Gå til innhold

Han må alltid ta telefonen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min har noen kompiser som støtt og stadig ringer for å snakke. Jeg synes selv det er koselig å snakke med venninner på telefonen, men pleier ikke å gjøre dette når jeg er med kjæresten (vi bor ikke sammen og er i avstandsforhold). Han svarer imidlertid konstant på telefonen når noen ringer, og det er så irriterende!

Jeg klarer ikke å skjønne hvorfor han alltid MÅ ta telefonen, han må til og med det bare for å si at han ringer senere.. Tenker at kompisene hans får tåle at de ikke alltid får tak i han med en gang og at de må vente litt før han ringer opp igjen.. Er så lei dette nå.. Har vel egentlig ikke noe spørsmål, men andre som opplever dette? Enten med venner eller kjæreste?

:bond:



Anonymous poster hash: 156fc...3d5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg posta i feil emne.. Flytt den gjerne til samliv og relasjoner!



Anonymous poster hash: 156fc...3d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig irriterende. Eksen min var også sånn, men han var alltid i tlf og de pratet i godt og vel en time av gangen, mens han vandret rundt i leiligheten. I tillegg snakket han sitt morsmål, så jeg skjønte ikke en dritt. Det var umulig å prøve å snakke med han om noe, for hvis tlf ringte, ble han plutselig opptatt med det. Etterhvert måtte jeg innføre tlf-forbud når vi skulle gjøre noe spesielt sammen. Faens teknologi..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig irriterende. Eksen min var også sånn, men han var alltid i tlf og de pratet i godt og vel en time av gangen, mens han vandret rundt i leiligheten. I tillegg snakket han sitt morsmål, så jeg skjønte ikke en dritt. Det var umulig å prøve å snakke med han om noe, for hvis tlf ringte, ble han plutselig opptatt med det. Etterhvert måtte jeg innføre tlf-forbud når vi skulle gjøre noe spesielt sammen. Faens teknologi..

Nå er det ikke teknologiens feil da. Ts, du får si ifra at det irriterer deg. Men du må også akseptere at han er som han er, han virker som en som er veldig sosial og verdsetter sine kompiser høyt, om dette er positivt eller negativt må du finne ut av selv, for dette er neppe noe som forandrer seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Awzm me

Synes han virker å ha folkeskikk, verre med de som ignorerer alle tlfsamtaler. Om han snakker i flere minutter om alt mulig uviktig så er det respektløst mot deg og tiden deres, men å svare for å si at man er opptatt men kan snakkes senere er vel normalt?

Endret av Awzm me
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Calavi

Synes han virker å ha folkeskikk, verre med de som ignorerer alle tlfsamtaler. Om han snakker i flere minutter om alt mulig uviktig så er det respektløst mot deg og tiden deres, men å svare for å si at man er opptatt men kan snakkes senere er vel normalt?

Her må jeg si meg uenig. Jeg synes det er dårlig folkeskikk å ta telefonen til en hver tid, selv om det kun er for å gi beskjed at man er opptatt. Man trenger ikke være tilgjengelig 24/7, og at man ignorerer samtaler fra tid til annen uten noen "unnskyldning" synes jeg er helt ok. Så ringer man heller personen opp når man har tid/lyst/mulighet.

Endret av Calavi
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er kjempefrekt å ta alle telefonsamtaler som kommer inn når man er sammen med noen andre.

Var forelska i en fyr en gang, han gjorde dette hele tiden. Fikk meg til å føle meg utrolig nedprioritert. Men det tror jeg ikke fyren skjønte av seg selv, siden jeg ikke sa noe.

TS: Som andre spør, har du snakket med ham om det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Det er ikke sikkert at han tenker over det engang - du må si det til han, skjønner du.

Kan til og med hende at han må "avvennes".

Noen mennesker er så redd for å være utilgjengelig at de klarer ikke å konsentrere seg etterpå hvis de ikke har svart på en samtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frekt å ta telefonen når den ringer?

Anonymous poster hash: b243e...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Det er kjipt med mennesker som alltid må ta telefonen. Har en kompis som når han er ute med oss gutta må han alltid ta telefonen når kona ringer. Og hun ringer.... og ikke nok med det, han må være litt sånn til og fra fordi han ender opp med å leke taxi for henne osv..... kjipt med sånne folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Samboeren min er også sånn. For ham er det mest jobben som ringer da. 24/7, og han må gjerne ta 5 - 10 jobbtelefoner hver kveld... Det er slitsomt, men jeg forstår at han må ta dem.

Hvis familien hans ringer fra hjemlandet kan vi bare glemme kosekvlden. Da blir han borte i flere timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Jeg synes ikke det er frekt så lenge de bare gir beskjed om å ringe senere. Jeg tar selv tlf om den ringer, selv om jeg har besøk. Men jeg sier jeg skal ringe opp igjen pga jeg har besøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er kjempefrekt å ta alle telefonsamtaler som kommer inn når man er sammen med noen andre.

