og slikt.

Formen er laber.. forkjølelsen har tatt seg opp igjen, skikkelig tett i nesen tung i hodet, og begynnende bihuleverk. Stod opp halv 8- og ca. 10 stakk jeg til sengs igjen helt utmattet.

Forøvrig er jeg skikkelig IRRITERT og vanskelig idag... (så det symptomet" vedvarer jo).

*snufs*

Håper både humør og form kommer seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse god bedring til deg! :hug:

Tusen takk, tror det trengs!

Nå bærer det snart til legen- jeg blir jo ikke kvitt skiten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...