Gå til innhold

liten hund i veske på kjøpesenter?


Gjest KeyserSoze

Anbefalte innlegg

Nå leste jeg faktisk nøyaktig hva som sto der i første innlegg, og tok det bokstavelig talt. Det at hun trodde det var fordi dem ikke skal gå på gulvet kom hun først med senere. Var ikke noe angrep der i det hele tatt.

Og det jeg reagerte på var den holdningen, derfor det var viktig og poengtere det. Hadde hun da istedenfor ikke skrevet at det ikke er lov med dyr på kjøpesenter, bare spurt om det hadde vært greit å ta med hunden i veska, så hadde det forandra hele spørmålet helt, og da fått andre svar. Så enkelt er det

Anonymous poster hash: 9f2a9...36c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er hund forbudt på et sted,så er det alle raser og alle størrelser

Hunder skal ikke i vesker eller i vogner.De har 4 bein som kan brukes! (med mindre de er syke,da er det noe annet)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en shiwawa som jeg har med meg overalt jeg går selvfølgeli også på kjøpe senter ! driter i om det ikke er lov det er min beste venne og jeg synes ikke det er riktig at de skal ute stenges på den måten . det er nesten som rasisme når en art ikke får lov å komme inn med en annen får lov . aldri noen som har sagt noe eller noen a de vanlige folka men ikke de som bestemmer . hva skald e gjøre liksom arrestere meg ? så jeg sier bare go for it :) :) Anonymous poster hash: 87b0d...067

Urettferdig hvis den nærsynte får med førerhunden sin inn en plass eller den funksjonhemma får ha med servicehunden inn. Så helt enig. Gå for å ha med den lille søte hunden din inn :)

Anonymous poster hash: 535e4...2ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urettferdig hvis den nærsynte får med førerhunden sin inn en plass eller den funksjonhemma får ha med servicehunden inn. Så helt enig. Gå for å ha med den lille søte hunden din inn :)Anonymous poster hash: 535e4...2ae

Enig, funksjonshemmede er sååå heldige altså, skulle nesten ønske jeg var funksjonshemmet! Bare for ordens skyld: det var ironi.

Anonymous poster hash: 70af5...62c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føeerhunder kan ikke bli med inn heller da. Folk er allergiske mot de også. Hund er hund!!! Og ikke glem mattilsynet;)

Anonymous poster hash: d8598...dcf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er hund forbudt på et sted,så er det alle raser og alle størrelser

Hunder skal ikke i vesker eller i vogner.De har 4 bein som kan brukes! (med mindre de er syke,da er det noe annet)

Noen ganger må de i vesker. Hva ville du gjort med hund på fly/flyplass da? Her er det ikke snakk om å gå på shopping med hund i designerveske. Det var snakk om minutter

Anonymous poster hash: d8598...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hund er hund, stor eller liten. Tenk på de med allergi.

Jeg har en stor hund, sånn ca 50kg. Er det da greit at jeg tar hunden min med meg inn på kjøpesenter i trillebåre? Den er jo da ikke i kontakt med gulvet..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KeyserSoze

Nå leste jeg faktisk nøyaktig hva som sto der i første innlegg, og tok det bokstavelig talt. Det at hun trodde det var fordi dem ikke skal gå på gulvet kom hun først med senere. Var ikke noe angrep der i det hele tatt.

Og det jeg reagerte på var den holdningen, derfor det var viktig og poengtere det. Hadde hun da istedenfor ikke skrevet at det ikke er lov med dyr på kjøpesenter, bare spurt om det hadde vært greit å ta med hunden i veska, så hadde det forandra hele spørmålet helt, og da fått andre svar. Så enkelt er detAnonymous poster hash: 9f2a9...36c

Synes det sa seg selv at jeg trodde at det var hund i bånd på gulvet som var problemet når jeg spør om det går bra om den er i vesken? Hadde jeg trodd hund i veske hadde vært ulovlig hadde jeg vel ikke spurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det sa seg selv at jeg trodde at det var hund i bånd på gulvet som var problemet når jeg spør om det går bra om den er i vesken? Hadde jeg trodd hund i veske hadde vært ulovlig hadde jeg vel ikke spurt?

Det er jo lov å prøve å tenke litt da...........har du noensinne hørt om allergi mot pelsdyr???

