Gå til innhold

Noen her som har konvertert til katolisismen?


Gjest Maja82

Anbefalte innlegg

Hei

Ja, jeg lurer altså på det. Er nå kommet så langt at jeg er 100 prosent sikker på at det er det jeg vil gjøre. Vet at jeg da må gå til undervisning i opp mot ett års tid, men problemet mitt er at kirken jeg kommer til å tilhøre ligger 3 timer unna, og det er ingen nærmere heller. Noen som har noen råd? Vet at jeg bare burde ringe til den aktuelle meningheten, men føler det blir så dut...

Veldig takknemlig for svar :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Ja, jeg lurer altså på det. Er nå kommet så langt at jeg er 100 prosent sikker på at det er det jeg vil gjøre. Vet at jeg da må gå til undervisning i opp mot ett års tid, men problemet mitt er at kirken jeg kommer til å tilhøre ligger 3 timer unna, og det er ingen nærmere heller. Noen som har noen råd? Vet at jeg bare burde ringe til den aktuelle meningheten, men føler det blir så dut...

Veldig takknemlig for svar :sjenert:

Jeg konverterte i min grønne ungdom. Det tok et års tid med undervisning, men nå har jeg forlatt den katolske kirke igjen. Det du spør om med avstand til kirken er et problem som kirken er opptatt av. Du bør absolutt ta kontakt med kirken og spørre. Ingen kommer til å føle at det blir dumt med et slikt spørmsmål.

Lykke til med konverteringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg konverterte i min grønne ungdom. Det tok et års tid med undervisning, men nå har jeg forlatt den katolske kirke igjen. Det du spør om med avstand til kirken er et problem som kirken er opptatt av. Du bør absolutt ta kontakt med kirken og spørre. Ingen kommer til å føle at det blir dumt med et slikt spørmsmål.

Lykke til med konverteringen.

Ja, jeg må vel ta kontakt. Føler bare det er best å møte personlig og ikke ringe med noe sånt. Men det er vel bare meg...

Takk for svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...