Gå til innhold

Om å samarbeide!


Linealuna

Anbefalte innlegg

HVa er din intensjon, ditt mål, din grunnleggende tro, og hva vil du oppnå med dette?

Det er spørsmål jeg har stilt meg mange ganger! Det er deilig at den dagen svaret dukker opp, så skapete det en fullstendig indre ro i meg selv. Jepp, jeg har funnet mitt mål, min vei, min intensjon!

Hva går det ut på?...Jo, jeg føler sterkt for å frembringe et budskap! Og det budskapet er enkelt og greit!

Tenk selv!!!!

Du har faktisk lov til å tro på det du tror på. Selv om det er motstridende hva jeg tror på, eller hva andre tror på. Istede for å *tre min tro nedover dine ører*, så velger jeg heller å støtte deg, så lenge du ikke trer din tro ned over mine ører!

I et annet innlegg nevnte jeg at vi mennesker er skapt forskjellige! Vi er ikke like. Hvordan kan vi da forvente av hverandre at vi skal tenke likt? Tro på det samme? Handle ut i fra noens tro og meninger?

Jeg er....som du, et meget komplisert kunstverk. Satt sammen av uttallige komponenter. Og fått tildelt utrolig mange verktøy. Dette velger vi å bruke forskjellig.

Du har faktisk lov til å finne din egen sannhet. I ditt hjerte. Da er det du som skaper din egen vei, går en utråkket sti på leting etter svar på dine spørsmål. Og det har du fått lov til fordi vi er utstyrt med et verktøy som heter nysgjerrighet. Og dette er ikke et "ondt" verktøy. Dette verktøyet har vi fått utdelt, så vi lettere kan finne vår sannhet! Men vi fikk utdelt en annen ting også. Noe som heter fornuft. Dette er et flott verktøy. Denne bruker vi til å forkaste det som ikke kjenns riktig ut, og ta vare på det som øles riktig ut.

Men fornuften alene som verktøy er ikke nok. Intuisjonsverktøyet må vi også ta i bruk. For det fornuften sier, skal også stemme overens med intuisjonen vår.

Så, mitt budskap er: Du skal ikke tro med frykt. Du skal ikke tro på noe for at andre sier..slik er det!!

Du skal tro på det DU finner! For det spiller nada rolle. Vi er jo på vei mot samme mål! Vi bruker bare forskjellige verktøy, vi går ikke alltid de samme veiene. Men startstedet OG stoppestedet er det samme!

Så, vi skal tro med kjærlighet!! Vi skal tro på at andre kan ha en annen tro enn deg. Vi har IKKE enerett på vår tro. Vi skal respektere at vi er forskjellige og går forskjellige veier. Vi skal heller støtte hverandre opp! Og dele erfaringer!

Hvor mange av dere ville klare å akseptere dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fantastisk innlegg Linealuna!

Jeg skal innrømme at jeg har litt problemer med å skjønne at folk velger f.eks. islam som retning, men jeg vet også at det finnes forskjellige retninger innen den troen også, og så lenge folk leser Koranen og finner mening i den, så må den ha NOE godt for seg den også.

Ellers synes jeg folk må få velge sine egne veier, så lenge de ikke er til skade for andre, og kjærligheten til mennesker må være det viktigste uansett hvor man velger å trå. Kjærlighet og toleranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Mysan! :)

Jeg skal være enig med deg og si at jeg også strever noen ganger med å forstå hvorfor folk har så stor tiltro til enkelte religioner/livssyn.

Men siden jeg selv har så stor tro på mitt livssyn, så kan jeg ikke stille meg dømmende til deres tro/livssyn!

Men det som virkelig skremmer meg, er at så mange mennesker faktisk mener seriøst at man kommer til helvette hvos man ikke gjør ditt eller datt....eller at man ikke blir reinkarnert dersom man gjør sånn eller slik.

Når jeg sier respekterer så er det mennesker som har valgt sin tro/livssyn av KJÆRLIGHET!! For seg selv og andre. At de bruker sin erfaring til å støtte, hjelpe og gi sin respekt/aksept at andre ikke tror det samme!

Et eksempel! Jeg har en kamerat som er dønn kristen. Ikke en eneste gang har han prøvd å tre sin tro ned over mine ører. Aldri har han gjort det, selv når jeg har hatt det vanskelig! Men han har bedt for meg. Og det setter jeg så stor pris på. Og det beste av alt! Han aksepterer at jeg har valgt en annen vei! Han hjelper meg på sin måte, jeg han på min måte. Selv om vi har de samme verktøyene, som vi bruker forskjellig, så funker det helt fint pga respekten.

Han prøver aldri å vende om noen. Men i sin tro hjelper han folk. Lager julefester for de ensomme, drar på besøk til de som trenger det. Støtter alltid opp. Han ber for de som trenger det. Jeg gjør akkurat det samme, men på en annen måte. Jeg også ber for de som trenger det, men ikke slik han gjør. Jeg ber til lysets kilde og mine åndevenner. Ingen av oss prøver å omvende noen. Han ber til sin gud om hjelp til en som er syk, mens jeg også ber, men samtidig healer. Begge har som intensjon å hjelpe.

Gjennom å hjelpe andre så viser vi kjærlighet og omtanke. Man viser dette ved å akseptere at vi er forskjellige. For egentlig gjør vi det samme!

For hva er REN kjærlighet?? Jo, det er en fantastisk energi som er uselvisk. Den krever ingenting tilbake. Når man føler denne kjærligheten i hjertet føler man seg elsket og FRI! OG det er ikke et snev av frykt i denne kjærligheten!

Så....om man er muslim, buddhist eller what ever....så lenge man har denne rene kjærligheten uten et snev av frykt i hjertet, og et ønske om å bruke dette livssynet/troen til å hjelpe andre med uten å skremme dem til sin egen tro! da har man funnet den uselviske kjærligheten! Og den er stoooooor!!

Endret av Linealuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så....om man er muslim, buddhist eller what ever....så lenge man har denne rene kjærligheten uten et snev av frykt i hjertet, og et ønske om å bruke dette livssynet/troen til å hjelpe andre med uten å skremme dem til sin egen tro! da har man funnet den uselviske kjærligheten! Og den er stoooooor!!

Og enda skremmer den folk... så fort man bekjenner at man har en tro, om den er kristen, new age, paganistisk, buddistisk eller hva som helst, så blir mange skremt. Og det er vel disse litt skvetne menneskene som ikke helt klarer å akseptere og respektere at andre har andre sannheter enn dem selv... merkelig fenomen, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...