Gå til innhold

jobbe i dyrebutikk?


Gjest Dyrekjær

Anbefalte innlegg

Gjest Dyrekjær

hei:)

jeg er ei jente på 13 år som har lyst til å jobbe i dyrebutikk. kanskje hver lørdag fra 11.00 til 16.00 eller no. jeg elsker nemmelig alle slags dyr og har laang og masse erfaring med de fleste. og mange som jobber i dyrebutkker vet jo ikke en skit om dyr ehentlig så jeg tenkte at hvsi jeg får jobb i en kunne jeg gjort det litt bedre? jeg bor i asker så jeg tenker litt på den på sandvika storsenter?

er det noen som har noe tips? og hvordan skal jeg spørre om "jobb? ringer jeg, drar jeg dit personlig? hva gjør jeg? jeg prøvde en gang når jeg gikk i 5-6 klasse og spurte på den på bekestua om å få jobb. men der hade de ingen plasser ledige. noen som kan hjelpe meg litt på vei her!?

vh Dyrekjær jente 13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Det beste er å møte opp personlig å spørre om det er noe mulighet. Dessverre tror jeg nok du fort blir for ung, men skader ikke å stikke innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså hvis du skal jobbe i dyrebutikk, vil jeg anbefale deg å vite noe om de forskjellige dyrene i en butikk... jeg hadde arbeidsuke i 10.klasse i en dyrebutikk, og jeg ble spurt av kunder innimellom om div ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dyrekjær
altså hvis du skal jobbe i dyrebutikk, vil jeg anbefale deg å vite noe om de forskjellige dyrene i en butikk... jeg hadde arbeidsuke i 10.klasse i en dyrebutikk, og jeg ble spurt av kunder innimellom om div ting

jeg kan mase om alle type dyr nesten har jeg jo sakt. så det tror jeg neppe ville blitt et problem. og det som jeg synes er så provoserende er at de som jobber der ikke kan en dritt, men blir valdgt til jobben framfor meg, som kan masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok du blir litt for ung til å jobbe i butikk. Jeg tviler ikke på at du kan masse om dyr, men det er altså ikke kun dette de ser på ved en ansettelse. Dessuten tror jeg at hvis du vil bli ansatt i butikk sannsynligvis vil bli satt til å rydde hyller osv.

Men hvorfor ikke melde seg som frivillig i en omplasseringsorganisasjon, feks dyrebeskyttelsen eller FOD? Da kan du jobbe med dyra og være til hjelp! Du vil da også få mulighet til å lære enda mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dyrekjær
Men hvorfor ikke melde seg som frivillig i en omplasseringsorganisasjon, feks dyrebeskyttelsen eller FOD? Da kan du jobbe med dyra og være til hjelp! Du vil da også få mulighet til å lære enda mer.

jobber allerede her flere ganger i uka meg å rydde og stelle og vaske og kose. liker det kjempegodt! men det jeg vil er liksom å spre kunnskap til nye dyreeiere. for det er så mange som ikke vet hva de gjør når de kjøper dyr! og de som jobber i dyrebutikkene vil bare selge så mye som mulig! var en gang i en dyrebutikk da en liten 4-5 år gammel gutt dro moren sin inn for å se på dyrene. og sa" jeg vil ha den hamsteren der!" og pekte. og mora sa " nei, ikke nå!" og han begynte å grine og tilslutt sa more bare til en av de ansatte" ja, da får vi vel ta en sån hamster-rotte ting da, og et bur". og kjøpte et dverghamster bur til en Ørkenrotte eller hamster-rotte som hun halte det. så sa hun" den kan jo spise midagsrester, ikke sant?" og butikkdama" joa, det går fint!". så hun kjøpte en ørkenrotte, et dverghamster bur bare fordi den lille drittungen maste i 2 min.! det er hva jeg kaller drittkjerring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg kan mase om alle type dyr nesten har jeg jo sakt. så det tror jeg neppe ville blitt et problem. og det som jeg synes er så provoserende er at de som jobber der ikke kan en dritt, men blir valdgt til jobben framfor meg, som kan masse!

men det spiller flere ting inn enn bare kunnskaper... f.eks. alder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo litt ung, men det skader ikke å spørre :)

Stikk innom med en søknad. Du bør definitivt nevne at du jobber på FOD.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det jeg vil er liksom å spre kunnskap til nye dyreeiere. for det er så mange som ikke vet hva de gjør når de kjøper dyr!

Tror du er for ung til å jobbe i dyrebutikk, men for å være helt ærlig. Det der er et lite håp. Kanskje du er heldig og møter på noen som hører på deg. Men de fleste som kjøper hamster/marsvin/kanin bryr seg ikke om hva de ansatte i dyrebutikken sier, og dessverre så kan man ikke nekte og selge de dyrene.

Dyrebutikken som lå ved siden av meg var ordentlig, hadde god peiling på dyr, hver på sitt punkt, men har ikke telling på hvor mange ganger de var skuffet over folk som kjøpte små bur til marsvin, gjerne kun et marsvin om gangen. De som kjøpte marsvin og kanin og puttet de sammen. Kanin og chinchilla sammen. De som kjøpte hamster til små barn. De som kjøpte løpehjul til marsvin o.s.v. Uansett hvor mye de protesterte på at det var best, kundene skulle ikke ha det fordi de skulle bare ha et dyr.

Og om du først blir ansatt som 13 åring så regner jeg med at du kun får jobb som inngår å kanskje jobbe 1-2 ganger i uka, da ved å skifte på alle burene. Fylle på vann/mat. Rydde litt i butikken. Du får nok neppe noe med kundene og gjøre. Og neppe kassa, der skal man være 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...