Gå til innhold

liten hund i veske på kjøpesenter?


Gjest KeyserSoze

Anbefalte innlegg

Det er jo grunn til at jeg spør på et forum om hva som er lov før jeg gjør noe. Jeg har ikke hatt hund før så det er normalt å komme med spørsmål, og da synes jeg at jeg kan få komme med spørsmål uten å få sure og lett irriterte svar som" virkelig! Kan du ikke bare.... tror du at du er unntak av regelen"-svar

Og på ditt spm. Jeg kommer ikke til å slippe løs hunden ute når folk er i nærheten.Mamma er redd løse hunder hun ikke kjenner fordi hun har blitt bitt, og vet hvor redd hun blir når hun ser hund. Hunden min får løpe fritt når vi er i skogen eller områder uten folk

Du kan ikke ha hunden løs i båndtvangtiden. Båndtvang har ingenting med mennesker som er redde å gjøre, vet du ingenting om hunder og hundehold?

Anonymous poster hash: 9b2d1...6d9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hyssingen

Det er jo ikke en selvfølge at det ikke er lov å ta med hunder enkelte steder, når det jo faktisk er lov mange steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, du burde virkelig ha lest deg opp litt før du anskaffet deg veskehund!

Var du virkelig ikke klar over båndtvang heller??



Anonymous poster hash: 0eb97...f1f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KeyserSoze

Synes jeg har skrevet en plass at jeg ikke har hund men skal skaffe meg?Det er ikke en "veskehund" heller. Hvorfor all denne reaksjonen på at jeg SPØR?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den med allergier, men ser heller behovet med førerhundene. Skal en blind/svaksynt kunne fungere i samfunnet må de få ha med seg hjelpen.

En liten veskehund har ingen funksjon å fylle, annet en å være kos for eieren.

Allergi er en styggedom som ødelegger for mange, være seg hund, katt, pollen eller andre ting. Det er umulig å legge til rette for alle, men i tilfelle førerhund synes jeg det er rett de får ferdes der eierne kan. En vanlig hund kan fint være hjemme eller i bilen(hvis været tillater det mtp overoppheting) mens eieren er på butikken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KeyserSoze

Her jeg bor er det nåndtvang hele året bortsett fra skog og på landet bort ifra boligområder. Eneste jeg har sagt her er at jeg skal slippe løs hunden min i skogen når det ikke er folk i sikte. Det et lov her det. Jeezes. Hvem hr sagt jeg skal slippe løs hunden min i boligfelt og i sentrum? Ingen plass. Leser dere det dere vil lese eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på kjøpesenter, og har hatt med hunden min på jobb en gang. Men jeg tror det kommer veldig an på hva slags butikk det er snakk om, og hva slags kjøpesenter. Jeg hadde aldri tatt med hundene mine inn på en restaurant, kiosk eller matbutikk der det er viktig med hygiene osv. Det syntes jeg er respektløst. Har en venninne som tok med de to små hundene hennes på kaffebrenneriet en gang jeg skulle møte henne.. Hun lot dem sitte i sofaen med henne. Da ble jeg faktisk veldig flau, men betjeningen sa ingenting til henne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rase er det du skal få?



Anonymous poster hash: a65e5...556
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver denne som AB siden det var så mye hat i denne tråden.

Av forskjellige grunner har jeg av og til hunden med meg i veske når jeg er på kjøpesenter. Har aldri fått noen reaksjoner på det, og rekner med hvis noen har et problem får de kaste meg ut. Når et senter ikke har skikkelig hundeparkering ute, tar jeg hunden med inn. En liten rase har større sjanse for å bli stjelt enn en stor Rotweiler.
Jeg har ikke hunden med inn i matbutikker, men det hender jeg går på posten å henter pakker.

Og hunden min er ikke en veskehund i den forstand, den er kanskje i vesken sin 2 ganger i halvåret. Den får plenty av tur både i skog og mark hver dag.



Anonymous poster hash: 6fea6...82e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver denne som AB siden det var så mye hat i denne tråden.

Av forskjellige grunner har jeg av og til hunden med meg i veske når jeg er på kjøpesenter. Har aldri fått noen reaksjoner på det, og rekner med hvis noen har et problem får de kaste meg ut. Når et senter ikke har skikkelig hundeparkering ute, tar jeg hunden med inn. En liten rase har større sjanse for å bli stjelt enn en stor Rotweiler.

Jeg har ikke hunden med inn i matbutikker, men det hender jeg går på posten å henter pakker.