Var forelska i en fyr en gang, han gjorde dette hele tiden. Fikk meg til å føle meg utrolig nedprioritert. Men det tror jeg ikke fyren skjønte av seg selv, siden jeg ikke sa noe.

TS: Som andre spør, har du snakket med ham om det?

Ja, har snakket om det flere ganger. Har sagt at jeg ikke synes det er irriterende, og spurt han hvorfor det er så viktig å ta tlf hver gang noen ringer. Jeg forstår selvfølgelig at folk tar viktige telefonsamtaler, men jeg er av den oppfatning at man ikke må være tilgjengelig for andre til en hver tid.

I går f.eks satt vi og så på film, og en kompis av han ringte. Da ble filmen skrudd på pause og han gikk for å snakke. Det var ikke noe viktig, bare prating. Det synes jeg er frekt og unødvendig. Sa i fra, men han har alltid en unnskyldning typ "han ringte meg i sta og, jeg måtte nesten ta den". Nei, du må ikke det når det ikke er noe viktig. Det mest irriterende av alt akkurat i går var at dette var en kompis han snakker med relativ ofte (kanskje annenhver dag) - om ingenting.

Har flere venner som er sånn og, skal ta tlf og svare på mld for en hver pris. Selv når man er midt i en samtale eller f.eks er ute og spiser. SÅ irriterende.

- TS

Anonymous poster hash: 156fc...3d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tøft å oppdage at universet (hans) faktisk består av mer enn deg.

Prat med ham du, i beste fall hjelper det. I verste fall blir det en krangel men da har du nok "mat" til en ny tråd på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og typen tar stort sett tlf når den ringer. Jeg, som kan snakke lenge, begrenser lengden på samtalene.

Som TS er jeg i et avstandsforhold, og venner vet stort sett når jeg er der og kontakter meg derfor mindre de dagene.

Trykte på "post" for tidlig...

Uansett, kanskje det kunne vært noe å foreslå ovenfor typen din? Hvis det er slik at disse kameratene ringer hele tiden og samtalene er lange?

Ellers er det vel bare fint at hans verden er litt større enn bare deg?

Er du der i mange dager synes jeg ikke det er ufint å snakke litt med venner.

Endret av AUG---UAG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannfolk som snakker i telefon om annet enn arbeid er ikke noe å samle på. Det er kjerringer.



Anonymous poster hash: 0dcf8...eee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg si meg uenig. Jeg synes det er dårlig folkeskikk og ta telefonen til en hver tid, selv om det kun er for å gi beskjed at man er opptatt. Man trenger ikke være tilgjengelig 24/7, og at man ignorerer samtaler fra tid til annen uten noen "unnskyldning" synes jeg er helt ok. Så ringer man heller personen opp når man har tid/lyst/mulighet.

Dårlig folkeskikk å ta telefonen, ikke "dårlig folkeskikk og ta telefonen." Skjønner ikke at folk ikke kan skrive ordentlig.

Anonymous poster hash: a7df2...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har snakket om det flere ganger. Har sagt at jeg ikke synes det er irriterende, og spurt han hvorfor det er så viktig å ta tlf hver gang noen ringer. Jeg forstår selvfølgelig at folk tar viktige telefonsamtaler, men jeg er av den oppfatning at man ikke må være tilgjengelig for andre til en hver tid.

I går f.eks satt vi og så på film, og en kompis av han ringte. Da ble filmen skrudd på pause og han gikk for å snakke. Det var ikke noe viktig, bare prating. Det synes jeg er frekt og unødvendig. Sa i fra, men han har alltid en unnskyldning typ "han ringte meg i sta og, jeg måtte nesten ta den". Nei, du må ikke det når det ikke er noe viktig. Det mest irriterende av alt akkurat i går var at dette var en kompis han snakker med relativ ofte (kanskje annenhver dag) - om ingenting.

Har flere venner som er sånn og, skal ta tlf og svare på mld for en hver pris. Selv når man er midt i en samtale eller f.eks er ute og spiser. SÅ irriterende.

- TS

Anonymous poster hash: 156fc...3d5

Hvordan vite om det er viktig eller ikke hvis man ikke tar telefonen?

Å ta telefonen er ikke frekt, men å begi seg ut på lange telefonsamtaler når man sosialiserer med andre er det.

Anonymous poster hash: f5000...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Calavi

Dårlig folkeskikk å ta telefonen, ikke "dårlig folkeskikk og ta telefonen." Skjønner ikke at folk ikke kan skrive ordentlig.

Anonymous poster hash: a7df2...3b0

Da har jeg redigert innlegget kun for deg. Ble livet ditt litt bedre nå? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...