Gå til innhold

Relgioner ?


Gjest Gjest_Anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anonym_*

Also jeg har sett litt rundt i forumet her å det virker for meg som om alle er kristne. Jeg forstår bare ikke hvorfor alle tror på gud og ikke alle de andre gudene, hva gjør gud så spesiel da ? Det er jo ingen bevis for at bibelen er sann heller da, i teorien kan den ha blitt laget av en gal mann med god fantasi.

Og hvorfor sier folk ting som: ja jeg føler at den relgion passer best for meg. Spørr du meg er det jo bare tull og tøys, om du da først skall tro på noe så må du jo faktisk tro på det, also ikke bare "tro" for å tro.

Og hva er så viktig med relgion da ? Må man liksom ha svar på alt? Er det plutselig farlig å leve uten svar på alt? Og fordi man vil ha disse svarene så må man liksom finne opp en relgion ? Der er jo tusen relgioner og alle som tilhører dem tror jo noe utrolig sterkt på dem, men bare en eller ingen for den saks skyld er jo rette da, det må man jo bare innse. Og hva er jo så bra med relgion da? Alt det fører til er jo død og fordervelse. På tv hører jo man om kriger hver eneste dag og mange av disse er pga uenighet angående relgioner.

Jeg personelig er humanist, men jeg lager ikke noe styr av det, for å si det rett ut så kunne jeg ikke ha brydd meg mindre. Moren min er kristen, besteforeldrene mine er kristne og oldeforeldrine mine med, så det er ikke de jeg har fått mine meninger fra.

Om noen skulle lure så er jeg faktisk bare 12, ikke det at jeg trodde dere kom til å tro noe annet. Mine flotte stave kunskaper røper vell det meste.

Dette var vel igrunnen alt jeg ville si, jeg skulle vell kanskje holdt en tale om hvordan jeg hverdsetter alle de forskjelige relgionene, men det ville bare ha blitt " Glasur over dritten " som mamma sier xP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Also jeg har sett litt rundt i forumet her å det virker for meg som om alle er kristne. Jeg forstår bare ikke hvorfor alle tror på gud og ikke alle de andre gudene, hva gjør gud så spesiel da ?

Fordi Norge har en lang kristen tradisjon, og de fleste får derfor kristendommen inn med "morsmelken" og med kulturen fra de er bittesmå. Av samme grunn er det mange hinduister i India og mange buddhister i Kina.

Og hvorfor sier folk ting som: ja jeg føler at den relgion passer best for meg. Spørr du meg er det jo bare tull og tøys, om du da først skall tro på noe så må du jo faktisk tro på det, also ikke bare "tro" for å tro.

Dette er jeg litt enig i. Noen ganger så blir det litt "klipp-og-lim" for å tilpasse troen ens egen personlighet. Til slutt går man over en grense hvor man har tilpasset den så mye at det ikke lenger er snakk om den originale religionen.

Og hva er så viktig med relgion da ? Må man liksom ha svar på alt? Er det plutselig farlig å leve uten svar på alt? Og fordi man vil ha disse svarene så må man liksom finne opp en relgion ?

Man "må" ikke noenting som helst. Noen tror fordi de er oppdratt til det, noen fordi det gir dem trygghet og svar de søker - mens andre igjen har hatt åndelige opplevelser som bekrefter deres tro.

Og hva er jo så bra med relgion da? Alt det fører til er jo død og fordervelse. På tv hører jo man om kriger hver eneste dag og mange av disse er pga uenighet angående relgioner.

Dette er rett og slett ikke tilfelle. Religion fører til mye mer enn død og fordervelse, selv om det er de tingene media liker å trekke frem og folk foretrekker å diskutere. Jeg har hørt om mange saker hvor en mann har voldtatt en kvinne. Fører menn bare til død og fordervelse pga det?

Jeg personelig er humanist, men jeg lager ikke noe styr av det, for å si det rett ut så kunne jeg ikke ha brydd meg mindre.

Vel, er ikke den tråden litt "styr", da? Og tegn på at du bryr deg bittelittegrann? ;)

Om noen skulle lure så er jeg faktisk bare 12, ikke det at jeg trodde dere kom til å tro noe annet. Mine flotte stave kunskaper røper vell det meste.

Jeg synes du var uvanlig reflektert og god til å formulere deg til å være 12 år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er så viktig med relgion da ? Må man liksom ha svar på alt?

Hva i all verden får deg til å tro at "svar på alt" må ha noe med religion å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...