Gå til innhold

Fyrverkeri og katter


Arwen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ferskvannsblekksprut

Nå var hun ikke tjukk lengre, de lobotomerte apenaboene smeller verre enn bagdad her, og katta er redd! :kjempesinna: Jeg flyr i flint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Guided
Den ene pusen vår er vettskremt. Han løper krypende avgårde ved første bang :tristbla:

Som oftest prøver vi å holde han inne. Da legger han seg i skuffen til sovesoffaen innimellom dynene til han føler seg trygg igjen. Hvis han klarer å smette ut blir han innimellom borte i to til tre dager etter nyttårsaften, og når han kommer tilbake lukter det mose av han.

Stakkars pusen :tristbla:

Katten min opplevde sin første nyttårsaften nå og hun forsvant rett ned i kjelleren og lå også innimellom sengetøyet i skuffen til sovesofaen og der var hun stort sett hele dagen. Var bare oppe for å ta en tur i dokassen og for å få seg litt mat innimellom. Ungene fikk beskjed om å bare la henne være i fred og bare kose med henne når hun kom til dem av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Gjest_Vivi_*

Om under en halvtime braker årsskiftet 2007/2008 løs for alvor. Gruer meg. Jeg har en ca ett år gammel "hittekatt" som jeg tar vare på. Aner ikke hvordan hun vil reagere når det tar helt av. Hun har vært urolig hele ettermiddagen når forhåndsrakettene har blitt skutt opp. Bander med unger/ungdom har gått rundt i nabolaget og fyrt avgårde fyrverkeri i hytt og pine. Jeg tar med katten ned i kjelleren om det blir for ile og blir der sammen med henne. Gleder meg til neste nyttår, da blir det kanskje litt bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøtta mi ligger under badekaret og der har hun vært siden det begynte å smelle i 6 tiden i kveld. Tviler for at det blir bedre med det første. Jeg forventer store mengder fyrverkeri i år siden det er siste gang man kan sende opp vanlige raketter på "lovlig" vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten vår var omtrent som i fjor. Han reagerte når det smalt som verst og da var jammen meg pappas fang godt å ha. Der roet han seg ned igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge kattene våre gjemte seg godt inn under dobbeltsenga på gjesterommet. Den yngste var mest redd og satt først og bare skalv nederst i trappen før hun sprang og gjemte seg. Vi hadde låst kattedøren allerede i morges, men det var faktisk veldig rolig fram til rundt 19-20 og allerede rundt kl 01 var det stille (vanligvis hører vi fyrverkeri med jevne mellomrom utover de små nattetimene). Pusene er for lengst framme, har spist og fått kos og driver nå og leker på gulvet ved siden av oss. Så da er det glemt for i år og det er heldigvis lenge til neste gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...