Gå til innhold

liten hund i veske på kjøpesenter?


Gjest KeyserSoze

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke det allergipjattet deres. Er jo mange kjøpesentre det er lov å ha med hund inn i! Hva med allergikere der. For en utrolig lite konsekvent lov......

Og, jeg får også lov å ta med min lille hund i veske inn i kiosker etc..hvor det selges mat.

Blir nok sikkert snart forskjellige lover for liten og stor hund.



Anonymous poster hash: eae30...a3a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

§ 27. Driftshygiene ... Hunder, katter eller andre dyr skal ikke tas inn i lokaler der det finnes næringsmidler. Unntatt fra denne bestemmelse er førerhund som medbringes til lokaler hvor næringsmidler omsettes.

Hvis det en dag er kontroll, og du kommer spradende inn med en bikkje, kan butikken få problemer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dette klart å bli en diskusjon over 15 sider?

Nei, så klart skal ikke en liten hund bli med inn i en butikk hvor det ikke er lov. Hvorfor er dette i det hele tatt noe spørsmål? I en dyrebutikk er det noe helt annet. Dersom det gjelder en blinde/førerhund er også saken en helt annen. Men en "vanlig" hund er ikke lovlig å ta med inn i en butikk uansett om den veier 3 eller 30 kg. Skulle fryktelig gjerne tatt med meg min hund i butikken også jeg, men jeg respekterer at andre mennesker ikke syntes det er ok.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dette klart å bli en diskusjon over 15 sider?

Nei, så klart skal ikke en liten hund bli med inn i en butikk hvor det ikke er lov. Hvorfor er dette i det hele tatt noe spørsmål? I en dyrebutikk er det noe helt annet. Dersom det gjelder en blinde/førerhund er også saken en helt annen. Men en "vanlig" hund er ikke lovlig å ta med inn i en butikk uansett om den veier 3 eller 30 kg. Skulle fryktelig gjerne tatt med meg min hund i butikken også jeg, men jeg respekterer at andre mennesker ikke syntes det er ok.

Fordi det for hver 3. side kommer en småhund-eier inn og skriver: Hæ? Er ikke det lov? Jeg har med hunden min inn hele tiden jeg og kommer til å fortsette med det!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det for hver 3. side kommer en småhund-eier inn og skriver: Hæ? Er ikke det lov? Jeg har med hunden min inn hele tiden jeg og kommer til å fortsette med det!

Hehe, ja da så.... :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Skjønner ikke det allergipjattet deres. Er jo mange kjøpesentre det er lov å ha med hund inn i! Hva med allergikere der. For en utrolig lite konsekvent lov......

Og, jeg får også lov å ta med min lille hund i veske inn i kiosker etc..hvor det selges mat.

Blir nok sikkert snart forskjellige lover for liten og stor hund.

Anonymous poster hash: eae30...a3a

Mat selges noen plasser i friluft uten at det er helt tett, tenker da på boller og pølser i kiosker og sånt.

Du hadde ikke sluppet inn med liten hund i veska hvor jeg jobber, det kan du banne på. Er jo noen som prøver å snike de inn, og det synes jeg er ganske respektløst. Var en dame som ble sendt ut da hun hadde mikrokjøteren med seg, også kom hun inn igjen uten den... da hun skulle betale poppet hodet til hunden opp av veska. Da ble jeg faktisk ganske sur, for det var en bevisst handling fra hennes side.

Trodde ikke folk var så tette til vanlig, men tydeligvis er dette en holdning mange deler.

Men jeg forstår hvorfor mange reagerer, er nemlig ikke mange som vet at det er direkte ulovlig selv om det er noen plasser hvor man bøyer reglene. Men uansett, er man i tvil, så spør man før man tar med hunden inn. Det er bare normal høflighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt av problemet er at en som er allergisk for hund, reagerer like mye på en chihuahua, som på en scæfer.. i tillegg er reglene veldig strenge der det serveres, og tilberedes mat, går på hygiene osv. :) men er lov å spørre selvfølgelig! :)

Anonymous poster hash: b390c...833

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha hunden sin en håndveske er i mine øyne dyreplageri. Hører ikke noe steds hjemme. En hund skal løpe fritt rundt omkring, ikke bli drasset på i vesken til kvinner som skal vise frem hunden sin til folk.



Anonymous poster hash: 639fc...52d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha hunden sin en håndveske er i mine øyne dyreplageri. Hører ikke noe steds hjemme. En hund skal løpe fritt rundt omkring, ikke bli drasset på i vesken til kvinner som skal vise frem hunden sin til folk.

