Gå til innhold

Matt 11. 28-30


Anbefalte innlegg

Matt11.28-30Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, og jeg vil gi dere hvile. 29 Ta mitt åk på dere og lær av meg, for jeg er mild og ydmyk av hjertet, og dere skal finne hvile for sjelen. 30 For mitt åk er godt og min byrde lett.»

Hvem er det som strever og bærer tunde byrder. Jo, en som lever under loven, eller en lov. Jesus vil ta deg ut av loven og inn i Hans nåde, men den som ikke vil og mener at å leve under en lov, eller loven ikke er strevsomt og tungt, vil ikke lære av nåden.

Men tro må til for at den skal finnes da, når sant skal sies.

Nåde er hvile for sjelen. I en tid hvor utbrenthet har sine glansdager, så er Guds nåde, medisin, gratis og, og denne verdens hersker hater den, for det er lite å utnytte for den blodsugende vampyren.

God bless.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, siden dette emnet er et retorisk emne, så velger jeg å legge ut linker her dere ikke må se, men om du vil, kan du, oppfordrer andre til å legge ut noen jeg kan ta lærdom av.

De fleste er fra youtube, og noen linker blir jo utgått på dato.

Synes de skal vare helst rundt ti minutter, desse videoene, siden jeg liker kortfattete fortellinger som gir logikken nytelse.

Her er noen:

Inlägget ändrat. Se reglerna

/Furstina moderator

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matt11.28-30Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, og jeg vil gi dere hvile. 29 Ta mitt åk på dere og lær av meg, for jeg er mild og ydmyk av hjertet, og dere skal finne hvile for sjelen. 30 For mitt åk er godt og min byrde lett.»

Hvem er det som strever og bærer tunde byrder. Jo, en som lever under loven, eller en lov. Jesus vil ta deg ut av loven og inn i Hans nåde, men den som ikke vil og mener at å leve under en lov, eller loven ikke er strevsomt og tungt, vil ikke lære av nåden.

Men tro må til for at den skal finnes da, når sant skal sies.

Nåde er hvile for sjelen. I en tid hvor utbrenthet har sine glansdager, så er Guds nåde, medisin, gratis og, og denne verdens hersker hater den, for det er lite å utnytte for den blodsugende vampyren.

God bless.

Hva slags lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videoen ovenfor er myntet på Linealuna som tror bibelen er ne oppdiktet bok, hvorpå jeg nå har se mange bibelkoder som passer til den kunnskap vi nå har blitt gitt.

Denne videoen viser mer hva vi tror felles Linealuna, mer forståelse av lyset gir frelse. Han som laget videoen tror på Jesus da. Trykk på play og bli matet, spytt det ut om det smaker vondt.

Inlägget ändrat. Se reglerna

/Furstina moderator

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for videoen RPM!

Først! Jeg mener at jeg aldri har påstått at bibelen er oppdiktet, at det bare er svada! Jeg har ment at bibelen er full av MENNESKERS tolkning AV budskapet de har fått fra gud. Hvor ofte har vi ikke sett opp gjennom historien at tolkninger kan være så mangt.

Ta et eksempel: I en klasse får man utdelt et dikt, fra en kjent dikter. Oppgaven i den klassen er å tolke dette diktet. Hvor mange greier å tolke dette likt?? Vi har alle våre måter å se ting på. Forstå ting på. Tolke ting på.

Det som er cluet her er at ingen av de som tolker diktet i denne klassen har verken rett eller feil. Fordi.....det finns ingen fasitssvar, spesielt hvis diktet er fra en død dikter, som ikke kan fysisk sitte og gi dem det budskapet han opprinnelig hadde ment i diktet. Og Gud har aldri vært fysisk til stede for å fortelle oss om det vi tror på er riktig eller feil, om vi har valgt riktig vei eller ikke. Han har gitt menneskene budskap. Og det er opp til hvert enkelt hjerte og tolke dette riktig.

Så....denne videoen overbeviser meg ikke det grann mer. Helt i orden at visse profetier har gått i oppfyllelse. Men hva med andre som har gitt ut profetier?

Vi har f.eks nostredamus, som har hatt mange profetier som har gått i oppfyllelse. Vi har inkaindianerne. Inkaindianerne sitter på mange viktige ting som de begynner å gå ut med nå, de har også profetier. Til og med min oldemor kom med profetier. Og hun var en virkelig troende kristen. Hun så krigsflyene (hvilket hun ikke visste hvordan så ut den gangen) komme over sitt hjem. Noen år etter så kom de, flyende over hennes hjem, akkurat slik hun så det i sitt syn.

Du skal også få en video av meg! Den er ganske så sterk! Ikke noe blod eller avskrekkende sener bare så det er sagt.

Nei! Jeg har funnet min gud, i mitt hjerte.....det er sannheten for meg!

http://www.youtube.com/watch?v=khK2a7ANYKI

Denne videoen viser mer hva vi tror felles Linealuna, mer forståelse av lyset gir frelse.

Jepp! Mer forståelse for lyset gir.......fred!

Kan godt kalle det frelse også, men jeg liker ikke det ordet. Vi er enige så langt. At jo mer man søker mot lyset, jo nærmere kommer man.

Det vi ikke er enige om, er at det ikke er bare en vei dit, det er mange! ;)

Endret av Linealuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare skrive litt om den videoen jeg la ut over her! Den heter Vision Quest. Den handler om en indianer som ser i syner hva som vil skje i fremtiden. Dette er IKKE en sannhet denne videoen, men den peker på utrolig mange viktige ting, og mange som meg vil nok kjenne seg i gjen her.

Jeg kjenner meg veldig igjen. Slik indianeren ser disse synene, det er slik jeg også ser dem. Levende bilder bak lukkende øyne. Korte snutter og glimtvis. Bortsett fra at jeg ikke ser inn i fremtiden, og heldigvis for det. Jeg ser bilder som hjelper meg å forstå hvordan jeg kommer meg videre på min utvalgte vei. Eller bilder som gjør at jeg vet hvordan hjelpe andre.

Jeg anbefaler sterkt at dere ser hele videoen. Jeg vil bli veldig forundret over om den ikke klarer å røre strengen i hjerterota en ørliten gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle lever under visse lover Jesu lov var å komme under hans nåde, et åk som er lett å bære.

Hvilke lover lever de som ikke er frelst under?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke lover lever de som ikke er frelst under?

Sikkert likt for mange, her i Norge lever man under Norges lover, noen utnytter loven, og gjør urett mot sin neste, mangel på kjærlighet er det da, for å elske sin neste, trengs kjærlighet, i frelsen får man den ultimate tilgivelse, derfra lærer man å tilgi andre om det så er din fiende.

Så finnes dess strevsomme lovene mange lever under, jeg kan høre frykten i praten deres, nei takk, det er sukker i en doc pastill. Jeg må gi barnet mitt tran, visst ikke blir han dum.

Jeg vasker meg aldri på offentlig sted, for mye bakterier der.

Nei, snu Bjarne, det sprang en svart katt over veien.

Nåre jeg tenker meg om, så er det mange kristne som lever under disse lovene, men det har noe med Gud har nettopp tatt dem ut av elendig liv, hvor de var utstøtt av verden, og ikke klarte å stå på egne ben. Men jeg mener det er for mange regler og lover ute å går som gjør det slitsomt for mange.

Veldig ydmykende å være kristen her i Norge nå til dags, så vi tåler mer mobbing og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...