Anonymous poster hash: 0eb97...f1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart tenkte ikke TS over allergi. Er det så rart da? Folk tar jo ikke hensyn til andre allergier, så hvorfor skal man ta det som en salvfølge at folk bryr seg om andre reagerer på hunder. Jeg synes ikke det er verre å ta med en hund i veska enn å dynke seg med parfyme, men du ser ikke at folk nektes å ta et stupdykk i parfymeflaska før de forlater hjemmet. Noe som er vel så respektløst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde man ikke kunne ha hund på kjøpesenter fordi de kan gå bort å lukte på folk/ evt hoppe på folk. Logre og ødelegge ting.kanskje tisse? Så om jeg har med en liten hund i en veske der bare hodet visrs så trodde jeg kanskje det var greit hvis man skulle en kjapp tur innom.

Problemet er at man ikke kan se på folk om de er allergisk mot pelsdyr. Noen er såpass allergiske at bare en hund er i nærheten kan de få problemer. Jeg har en venninne som er allergisk mot katt. Er det en katt i nærheten, renner øynene hennes og hun nyser hele tiden. Kan og få problemer med å puste.

Det er klart at det er mange som har små hunder som overhodet ikke har en tanke i hodet om dette i det hele tatt. Dessuten, har man blitt skremt eller bitt av en hund, uansett størrelse, så er en hund ikke en man vil se engang. Og i hvertfall ikke inne i en butikk.

Anonymous poster hash: e5bd5...751

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KeyserSoze

Det er jo lov å prøve å tenke litt da...........har du noensinne hørt om allergi mot pelsdyr???

Anonymous poster hash: 0eb97...f1f

Er det det svaret alle skal få høre når man stiller spm på forum? "det er lov å tenke litt selv?"

Nei ,allergi var det siste jeg tenkte på, mattilsynet slo meg, så begynte jeg å tenke på at det kanskje ikke serveres mat overalt. Så da tenkte jeg at det hadde noe med, skitt og lort, ødeleggelser, hunder kan hoppe på folk. Se for deg 20 hunder i bånd på et fullt kjøpesenter på en lørdag. Det var det jeg tenkte, allergi falt meg ikke inn. Da er det vel bare å informere meg om det da?

Endret av KeyserSoze
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at man ikke kan se på folk om de er allergisk mot pelsdyr. Noen er såpass allergiske at bare en hund er i nærheten kan de få problemer. Jeg har en venninne som er allergisk mot katt. Er det en katt i nærheten, renner øynene hennes og hun nyser hele tiden. Kan og få problemer med å puste.

Det er klart at det er mange som har små hunder som overhodet ikke har en tanke i hodet om dette i det hele tatt. Dessuten, har man blitt skremt eller bitt av en hund, uansett størrelse, så er en hund ikke en man vil se engang. Og i hvertfall ikke inne i en butikk.

Anonymous poster hash: e5bd5...751

Ærlig talt, jeg er så piss lei av folk som snakker om alvorlig allergi på denne måten. Jeg sover med bikkja mi, den er inntil meg hele tiden, og jeg er derfor dekket med allergener. Om noen er så allergiske at de ikke kan være i nærheten av en katt/hund/whatever uten å holde på å forgå av smerte, kan de faktisk ikke være i nærheten av dyreeiere heller.

Fanken til hysteriske folk, ta deg en bolle.

Anonymous poster hash: 3173f...e4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KeyserSoze

Problemet er at man ikke kan se på folk om de er allergisk mot pelsdyr. Noen er såpass allergiske at bare en hund er i nærheten kan de få problemer. Jeg har en venninne som er allergisk mot katt. Er det en katt i nærheten, renner øynene hennes og hun nyser hele tiden. Kan og få problemer med å puste.

Det er klart at det er mange som har små hunder som overhodet ikke har en tanke i hodet om dette i det hele tatt. Dessuten, har man blitt skremt eller bitt av en hund, uansett størrelse, så er en hund ikke en man vil se engang. Og i hvertfall ikke inne i en butikk.

