Gå til innhold

Stakkars pus skal ha hund på besök


illywhack

Anbefalte innlegg

Samboer har sagt ja til å passe foreldrendes (vel, egentlig sin egen..) i påska. Og dette er jo selvfølgelig helt ok! Hun er en 14 år gammel collie/setter blanding, og veldig snill og rolig. Og nå er hun så gammel at hun er blitt både nesten døv og blind, stakkar. Så hun er ikke så interesser i katter, og det har hun egentlig aldri vært.

Men jeg synes så synd på stakkars pusen som må ha hund på besøk i en uke. Vi har jo bare hatt ham i 2 måneder, og han er endelig blitt skikkelig husvarm. Så jeg håper bare han ikke blir suuper stressa og vi må begynne på nytt etterpå.

Hunden skal ikke være i huset når vi ikke er der, da skal den være hos foreldrene som bor rett borti gata.Og dersom vi skulle måtte ut en tur, er det ikke noe problem å skille stue og gang så de har vært sitt rom.

Men er det noen som har noen erfaring med dette? Synes bare syns på stakkars, fine pusen jeg.

:frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tro det eller ei, men veldig mange katter trives faktisk med hund i hus. :-) katten vil nok synes det er litt skummelt helt til å begynne med, men etterhvert kan det faktisk hende at pusen tar kontakt med hunden.

Vi har akkurat passet en stor unghund som er helt gal etter katter, men katten var her først, og hunden respekterte pus (la seg bare ned når pus nærmet seg). Etterhvert stod pusen og gned seg inntill hunden. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei, men veldig mange katter trives faktisk med hund i hus. :-) katten vil nok synes det er litt skummelt helt til å begynne med, men etterhvert kan det faktisk hende at pusen tar kontakt med hunden.

Vi har akkurat passet en stor unghund som er helt gal etter katter, men katten var her først, og hunden respekterte pus (la seg bare ned når pus nærmet seg). Etterhvert stod pusen og gned seg inntill hunden. :-)

Det er godt å høre. Vi hadde katt da jeg bodde hjemme, og etter ca. 5 år tok vi inn en hund fra DB. Og det gikk ikke bra i det hele tatt..

Katten bare freste, og satt på en stol under stuebordet. Den ville ikke hilse på hunden, og om natta gjorde den alltid fra seg i hundens vannskål. Den ble et nerverak uten like, og til slutt bare klikka det for den...

Heldigvis er det bare en uke, men det er kun den opplvelsen jeg har med hund og katt. Så da håper vi det blir som det du beskriver! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart det er forskjellig fra katt til katt. Men en gammel hund uten interesse for katter tror jeg ikke er noe problem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...