Gå til innhold

Hva betyr det når pus dytter ansiktet mot meg?


Gjest rosakatten

Anbefalte innlegg

Gjest rosakatten

Av og til når jeg koser med pus, så dytter hun hodet mot meg. Ofte gnir hun der langs kinnet mitt som en "klem" .

Betyr dette noe spesielt? Hun maler når hun gjør dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Betyr vel bare at hun vil ha kos..



Anonymous poster hash: deb6e...3f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kos meg eller jeg er sulten..? :)



Anonymous poster hash: 155e0...9ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lusene mine klør sånn, håper det går greit at jeg klør meg litt på deg"?



Anonymous poster hash: 2a933...f17
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har hørt er det to funksjoner med dette. For det første er det en slags måte å hilse på.

Det er også slik at katter markerer sin duft på deg når de gjør dette, slik at andre katter som evt dukker opp vil kunne lukte på deg og registrere at du er "opptatt" fordi du er markert med en annen katts duftmerke :)

Endret av Sandie
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Det har med lukt å gjøre,og katten merker deg med sin lukt ved å gni den på deg. Enklere sagt,så betyr det at katten liker deg eller "du er min" :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At du er kjempeheldig som har en kosekatt som vil kosemose med deg vel! :) Hørtes vidunderlig ut :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus stagger hodet sitt mot ansiktet mitt når han kommer inn utenifra et par ganger mens han gnir seg mot kinnet eller haka mi - jeg har alltid tenkt det er en måte å hilse på mennesket sitt på og for å få litt ekstra kos og oppmerksomhet :)

Det kan vel best beskrives sånn her:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/dd/Two_orange_tabby_cats_greeting_by_rubbing-Hisashi-01.jpg

:rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nommin! Du har en kosepus! :rodmer:

Sånn gjør kattene våre også, gamla stanger aller helst mot brystkassa, mens minsten INSISTERER på å mosekose deg i ansiktet med hele nesegrevet. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

"Jeg merker deg med min duft, - du er min. Jeg liker deg...så jeg vil merke deg med min duft... og siden jeg liker deg ekstra godt så merker vi hverandre i ansiktet... :hjerte: "

Gratulerer, du er godkjent, godtatt og en kosepus er pent sagt 'over middels begreistret for deg' .

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nåmmin, det gjør pusen her å! Elsker når han gjør det :hug:



Anonymous poster hash: 5f820...458
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pus dulter meg i kinnet med snuten sin naar han vil kose, er sulten eller bare vil hilse. Kjempekoslig, er glad jeg har en gammel kosepus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten marker deg! Katter har duftkjertler i munnviken.
Minstepus er veldig glad i gi kyss, men det er fordi jeg susset så mye på ham når han var liten, så han ser på det som kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vår katt gjør det samme! Det er, som nevnt over, kattens måte å si den "eier" deg på :) Vår katt er spesielt glad i å "eie" hjørnet på kjøleskapet, dørkarmer, bordkanten etc...(i tillegg til oss menneskene selvfølgelig) Vi har til og med måttet vaske vekk "snutemerker" noen steder fordi katten elsker å gni snuten sin der hehe :) Hvis vi har vært ute av leiligheten og f.eks besøkt mine foreldre som også har katt, så er vår katt veldig nøye på å "sette ny lukt" på oss når vi kommer hjem og lukter fremmed katt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så søtt! :rodmer: Pusina mi kommer innom noen ganger om dagen uten noe annet formål enn å hilse på og markere meg.. Jeg prøver å gi mat og sånt, men hun vil visst bare sjekke at jeg har det bra og 'merke meg' litt før hun går ut igjen.. :hjertesmil::hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke føl dere spesiell, pusen min gjør det samme mot en pappkartong i veien :laugh:

men ekstra koselig når hun markerer at det er JEG som er hennes!



Anonymous poster hash: 329c7...5f7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og katten kan "stange" i 10-20 minutter når jeg kommer hjem, han får ikke nok.

Det er en blanding av kos, markering og at han er (liker jeg å tenke) glad i meg.

Veldig deilig er det ihvertfall :)

Endret av Kim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søtt! :rodmer: Pusina mi kommer innom noen ganger om dagen uten noe annet formål enn å hilse på og markere meg.. Jeg prøver å gi mat og sånt, men hun vil visst bare sjekke at jeg har det bra og 'merke meg' litt før hun går ut igjen.. :hjertesmil::hjertesmil:

Samme her! Det hender titt og ofte at pusejenta bare er innom sånn kjapt for å "nese" litt. (å "nese" betyr at hun gnir snuten sin mot min nese...).

Ellers så merker hun omtrent alt inne i huset flere ganger for dagen. "Denne er min, denne er også min, denne eier jeg, dette er min stol, dette er mitt menneske " o.s.v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...