Og hunden min er ikke en veskehund i den forstand, den er kanskje i vesken sin 2 ganger i halvåret. Den får plenty av tur både i skog og mark hver dag.

Anonymous poster hash: 6fea6...82e

Jeg skjønner hva du mener!! Jeg har en chihuahua, og jeg har nesten aldri bundet han ute, siden jeg har hørt altfor mange skrekkhistorier om hunder som har blitt stjålet (og da er det gjerne små hunder). Men hundene mine er jo så gneldrete at jeg tviler på at noen vil ha dem uansett! Den ene gangen jeg bant han utenfor Kiwi kunne jeg høre han konstant mens jeg var inne i butikken. Passe pinlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KeyserSoze

Herlighet, du burde virkelig ha lest deg opp litt før du anskaffet deg veskehund! Var du virkelig ikke klar over båndtvang heller?? Anonymous poster hash: 0eb97...f1f

Har jeg skrevet at jeg ikke vet om båndtvang eller leser du det du vil lese?

Jeg har ikke veskehund. Jeg har ikke hund men skal kjøpe en japansk spisshund. Alt jeg spurtenom i denne tråden var om det var greit å ha hunden (valpen) i veske i 5 min om jeg skulle feks stikke innom en kiosk på et kjøpesenter. Da jeg trodde at det var hund i bånd som var problemet. Istedet blir det hysteri fordi jeg spør et enkelt spørsmål. Det som er greit med forum er at man kan få svar på ting man lurer på av noen som har mer peiling innenfor et tema. Et enkelt svar som om at nei det går ikke pga allergi hadde vært nok? Er vi enige sålangt? Bedre å spørre først enn å valse inn på et kjøpesenter og bli kastet ut?

Om båndtvang. Har jeg noen plass skrevet at jeg ikke vet noe båndtvang? Jeg kan ikke se en eneste kommentar der jeg nevner båndtvang. Her jeg bor er det båndtvang året rundt. Jeg ville uansett hatt hunden min i bånd ute blandt folk, båndtvang eller ikke. Jeg kan derimot slippe hunden min ut på landet på øde sletter der jeg ikke ser folk.

Endret av KeyserSoze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hinkelpinkel

Du kan ikke ha hunden løs i båndtvangtiden. Båndtvang har ingenting med mennesker som er redde å gjøre, vet du ingenting om hunder og hundehold?

Anonymous poster hash: 9b2d1...6d9

Eg kunne heilt ærlig ikkje så mykje om hunder og hundehold eg heller før eg fekk meg hund, men heldigvis då eg stilte spørsmål fekk eg ikkje nedlatende "svar" av sånne som deg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere er så redde for at minihundene deres skal bli stjelt utenfor en butikk: Hvorfor tar dere med bikkjene på butikken/kjøpesenter da? Kan ikke hunden være hjemme mens dere shopper?



Anonymous poster hash: 0eb97...f1f
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er så redde for at minihundene deres skal bli stjelt utenfor en butikk: Hvorfor tar dere med bikkjene på butikken/kjøpesenter da? Kan ikke hunden være hjemme mens dere shopper?

Anonymous poster hash: 0eb97...f1f

Nei.

Anonymous poster hash: 6fea6...82e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her jeg bor er det nåndtvang hele året bortsett fra skog og på landet bort ifra boligområder. Eneste jeg har sagt her er at jeg skal slippe løs hunden min i skogen når det ikke er folk i sikte. Det et lov her det. Jeezes. Hvem hr sagt jeg skal slippe løs hunden min i boligfelt og i sentrum? Ingen plass. Leser dere det dere vil lese eller?

Fra 1 april til 24 august har du IKKE LOV TIL Å SLIPPE HUNDEN LØS NOEN STEDER, SAMME HVOR DU BOR.

Hvor bor du som har båndtvang hele året utenom skog og mark, høres veldig underlig ut, er det båndtvang hele året et sted så pleier det å gjelde over alt.

Båndtvang har man fordi om våren så føder dyrene barn, og barna er ekstra utsatt dersom de blir forstyrret eller jagd av en hund, samme hvordan størrelse det er på hunden.

Det er også mange fugler som hekker på bakken i skogen og er VELDIG utsatte dersom det kommer en hund.

Må si jeg er så dritt lei av folk med små hunder som tar seg til rette og bryter bestemmelser fordi "den er jo så liten".

Er dere klar over at dere ødelegger for så mange andre når dere bryter regler?

Noen ganger så kan jeg skjønne at folk blir dritt lei hunder når man møter dem på senteret og i matbutikk.

