Gå til innhold

Kattesand


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Ever Clean en god stund nå. Men det er jo også den dyreste vi har her. Noen her som har erfaring med andre typer som funker like bra som denne? Som kanskje er billigere. Billig sand på europris, rema osv er totalt uakseptabelt.



Anonymous poster hash: ec73f...a13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utenomspørsmål: hvor kaster du kattesanden din?



Anonymous poster hash: 026d3...05f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenomspørsmål: hvor kaster du kattesanden din?

Anonymous poster hash: 026d3...05f

I søppeldunken?

Anonymous poster hash: cc676...9b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Har prøvd mange forskjellige typer sand her i Norge, og den beste er absolutt EverClean. Har ikke katt, men andre typer dyr...som heller ikke har for vane å dytte sand over avføringen. Ergo trenger jeg skikkelig sand som fjerner lukt.

Om jeg er i Sverige så kjøper jeg Vitakraft Compact Ultra som koster ca 70kr for 8 kilo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Og jeg bruker slike hundeposer når jeg gjör rent doene. Altså, jeg bruker spaden og skuffer opp dritten og legger det i hundeposen. Knyter igjen og kaster det i söpla

Endret av Funky Punk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker nå everclean, men brukte flamingo cat litter med duft før, og merker egentlig ikke så mye forskjell. Begge klumper bra, lite lukt (katten graver ned både tisseklumpene og bæsjen) og begge typene sand blir med ut av doen når hun er ferdig på do (og hun er ikke langhåra). Største forskjellen syns jeg er at pakningen til everclean er mye mer praktisk. Husker ikke prisene, men tror flamingo var billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utenomspørsmål: hvor kaster du kattesanden din?

Anonymous poster hash: 026d3...05f

Jeg plukker bæsjen og tisseklumpene i poser og kaster det i søpla?

Grunn til jeg spør er fordi jeg har fått flere katter. Da blir kassene fortere full og må tømmes oftere, og EverClean må kjøpes inn. så kan fort bli dyrt. De koster jo 260kr ca her. Jeg har sedd de har en type på vanlige butikker, som koster 160kr ca. men den sanda er det jo stoooore steiner i. Jeg har prøvd mange forskjellige typer, men EverClean er virkelig den beste, ingen tvil om det. Men de har en annen sand som de bruker å ha på "tilbud" på dyrebutikken. Er Buddy sin egen sand. Ligner veldig på EverClean. men da var det nesten slik at den eine katten "sluttet" å gå på do. Så han er blitt veldig sær og skal ha kvalitet på hvor bæsjen hannes skal ligge og godgjøre seg.... :P

Anonymous poster hash: ec73f...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Hvorfor er billigsand fra for eksempel Europris helt uakseptabelt for deg å kjøpe?

For min del så har det rett og slett ikke holdt mål. Støver mye og lukter mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker "Klumpe" fra plantasjen på våre kattedoer. Koster 199 for 20 kg. For oss (menneske og dets eier) er det den som har fungert best.



Anonymous poster hash: 00972...115
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Vi bruker nå everclean, men brukte flamingo cat litter med duft før, og merker egentlig ikke så mye forskjell. Begge klumper bra, lite lukt (katten graver ned både tisseklumpene og bæsjen) og begge typene sand blir med ut av doen når hun er ferdig på do (og hun er ikke langhåra). Største forskjellen syns jeg er at pakningen til everclean er mye mer praktisk. Husker ikke prisene, men tror flamingo var billigere.

Signerer.

Der jeg handler er det slik at jeg betaler for 4 og tar med 5. Da går kiloprisen behagelig ned.

Ulempen er at Flamingo kommer i plastsekk.... og å bære plastsekker på 15 kilo, etter et håndtak som blir smalt og skarpt... det krever hansker.

Edit: Flamingo er såpass mye rimeligere at det faktisk gjør en reell forskjell når man huser flere katter.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er billigsand fra for eksempel Europris helt uakseptabelt for deg å kjøpe?

Fordi det er søppel. Det er grøt. vanskelig å få ut av kattedoen. Støver ekstremt! Klumper ikke osv..

Hvor får dere kjøpt Flamingo da? og hva koster den? Jeg var i dag og kjøpte ny EverClean. Så spurte jeg litt om sand og sånn. så sa hun at de hadde sånn kort på EverClean. at man fikk hver tiende gratis. så bra at jeg fikk vite det NÅ, etter jeg allerede har kjøpt 6 esker!! så ble hun så forskremt over at jeg ikke hadde fådd vite om dette. Jeg vil si jeg er stamkunde der. Kommer det noe nytt til katter, så kjøper jeg det. Så dette burde jeg ha fått vite om. Og jeg har jo ikke kvitteringene på de tidligere eskene jeg har kjøpt. CRAP!