Anonymous poster hash: 639fc...52d

Lite logikk i den setningen der. Den sitter jo i veska i butikken så ingen skal se den. Poenget blir jo borte om man skal vise dem fram. Synes det er mer dyreplageri å la hunden være hjemme hele tiden (slik det virker som de store hundene til eierne i denne tråden må), bare fordi man Gud forby kan møte en allergiker på tur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite logikk i den setningen der. Den sitter jo i veska i butikken så ingen skal se den. Poenget blir jo borte om man skal vise dem fram. Synes det er mer dyreplageri å la hunden være hjemme hele tiden (slik det virker som de store hundene til eierne i denne tråden må), bare fordi man Gud forby kan møte en allergiker på tur.

Fordi ansvarlige hundeeiere, i motsetning til deg, tar hunden med på tur/trening før de drar på shopping.

Anonymous poster hash: 01a1c...9d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Å ha hunden sin en håndveske er i mine øyne dyreplageri. Hører ikke noe steds hjemme. En hund skal løpe fritt rundt omkring, ikke bli drasset på i vesken til kvinner som skal vise frem hunden sin til folk. Anonymous poster hash: 639fc...52d

Er enig der. Chihuahuaer, pomeraniere og andre småhunder er like mye hund som en schæfer eller rottweiler. Så det er sagt, er man på et område hvor det kryr av folk, som på toget eller enkelte steder i Oslo sentrum, så kan jeg forstå at man løfter minien opp for å unngå at bikkja blir tråkket på, evt har den i en ordentlig veske, beregnet på hundetransport, hvor bikkja kan se ut, men ikke stikke hodet ut. Men dette er etter min mening unntaket, chihuahuaer fortjener å løpe fritt, har en venn med to nydelige chihuahuagutter, og de er jammen tøffe, er med på fjellturer, leker med store hunder og generelt trygge hunder. Tror de er blitt slik fordi de ikke er blitt løftet på i tide og utide, men trent som HUNDER.

Så det er sagt, kan forstå at folk tar med hundene inn i dyrebutikken for å måle, tilpasse etc, men syns ikke de har noe å gjøre inne på en kafe eller matbutikk. Ikke bare pga allergikere, men og fordi det rett og slett ikke er lov. Hygiene er en fin ting. Ikke alle småhundeiere er slik, men blir litt provosert av holdningen til enkelte småhundeiere ( er selv eier av to minier) for det første så degraderer de HUNDEN sin til noe som er lite og søtt, ved å forlange at folk skal gjøre unntak for dem, for det andre så går det utover andre hundeeiere som er seriøse og som ikke vil plage andre med sitt hundehold og for det tredje, det er ikke rart folk har et galt bilde av småhunder, kaller dem forvokste rotter, etc når eierne tar seg til rette på den måten. Hadde eierne jeg snakker om respektert dyret sitt, så hadde andre også respektert dem mer. Transportveske for å beskytte hunden er en ting, å bruke bikkja som accessoir eller dra den inn i handlesenter bare fordi man kan er ikke å vise dyret sitt respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi ansvarlige hundeeiere, i motsetning til deg, tar hunden med på tur/trening før de drar på shopping.

Anonymous poster hash: 01a1c...9d3

Jeg tar med hunden på tur/trening før etter og under shopping. Hvordan kan 3 turer bli mer uansvarlig enn 1?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart at småhunder har fått stempel som vanskelige gneldrebikkjer... Alle hunder blir vanskelige når de ikke blir trent. Jeg skjønner at man velger å ta de minste hundene på armen ved av/påstigning kollektivtransport og på veldig folkerike plasser, men å gå rundt med hunden i veska til en stadighet? Huff... (Ikke myntet på trådstarter, men enkelte andre i debatten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke rart at småhunder har fått stempel som vanskelige gneldrebikkjer... Alle hunder blir vanskelige når de ikke blir trent. Jeg skjønner at man velger å ta de minste hundene på armen ved av/påstigning kollektivtransport og på veldig folkerike plasser, men å gå rundt med hunden i veska til en stadighet? Huff... (Ikke myntet på trådstarter, men enkelte andre i debatten).

Er det noen i tråden som i det hele tatt har sagt at de bærer hunden i veska til stadighet? Jeg har bare fått med meg at hundene her får masse turer og trening, og kun sitter i vesken på korte turer på butikken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Det er mer plageri å la dn valp gå/løpe etter deg. Størrelse har ingen ting å si, men alder. Valper skal ikke gå så mye. Fare for å utvikle HD/AD

Anonymkode: ab056...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/15/2014 den 14.13, AnonymBruker skrev:

 

 

§ 27. Driftshygiene ... Hunder, katter eller andre dyr skal ikke tas inn i lokaler der det finnes næringsmidler. Unntatt fra denne bestemmelse er førerhund som medbringes til lokaler hvor næringsmidler omsettes.

 

Hvis det en dag er kontroll, og du kommer spradende inn med en bikkje, kan butikken få problemer.

 

Skulle hørt idioteierne som fikk problemer for å ikke respektere regler, bot feks.

Anonymkode: f64ab...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...