Dette gjelder spesielt de som har allergi, jeg kan ikke skjønne at dere ikke kan prøve å bruke sosiale antenner (hvis dere har) og vise litt empati for allergikere og la bikkja være hjemme.

Små hunder bør få gå i skogen, bli trent ned og få lov til å være hunder, ikke noen dukker som eieren tror de overøser med kjærlighet, det er ikke kjærlighet å ta bort det som er naturlig for hunden, det er rett og slett slemt!!!

Før dere skal på kjøpesenteret så tar dere på dere tursko, gå en skikkelig tur med hunden på minst en time, da kan hunden ligge hjemme å slappe av etter turen og du kan dra å shoppe.

Det er sånn et skikkelig hundehold skal være.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KeyserSoze

Disclaimer:

Jeg er ikke en 18 åring som fant ut igår at jeg ville ha hund. Jeg har hatt lyst på hund i mange år men har ventet for jeg ville kjøpe leilighet først. Jeg har lest nøker, artikler, sett videoer, lest forum, alt for å suge til meg all slags nyttig informasjon. Og nei. Hund på kjøpesenter var ikke det første jeg søkte etter og er ikke noe jeg har tenkt på før nå, derfor tenkte jeg at jeg likegjerne kunne spørre noen som hadde peiling.

Jeg føler jeg sitter med grunnleggende kunnskap nå men selvfølgelig lærer man noe etterhvert mens man har hund også. Sånn er det da med barn også. Har du sååå masse peiling når du er førstegangsforeldre? Sitter du med absolutt all kunnskap før du får unge?

Jeg gjør mitt beste for å lære men jaggu om jeg skal tenke meg et par gangerbom neste gang jeg lurer på noe her inne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 1 april til 24 august har du IKKE LOV TIL Å SLIPPE HUNDEN LØS NOEN STEDER, SAMME HVOR DU BOR.

Hvor bor du som har båndtvang hele året utenom skog og mark, høres veldig underlig ut, er det båndtvang hele året et sted så pleier det å gjelde over alt.

Båndtvang har man fordi om våren så føder dyrene barn, og barna er ekstra utsatt dersom de blir forstyrret eller jagd av en hund, samme hvordan størrelse det er på hunden.

Det er også mange fugler som hekker på bakken i skogen og er VELDIG utsatte dersom det kommer en hund.

Må si jeg er så dritt lei av folk med små hunder som tar seg til rette og bryter bestemmelser fordi "den er jo så liten".

Er dere klar over at dere ødelegger for så mange andre når dere bryter regler?

Noen ganger så kan jeg skjønne at folk blir dritt lei hunder når man møter dem på senteret og i matbutikk.

Dette gjelder spesielt de som har allergi, jeg kan ikke skjønne at dere ikke kan prøve å bruke sosiale antenner (hvis dere har) og vise litt empati for allergikere og la bikkja være hjemme.

Små hunder bør få gå i skogen, bli trent ned og få lov til å være hunder, ikke noen dukker som eieren tror de overøser med kjærlighet, det er ikke kjærlighet å ta bort det som er naturlig for hunden, det er rett og slett slemt!!!

Før dere skal på kjøpesenteret så tar dere på dere tursko, gå en skikkelig tur med hunden på minst en time, da kan hunden ligge hjemme å slappe av etter turen og du kan dra å shoppe.

Det er sånn et skikkelig hundehold skal være.

Du er då by the book at du aldri slipper løs hunden store deler av året du da? Du synes ikke det er viktig for hunden å få røre srg litt fritt. På en åker eller i skogen langt fra folk? Du har hunden din i bånd hele tiden? Stakkars hund.

Hvorfor blander du inn at små hunder må få bevee seg i skog og mark.du snakker dom om at ts skal ha en veskehund når hun nevnte 5 MINUTTER på en kjøpesenter. Hun sier jo nettopp at det er i skog og mark de skal kose seg så hvotfor snakker du som om hunden hennes ikke skal få det?

Anonymous poster hash: d8598...dcf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyssingen

Lett lære når folk er mere opptatt av å skjenne ut enn å dele ut kunnskap på en sånn måte at man faktisk tar det til seg.

Tror kanskje enkelte skal ta et skritt tilbake, tenke bittelitt på hvordan de lærer best og mest mulig, om det er via overfra og ned holdninger og preking, eller om det er ved oppmuntring og støtte.

Ser ingen steder at Ts har spurt dumme spørsmål. Jeg har sett at hun er villig til å lære og be om informasjon, noe som er BRA, for hun viser at hun ikke ble født som allvitende verdensmester i hundehold.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...