Gå til innhold

mystifistiske fenomener


mamut75

Anbefalte innlegg

Hva tror dere om sånne merkelige fenomener som Bermudatriangelet , Big Foot , biskop Januarius blod som 3 gange i året blir flytende igjen , Chaffins testament , åkersirkler , kriseåpenbaringer , dødsdager mm ?

Tegn på at vi ikke er alene , tegn på at det finnes liv etter døden og at de døe kankommunisere med de levende , eller tegn på at mennesket har behov for å tro på noe overnaturlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Corto Maltese

jeg er åpen for at det er noe i det. Jeg avisser det ihvertfall ikke som tull.

Er skeptisk til Bermudatriangelet og Big Foot men jeg er åpen for at det er noe i det.

Jeg er egentlig åpen for de fleste ting. Og det er utentvil at det er mer mellom himmel og jord en hva vi vet. Så ja hvorfor kan det ikke noe i det. Man skal ihvertfall ikke avise det synes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye det er vanskelig å tro på, men jeg kaller aldri folk for løgnere med mindre jeg sitter med konkrete opplysninger som viser at de juger.

Jeg er åpen for at det finnes ting jeg ikke vet pøkk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Enig med Mysan.

Samtidig er det forsmedelig mange forfalskninger ute og går. Likkledet i Torino f.eks. som visstnok skulle være selve det kledet Jesus ble kledd i da han ble tatt ned fra korset viste seg f.eks. å være bløff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med likkledet i Torino som tydelig viser et bilde av Jesus slik som vi er "lurt" til å tro han så ut, bør være en indikasjon i seg selv på at det var falskt.

Mannen var araber, han hadde neppe verken langt hår eller skjegg, da tiden han levde i tilsa at dette var å være ustelt.

Men nok om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Det med likkledet i Torino som tydelig viser et bilde av Jesus slik som vi er "lurt" til å tro han så ut, bør være en indikasjon i seg selv på at det var falskt.

Mannen var araber, han hadde neppe verken langt hår eller skjegg, da tiden han levde i tilsa at dette var å være ustelt.

Men nok om det.

Han var vel strengt tatt jøde, men utover det er jeg enig med resonnementet. Oi her dukker det opp et bilde av Jesus som ser ut akkurat slik kunsterne akkurat nå fremstiller han oi det må være ekte. Oi ... det var det ikke nei. Pussig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tror dere om sånne merkelige fenomener som Bermudatriangelet , Big Foot , biskop Januarius blod som 3 gange i året blir flytende igjen , Chaffins testament , åkersirkler , kriseåpenbaringer , dødsdager mm ?

Tegn på at vi ikke er alene , tegn på at det finnes liv etter døden og at de døe kankommunisere med de levende , eller tegn på at mennesket har behov for å tro på noe overnaturlig?

En god del av det lar seg jo lettere forklare som juks og bedrag, som åkersirklene og blodet som blir flytende. Likkledet i Torino kunne utmerket godt være et av de første fortografier, og det er tilogmed indikasjoner for at Leonardo da Vinci er synderen. Det finnes gode tekniske forklaringer på alt sammen, passende for den tidsperioden de oppstod i.

Bermudatriangelet og Big Foot derimot, skulle jeg gjerne tro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var vel strengt tatt jøde, men utover det er jeg enig med resonnementet. Oi her dukker det opp et bilde av Jesus som ser ut akkurat slik kunsterne akkurat nå fremstiller han oi det må være ekte. Oi ... det var det ikke nei. Pussig.

Jøde, selvfølgelig. My bad ;). Men ingen amerikansk filmstjerne.

Når det gjelder kornsirkler så er det vel strengt tatt ikke alle disse som er bevist laget av mennesker? Og i noen av dem er det målt sterke strålinger av noe slag også, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese
Men ingen amerikansk filmstjerne.

det har du helt rett i. Han var en Syrisk filmstjerne :ironi:

Endret av Corto Maltese
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er med de fleste mystiske fenomener er at det alltid er flere teorier til hvorfor de inntreffer , noen velger de logisk baserte forklaringsmodellene , mens andre velger å forklare fenomenet med noe overnaturlig .

Morsomt korttriks , funker sikkert bra også på de som ikke har spesielt god hukommelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du tro på denne: http://www.hondomagic.com/html/pick_a_card1.html

(Neida, har lite med religion å gjøre - hvis ikke trylling er religion, da)

Den er jo gjenomskuet for lenge siden ;)

Men TS, ja jeg tror mennesker trenger noe å tro på. om det er Gud, eller ånder, eller andre ting så tror jeg mennesker trenger det for å overleve. Har du ikke tro på noe så tror jeg det er vanskelig å akspetere ting i livet.

Jeg tror nok på mye merkelig fordi jeg selv har opplevd ting jeg ikke kan forklare! Men Gud og Jesus blir noe jeg ikke kan tro på. Hvorfor vet jeg egentlig ikke, men det er bare ikke logisk i mitt hode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at slike ting kan finnes, men selv har jeg aldri sett eller opplevd noe som kan betegnes som overnaturlig.

At jeg ikke har sett alle de fenomenene som jeg ser på Xfiles med egne øyne, betyr jo hverken at det finnes eller ikke finnes.

The trouth is out there.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese
Jeg tror at slike ting kan finnes, men selv har jeg aldri sett eller opplevd noe som kan betegnes som overnaturlig.

At jeg ikke har sett alle de fenomenene som jeg ser på Xfiles med egne øyne, betyr jo hverken at det finnes eller ikke finnes.

The trouth is out there.

Om du tror burde du ikke da ha Mulder istedenfor Scully som avatar ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når det gjelder kornsirkler så er det vel strengt tatt ikke alle disse som er bevist laget av mennesker? Og i noen av dem er det målt sterke strålinger av noe slag også, er det ikke?

Den strålingen klarte juniorstudenter ved MIT å gjenskape, samt eksplosjonshullene i leddene på kornets akser og ikke minst en geometrisk perfekt figur på noen få timer. ;)

http://web.mit.edu/newsoffice/2002/crops-1009.html

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bermudatriangelet er da vel avmystifisert for en god del år siden...?

Selv har jeg tro på at alt har sin naturlige forklaring, men at det er spennende med et lite mysterium innimellom, er det vel ingen tvil om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk til alle mystiske fenomener som er nevnt her. Særlig Bermudatrinagelen, merker i kornåkre og lignende. Det viser seg gang på gang at det er bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tror burde du ikke da ha Mulder istedenfor Scully som avatar ?

Mulder er ikke rødhåret. Stod mellom heksen Willow og tvileren Scully som avatar, men fant ingen fine bilder av Willow. Men Scully begynner jo å tro til slutt hun også.

T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...