Anonymous poster hash: e5bd5...751

ja, selvsagt. Og nå har jeg blitt informert om at allergi spiller en rolle her, og da tenkte jeg "aha- ja selvfølgelig kan de spille en rolle". Ikke verre enn det. Jeg tenkte bare ikke over at det var en av grunnene :) Hadde jeg visst det, så hadde jeg ikke spurt om det var greit med hund i veske på kjøpesenter. Skjønner jo at man reagerer uansett om en hund er i veske eller i bånd :)

Er ikke verdens største nedtur om hunden ikke kan bli med inn, jeg bare spurte. Greit å spørre noen som vet først, enn å labbe inn på et kjøpesenter og bli kastet ut, det er litt flaut.

Endret av KeyserSoze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Føeerhunder kan ikke bli med inn heller da. Folk er allergiske mot de også. Hund er hund!!! Og ikke glem mattilsynet;)

Anonymous poster hash: d8598...dcf

Hos oss er førerhunder velkommen. Jobber i en dagligvarebutikk. En førerhund har en viktig funksjon for eieren, en chihuahua er kun til kos..

Urettferdig hvis den nærsynte får med førerhunden sin inn en plass eller den funksjonhemma får ha med servicehunden inn. Så helt enig. Gå for å ha med den lille søte hunden din inn :)

Anonymous poster hash: 535e4...2ae

Du sammenligner en hund som er livsviktig for at eieren skal kunne beveges seg ute uten at andre personer skal leie/passe på h*n, med en liten hund som kun er til for kos for eieren. Er du klar over hvor befriende det er for en blind/svaksynt og ha en førerhund? Det er som det er sagt, å eie hund er ikke en rett, men for noen er det en nødvendighet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, jeg er så piss lei av folk som snakker om alvorlig allergi på denne måten. Jeg sover med bikkja mi, den er inntil meg hele tiden, og jeg er derfor dekket med allergener. Om noen er så allergiske at de ikke kan være i nærheten av en katt/hund/whatever uten å holde på å forgå av smerte, kan de faktisk ikke være i nærheten av dyreeiere heller.

Fanken til hysteriske folk, ta deg en bolle.

Anonymous poster hash: 3173f...e4b

Men da er du heller ikke skikkelig allergisk! Det er faktisk mennesker som er så allergiske at de får astmaanfall og pustevansker, og som ender opp opp på legevakt når de er i kontakt med pelsdyr. Reglene for å ikke ta med hunder inn på butikker er der for en grunn.

Ta deg en bolle sjæl.

Anonymous poster hash: 0eb97...f1f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, jeg er så piss lei av folk som snakker om alvorlig allergi på denne måten. Jeg sover med bikkja mi, den er inntil meg hele tiden, og jeg er derfor dekket med allergener. Om noen er så allergiske at de ikke kan være i nærheten av en katt/hund/whatever uten å holde på å forgå av smerte, kan de faktisk ikke være i nærheten av dyreeiere heller. Fanken til hysteriske folk, ta deg en bolle. Anonymous poster hash: 3173f...e4b

Jeg er så jævla lei av sånne ignorante idiotkørka drittsekker uten særlig medfølelse for andre som ikke er det samme som dem. Hvem faen er det du innbiller deg at du er? Forbanna kjøttkake! Tror du ikke at allergiske folk kan være glad i hunder?! Hva med de som har hatt hund før men ikke kan ha det lenger fordi man har utviklet allergi?

Anonymous poster hash: e5bd5...751

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er førerhunder velkommen. Jobber i en dagligvarebutikk. En førerhund har en viktig funksjon for eieren, en chihuahua er kun til kos..

Du sammenligner en hund som er livsviktig for at eieren skal kunne beveges seg ute uten at andre personer skal leie/passe på h*n, med en liten hund som kun er til for kos for eieren. Er du klar over hvor befriende det er for en blind/svaksynt og ha en førerhund? Det er som det er sagt, å eie hund er ikke en rett, men for noen er det en nødvendighet.

Men da er det andre grunner for at hunder ikkekan komme inn i butikken enn allergier da. For allergier får man jo uansett hvilken type hund det er , ikke sant? Jeg synes selvfølgelig at førerhunder skal få være med inn, men tenker på de som snakker om allergier her. Hvis en liten pomeranian sitter i veska helt stille og du såvidt ser den, er det et problem på din butikk da, feks? Den vil jo ikke ødelegge varer eller skape problemer - bortsett fra allergier, men det får du jo av førerhunden også

Anonymous poster hash: d8598...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...