Anonymous poster hash: ec73f...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i grunn prøvd det meste av sand og perler. Perler er etter min mening bortkastede penger. Syns ikke det er så enormt stor forskjell på typene av klumpesand, men den jeg liker best er en type jeg selvfølgelig ikke husker navnet på nå (tester en annen billigere sand for øyeblikket. ikke like bra.) Det eneste jeg husker er at det sto at den lukta babypudder på posen.Mener den kosta rundt 150kroner og varte i tja.. to måneder? Den klumpa seg godt, så det var lett å få renska ut alt av kassen. Ganske fin sand. Skal ikke påstå at det dufta babypudder, men den kamuflerte iallefall lukta ganske bra. Katta graver ikke ned noe som helst han.



Anonymous poster hash: 2a367...d35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i 2 mnder? shit! den fra EverClean er 10kg og jeg kjøper vel hver mnd`e. om ikke oftere!



Anonymous poster hash: ec73f...a13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så har det rett og slett ikke holdt mål. Støver mye og lukter mye

På "vår" Europris selger de Vitakraft Compact Ultra til 99,- kr. Jeg vil jo kalle det billigsand i forhold til EverClean. Vi bruker EverClean, men etter vi fikk en katt til så blir det veldig dyrt å bruke den hele tiden. Synes Vitakraft er nesten like god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde forresten en sand som de selger på Buddy, det var en ny sand, husker ikke navn. Prisen var en god del lavere enn EverClean. Det var en pose på 10 liter - med sand laget av MAIS. Det stinket noe helt forjævlig når det ble pisset på. Fordelen er at man kan hive det rett i do, så man slipper hundeposene og å gå ut med bosset hele tiden. Men kjøper det nok ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har i grunn prøvd det meste av sand og perler. Perler er etter min mening bortkastede penger. Syns ikke det er så enormt stor forskjell på typene av klumpesand, men den jeg liker best er en type jeg selvfølgelig ikke husker navnet på nå (tester en annen billigere sand for øyeblikket. ikke like bra.) Det eneste jeg husker er at det sto at den lukta babypudder på posen.Mener den kosta rundt 150kroner og varte i tja.. to måneder? Den klumpa seg godt, så det var lett å få renska ut alt av kassen. Ganske fin sand. Skal ikke påstå at det dufta babypudder, men den kamuflerte iallefall lukta ganske bra. Katta graver ikke ned noe som helst han. Anonymous poster hash: 2a367...d35

Den flamingo cat litter har duft som kalles babypowder, mulig det er den. Den kommer i gjennomsiktig plastpose med rosa og grå etikett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

På "vår" Europris selger de Vitakraft Compact Ultra til 99,- kr. Jeg vil jo kalle det billigsand i forhold til EverClean. Vi bruker EverClean, men etter vi fikk en katt til så blir det veldig dyrt å bruke den hele tiden. Synes Vitakraft er nesten like god.

Det er den jeg kjøper i Sverige. Eneste som funker bortsett fra everclean.

Men har ikke sett den på Europris her :(

Skal høre om de kan bestille inn den neste gang jeg er der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset går det i TidyCats.

Kjøper 18kgs kasser på en dyrebutikk nedi byen for rundt 200 kroner stykket, og får hver åttende kasse gratis fordi dyrebutikken har klippordning på kattesand.

En kasse varer rundt fire ukers tid til to store kattedoer, da bytter jeg sand omtrent hver tredje dag, pluss en kasse per gang jeg bytter all sanda som jeg gjør omtrent annenhver måned, da etter behov.

TidyCats klumper godt, er relativt billig i bruk og har en svak parfyme som hjelper til å holde lukta på et minimum.

Prøvde Everclean en gang det var tomt for TidyCats, men gamlepus nekter å gå i den sanda, da driter hun mye heller utenfor kassa og tisser på fillerya i gangen.

Endret av Minya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de kattene er så rare! Hvis sanden ikke føles riktig, lukter annerledes eller har feil farge gjør de heller fra seg på gulvet foran. Eller åpner klesskapet og gjør sitt fornødne på de rene klærne.

Så riktig sand er faktisk ganske viktig. Før brukte jeg også den dyre fra matbutikken men iom. at jeg har 3 katter sier det seg jo selv at det ble dyrt. Og når jeg prøvde å gå over til et billigmerke gjorde de fra seg overalt utenom der de skulle. ( De kan forresten være ute så mye de vil grrr)

Men så kom jeg over en sand i Sverige som heter " KLUMPE- Light n' White" og den elsker de:) dessuten er det 20 kg for bare 80,- kr eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...